• Ankung­arna
    Äldre 8 Nov 21:23
    14408 visningar
    24 svar
    24
    14408

    Klänningar från Hui Couture

    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av klänningar från Hui Couture. Om det är någon som varit där och tittat eller så. Är det bra klänningar även om de är nedsatta så mycket i pris?

    Jag tyckte att deras hemsida var väldigt svår att tyda, till exempel vart det ligger. Det står bara "utanför Göteborg"

    www.huicouture.com

  • Svar på tråden Klänningar från Hui Couture
  • LineJ
    Äldre 15 Dec 21:17
    #11

    Både jag och min syster har köpt klänningar från Hui Couture nu förra veckan. Vi är så nöjda, trevligt bemötande och fina klänningar i bra kvalitet till fyndpris. Esther är världens trevligaste, det var ett rent nöje att prova och hon var hela tiden glad och säljande trots att vi var 2 blivande veliga brudar som provade i nästan 3 timmar!
    Klänningarna känns lyxiga i material och snitt, fint fall och ej några "dussinklänningar". Kan varmt rekommendera Hui couture, ser fram emot att få bära min fina klänning i juni :)

  • Ankung­arna
    Äldre 15 Dec 21:24
    #12

    Va kul att ni också har hittat klänningar hos Esther!

    Hon skickade precis min underkjol idag, så nu är allt komplett. :) Klänning, slöja och underkjol. Det jobbigaste är bara att veta att allt ligger där fint hoppackat under sängen och inte får användas förrän i augusti. Längtar så!

  • SimonC­aro
    Äldre 18 Dec 11:38
    #13

    Allt positivt om Esther, ställer upp i allt velande man kan ha! Jag köpte först en, sen ångrade jag mig och kom tillbaka 3 gången tror jag- för att hitta en annan, och hon hade sånt tålamod med mig och kom med nya ideer hela tiden. Helt underbar, min klänning ser ni här:

    turbojennys.blogg.se klicka på kategorin "Mitt Bröllop" eller scrolla ner så ser du fotona :)

    Jag la till det svarta bandet själv, och la ner slöjan till en lång istället för en kort dubbel, Men är så nöjd med klänningen!
    Lycka till!

  • Ankung­arna
    Äldre 18 Dec 12:58
    #14

    SimonCaro: Verkligen en jättesnygg klänning! :) Du har med en bild på Esthers hemsida också va? Jag tyckte jag kände igen dig och klänningen därifrån...

    Vad det nåt med att man fick extra rabatt om man skickade in sin bild efter börllopet, eller hur var det?

  • Greene­yes
    Äldre 18 Dec 16:19
    #15

    Men har jag missuppfattat det helt eller säljer hon bara kopior av kända märken? Det känns ju så på alla formuleringar etc!

  • the day is
    Äldre 22 Dec 13:32
    #16

    Deras klänningar, som jag förstår det, är inte kopiorna utan provkollektion för inspektion och fotografering. Jag tror att de jobbar med samma designer av kända märken. Om kvalitet inte är allt likt är det bara bättre! Det är värt till fynd pris. Lycka till!

  • Olivia­DeOliv­ia
    Äldre 7 Feb 15:23
    #17

    Jag köpte också min klänning från Hui Couture. Klänningen är helt underbar! Jag vill också tipsa alla om deras erbjudande på bröllopsmässan i Göteborg: www.huicouture.com/broellopsmaessan

  • AlmaV
    Äldre 23 Aug 19:29
    #18

    Hej allesammans!

    Ser att tråden är lite äldre men tänkte chansa ändå & fråga er angående priserna på Hui Coture? funderar på att åka dit nämligen, men hittar inte särskligt mycket information på sidan.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 9 Nov 15:49
    #19

    Åh jag vill oxå veta!!

  • Äldre 9 Nov 16:25
    #20

    Hej,


    Jag var i deras showroom för någon månad sedan, det ligger utan för Nääs fabriker. Esther som jobbar där förklarade att alla klänningar kostar ungefär mellan 5500-6500 kronor. En jättefin Maggie Sorteroklänning fanns (5500 kronor) till exempel, men jag fastnade för en som hon specialbeställde från Taiwan. Men den kostade 6500 vilket jag tyckte var lite dyrt... så jag köpte en på ett annat ställe för halva priset.

    Men hon är absolut en supergullig tjej som verkligen gör sitt yttersta för att man ska hitta sin drömklänning. Kan verkligen rekommendera, även fast jag inte köpte klänningen där tillslut :)

    Kram

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 10 Nov 14:52
    #21

    Den hon beställde...blir det en "china" kopia då? För har har de inte riktiga original klänningar egentligen som är typ provkollektioner??

  • Äldre 10 Nov 15:06
    #22

    Som jag förstod det... De märkesklännimgar hon har är original som hon fått in (från typ provkollektioner och så). De finns det vanligtvis bara en utav... Men de andra som hon har, de beställer hon från Taiwan efter dina mått. Men hon har exemplar av klänningarna så man kan prova i lugn och ro. Hon hittade en perfekt klänning till mig, men den var som sagt lite över min budget. Men annars hade jag köpt den! :)

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 10 Nov 15:14
    #23

    Hm..för jag känner lite sådär för allt det där med Kina klänningar..hm...men de borde ju vara i bra kvalité om hon säljer dem för jag älskar den hon har i spets från kollektionen eller vad det stod på hemsidan! Får allt fundera på det

  • Äldre 10 Nov 16:35
    #24

    Ja förstår vad du menar... men du kan ju boka tid för att åka dit och prova :) Så får du se! :) Lycka till!

Svar på tråden Klänningar från Hui Couture