• melvin­07
    Äldre 15 Nov 17:59
    2041 visningar
    3 svar
    3
    2041

    testar?

    Hej alla blivande brudar! Jag är helt ny i detta forum och har alldeles i dagarna bestämt datum för den stora dagen, som kommer att bli sommaren 2010. Troligtvis den 7 augusti:) Jag har läst runt lite i era inlägg och har av bara det fått mycket tips och råd. Jag har också hunnit lära mig att det finns lika många alternativ som det finns brudpar...teman, färger etc etc..många svåra beslut! Jag tar tacksamt emot tips och råd som rör det mesta kring bröllop! Behöver nog lite starthjälp i denna djungel av tyll, maschipan och trubadurer! :)

  • Svar på tråden testar?
  • mittid
    Äldre 15 Nov 18:17
    #1

    När man läser trådar här på BT så finns det en massa människor som får "hela livet förstört" för att nån eller något inte blir perfekt... allt ifrån att någon bär en svart klänning på bröllopet till att det blev fel rosa färg på deserten... eller att någon svartsjuk vännina inte kommer på bröllopet... listan kan göras oändlig!

    Ett tips från mig... Ert liv blir inte mer perfekt för att alla prylar/människor på och runt ert bröllop blir/ser perfekt ut!

    Bjud dem ni tycker om och vill dela denna dag med... gör det ni själva blir glada av och vill minnas.

    Tappa inte bort er själva i detta... utan se till att ni får njuta er stora dag... njuta av glädje, nära och kära! Låt inte något eller någon få förta det det egentligen handlar om... Kärlek!

  • Martin­aa
    Äldre 15 Nov 19:52
    #2

    Kloka ord från mittid!

    Börja med att bestämma kyrklig eller borgerlig vigsel, utse datum och välj kyrka/vigselplats samt festlokal. När bara de sakerna är bokade så har man kommit en bra bit på vägen.

    Sen gör ni precis som ni vill och planerar precis som ni känner för, oavsett det gäller färg på klänningen, antal gäster, barnfritt eller ej, buffé eller trerätters och så vidare... Ett litet stöd kan vara den här listan, www.brollopstorget.se/Medlemsinfo/planeringskalender.php där man kan kolla vad som kan behövas fixas.

    Lycka till!

  • melvin­07
    Äldre 16 Nov 15:44
    #3

    Ja ni har så rätt så! Det är väl just det att man vill att dagen ska bli precis så där underbar som den kan bli- jag är varken ute efter stordåd, slottklockor eller något spektakulärt utan bara ett "vanligt" bröllop. Trots det så vill man ju att det ska bli som vi vill ha det. Det finns så otroligt mycket att välja på och det är väl det som gör det hela så svårt. Jag vet på ett ungefär hur jag VILL att klänningen ska se ut, vi vet att vi vill gifta oss i kyrkan o att gästerna skall vara människor vi tycker om och trivs tillsammans med. Man skulle kunna säga att ramarna redan är satta, likaså ungefärlig budget... Så nu återstår att göra slag i saken, bestämma vilken kyrka, vilken lokal, vilken catering osv...I och med detta forum får man många förslag vilket jag tycker är bra.

    Martinaa, Tack för länken du skickade till mig! Jag har skrivit ut den o kommer att använda den som hjälp. Så här i början vet man ju knappt var eller hur man ska börja så den listan kommer vi att ha användning för! :)

Svar på tråden testar?