• Daa

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

*påminner Ninnis om bilden på outfiten*

• Daa

Tillägg till Ninnis: om du "glömt" att ta ett foto går det bra med en rekonstruktion av situationen.

• Daa

Och inser i samma ögonblick att det är min tur att ha på sig reflexvästen. Doh!

• Daa

Rykten gör gällande att det är en halv plusgrad här. NejnejnejnejNEJ! Vill inte ha några plusgrader förrän framåt mars-april nånting.
    Eller vad säger du, Sonja?

Nu är det dags att gå en sväng.

Hoppas ni har en fin kväll, vänner.

• Daa

Lanovia: på något sätt verkar det vara otroligt energikrävande, det där att vara hund.
    Jobbigt att spillevinken ska ställa till det så med din andning.

Ingis och Hvidis: grattis till en härlig dag!

Villemoa: typiskt. (Eller kan det vara så att det var för tidigt att testa?) *kramar om*

Idag har jag mått sämre än igår och det var lite nedslående. Det positiva är att det fortfarande är bättre än det varit de senaste månaderna. *hoppashoppashoppas att det ska gå över nu*

Maken började nyss spåna på julklappar till sin svåger, alltså min bror. Det spårade ur nåt vansinnigt och slutade med att jag nästan snyftade av skratt. Tror jag har nämnt någon gång att min make kan vara ganska knasig emellanåt...

• Daa

Tack för tumhållningen, Ingis.

ingenjörsbruden skrev 2009-12-06 20:18:08 följande:
    Va härligt med en knasig make...min är så ordentlig....jag får stå för knasigheterna....kanske bra att båda inte är knasiga...stackars ballabus då! Hur gick funderingarna på present då? *jättenyfiken* O vad blev det?
    Ja, det är härligt. Egentligen är han väl ordentlig, det är mest verbalt det snurrar om ibland (och ibland är det jag som står för det).
    Vi har inte kommit på något ordentligt än, för det är lite svårt. Funderingarna (som maken envisas med att hävda är seriösa, han har tjatat sedan igår) handlar om en hamster. Svårt att återge vad det var som blev så kul , men det var det där med att kanske skicka hamstern anonymt med posten och att den borde klara sig om man skickar med den lite mat. "Sen", sa maken, "ringer D och undrar vad det finns för sjuka människor. 'Nån har skickat mig ett paket med en död hamster och en burk varmkorv!'"
    Den där burken varmkorv i kombination med makens ytterst nöjda min var det som fick mig att bryta ihop.
  • Daa

*hjärtar Ballabus*

ingenjörsbruden skrev 2009-12-06 20:21:01 följande:
    O Ballabus har däckat totalt nu....sov hela vägen hem...sen var hon vaken en stund o åt lite mer....sen sov hon medans jag lagade mat...max en halvtimme....sen satt hon i sin stol o pussade på sin Barba-Zoo ....sen slök hon 150 ml o har sen sovit i nästan 1,5h....tar tydligen på krafterna o försöka hänga med lilla E idag! Hittade en jättekitschig sänghimmel på cervera t Ballabus....har inte vågat visa den för maken...den är def lite för mkt för honom....hehehe
    Länk?
  • Daa
    De är underbara.
    lanovia 08 skrev 2009-12-07 08:30:43 följande:
    Verkligen, helt otroligt hur de kan sova så mkt. igår var det dock mer fart på henne. Då var vi tråkigast i världen som inte stod och sparkade boll hela dagen.
    Ja, det är farligt att önska sig saker... Hur känns det idag? (och hur var filmen? Vi har inte kommit oss iväg än)

*kramar om Villemoa igen*

Ninnis: hur blev din helg?

Blommis: undrar också hur du har det.

Ingis: har du visat maken himmelsängen ännu?

Har haft en alldeles normal förmiddag, bara lite yrsel som skvallrar om att något är konstigt. Så skönt det känns att inte må illa!
    Dessutom ringde min läkare upp mig alldeles nyss och hon har pratat med gyn. De säger att det inte kan vara hormonellt eftersom indianerna beter sig som de ska (fast det förstås, de använde ju inte ordet "indianer" ), och det var ju som jag trodde. Vill jag ha kontakt med kuratorn är det bara för mig att ringa, behöver ingen remiss eller så eftersom det är uppenbart att allt kan härledas direkt till mitt MF. Så det ska jag ta tag i i eftermiddag.

Kram på er!
  • Daa

Ninnis: Vilken skön helg du verkar ha haft. Låter klokt att skippa hundträningen.
    Ja, min make kan vara ganska så härlig. Får fortfarande fnissattacker när jag tänker på korvburkskommentaren. Fast det kanske säger mer om min humor, än om hur rolig maken är.

Sonja: var det bilderna som blev hotade av datorhaveri? Skönt att de blev räddade. Vildsvinet låter riktigt gott.

*kramar tillbaka*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...