• Daa

I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...

Hihi, Lanovia! Skönt att det gick bra igår!

Ingis: Lycka till med dina projekt. Kanske skönt att kunna lämna Ballabus hemma då.

EA: ha så kul i hufvudstaden. Nytta eller nöje eller bådet och? *vinkar*

Sonja: "Pysselkungen". Låter som ett jättemysigt pysseltillfälle. Grattis till besiktningen. Alltid skönt med ett måste mindre.

*vinkar till fru Bygg*

Ninnis: härliga helgplaner. Tror du kommer att ordna upp lördagen jättefint. *gnolar på en melodi bestående av blandade småtoner och texten handlar om att få se bilder på en viss hundträningsoutfit*
    Tack för uppmuntran. Det är skönt att ni finns.

• Daa

Tack, Fru Bygg.

Nu är det dags att jobba igen (fredag eftermiddag = städtajm här. wo-hooo!).

Kram på er.

• Daa

Hej, lanovia!
    Vi hade tänkt gå på bio, men kom på att vi gärna ville släpa med oss lite folk. Ingen kunde ikväll, men ville gärna följa någonannan dag. Så då skjuter vi lite på biobesöket.
    Då blir det nog en tv-kväll för vår del.

Hur mår du nu?

• Daa

Så behöver du inte känna.
    Av någon anledning tänker jag inte så när det gäller dig, lanovia. Hejar helhjärtat på dig och följer med glädje dina framsteg när det gäller tankar kring förlossningen.

lanovia 08 skrev 2009-12-05 19:09:34 följande:

Jag känner mig så hemskt när jag tänker på att jag pratar om BF här och graviditet och allt, också skulle du ju också varit vid typ samma tidpunkt som mig. Kan ju inte direkt underlätta för dig.
  • Daa

Vi tänkte se precis den filmen.

Faktiskt har jag haft en ganska bra dag på illamåendefronten. Var ordentligt nere på morgonen och igår kväll (fortfarande skrämmande med all gråt, men jag börjar vänja mig lite (platsar snart i gråterske-företaget på riktigt, inte bara som chaufför och livvakt som jag tänkte )), men det släppte som tur var. Vågar inte riktigt hoppas att det håller på att vända, men det känns onekligen bra med så många timmar utan att vara väldigt illamående.

Jag har inte skrivit om mitt telefonsamtal med läkaren, för jag har inte varit in här.
    Det är lite lustigt, för jag var så säker på att hon skulle säga att mina besvär är psykiska redan vid första besöket, men hon verkar fast besluten att hitta något fel som kan påvisas med prover. Det som händer nu är en förfrågan till gyn om det kan vara hormonellt. Och förfrågan om samtal med någon av deras kuratorer.

• Daa

Ja, det gick väldigt fort mellan filmerna. Jag har dessutom läst böckerna ganska nyligt.

• Daa

Tack, lanovia. Bäst du lyder din soffa.
    Ha en fin kväll med hunden, som för övrigt är en jättefin hund. *skryter med att jag har promenerat med lanovias hund*

• Daa

Hör att maken är engagerad i någon bilfilm på nätet. Det betyder ett gyllene tillfälle att spamma lite.

• Daa

Blev lite förbryllad när jag pratade med min läkare i telefon.
    Vi pratade om hormonrubbningar och hon tyckte att det skulle kunna förklara varför det inte tagit sig för oss när vi försökt igen efter MF. Jag berättade att det inte oroade oss egentligen (alltså i hjärnan oroar det mig inte. I hjärtat och livmodern är det en helt annan historia) att det inte blivit något efter bara tre försök. Det höll hon med om. Så var hon tyst en stund och som om hon kom på något frågade hon:
    "Alltså, menar du att ni bara har legat med varandra tre gånger?" Det var då jag blev förbryllad och lite ställd. Förtydligade vad jag menade med tre försök.
    "Det var det jag trodde", svarade hon, "men jag måste fråga".
    Så berättade hon att det hänt henne flera gånger att par nämnt att de har svårt att få barn och sedan har det visat sig, när hon frågat, att de har sex bara någon enstaka gång i månaden.
    Man kan alltså, fast man gått skola, missa att det där med att timingen är rätt så viktig när man vill göra barn.

• Daa

Åh, nej. Nu glömde jag bort att dela upp inlägget för att komma upp i höga siffror. *slår handen för pannan*

Svar på tråden I vått o torrt, stiltje, orkan o snart snöstormar...