lite ledsen och besviken (ganska långt)
Vill ha er hjälp för att få tips, råd och kommentarer på om jag egentligen gör rätt och om det är ok att känna mig ledsen och besviken.
Min sambo och blivande man är supersnäll och hur go som helst och jag älskar honom väldigt väldigt mycket. Jag skulle kunna vara alla dygnets timmar med honom. Allt känns så riktigt riktigt bra.
Idag är det hans sista dag på jobbet och han går sedan ut i arbetslöshet och ´vi hade faktiskt (fast det låter knäppt) tänkt fira det med vår förlovningschampange ikväll. Vi har den över för vi förlovade oss i Rom. Jag såg fram emot en riktig myskväll med honom och hade tänkt laga något gott till middag.. men när han kom hem igår så hade en kompis frågat om de skulle ut och ta en öl, först trodde jag att det var på fredag och jag skulle få följa med men så var inte fallet.
Jag sa att du får bestäma själv hur du vill göra, och han valde att idag torsdag gå ut och ta en öl med en kompis.. Min sambo är så snäll så jag ville inte berätta hur besviken och ledsen jag blev.. jag vill inte heller att han skulle välja mig för att jag blev ledsen. Känns helt fel.. och jag vet också att han skulle bli mobbad i ett halvt år om han sa nej till sin kompis :(
Så nu kommer jag att vara ensam ikväll, suck
Vad tycker ni? Skulle jag sagt vad jag tyckte och tänkte? Min sambo visste inte mina andra planer än att vi skulle dricka champange (och det kan man ju göra andra kvällar)
Hör till saken att jag försöker vara väldigt noga med att han ska fortsätta sina hobbies, vara med sina vänner när han vill osv. Inte ge upp allt bara för att han har träffat mig.. men.. samtidigt börjar jag så smått känna var finns jag? Är jag bara städerska, tvätterska, matlagerska och älskarinna? Skulle jag skaffa hobbies som tar 2-4 kvällar i veckan så skulle vi ju aldrig träffas.
Ni tänker kanske att det finns ju andra helger och jo visst, det är sant men jag jobbar var tredje helg och vi har barnen varannan helg så helgerna tillsammans är få.
Sorry rörigt, kände bara att jag behövde skriva av mig :) Han knappt sovit i natt pga alla tankar i mitt huvud.