• Sofiav

Vad kostar era ring/ar?

Jag har just beställt vigselringen och har insett vilka stora prisskillnader det finns. Vi har valt att inte förlova oss utan kommer bara att ha vigselringar, vilke tydligent är "jättekonstigt" för folk här i Australien där vi bor. Min ring går på 1000 AUD vilket är ungefär 6000 kr. Det känns för mig som jättemycket pengar, men min M2B är jätteglad att jag inte vill ha dyrare. Hans kompis förlovade sig nyligen med en 7000 dollar ring, typ 42 000 kr.

Nu kan man ju inte gå runt på stan och fråga folk hur mycket deras vigsel/förlovningsring kostar, så jag försöker stilla min nyfikenhet här i relativ anonymitet... Vad har ni betalat för era ringar?

Kan tillägga att min partner förmodligen kommer att lägga runt 250-300 dollar på sin, runt 1500-2000 kr.

• Svar på tråden Vad kostar era ring/ar?
  • miaik

Hämtade vigselringen hos guldsmeden igår. Betalade 840 för förlovningsringarna, och 2150 för min vigselring. Sammanlagt 35 g, så det är rätt mycket guld!
    Nu ska vi få dem värderade, räknar med att de är värda minst 15.000. Ska bli riktigt spännande att veta värdet!

• Mamli

min förlovningsring 7000kr
    våra vigselringar 6000kr styck, men jag lämnade in gammalt guld och fick dem för 1700kr.
    så 8700kr allt som allt.
    då bytte även jag min förlovningsring.

• heartsonfire

Alla ringar i silver, kostade ca 700 kr /st med gravyr. Vi är jättenöjda med både utseendet och priset :)

• Juli 2010

vår förlovningsringar tror jag kostade runt 5000 kronor..Nu kommer min M2B inte att ha nån vigselring. eller ev. så byter han ut den gamla mot en i vittguld..vi får se.

min vigselring har vi iaf köpt, den kostade ca 5000 kronor, och var då på 40 %..så ett bra köp

• Helleflundra

vet inte vad min förlovningsring kostade dâ det var min man som gav den till mig...Men ser att den är försäkrad för 75 000kr sâ det borde ligga däromkring antar jag..Den är i vitguld med 1ct diamant (egen design)

Vâra vigselringar är betydligt enklare (ingen sten). De är bâda i vitguld och kostade ca 10 000 tillsammans om jag minns rätt.

• Lyckliga013bruden

min förlovningsring som är den enda ring vi har idag =)
    vitt guld, 13 briljanter, tror de kan röra sig om 0.2ct men jag vet inte. Brydde mig inte så mycket jag älskade ringen när jag fick den på mig och slutade lyssna på allt som sas.
    kostade 9500kr iaf.

• Rufsas

Idag fick jag tillbaka min ring efter värderingen!

Köpte den i USA för 21 000:- och här i Sverige är den värderad till 43 000:-. Hade hoppats på liiite mer, men jag är nöjd.

• MrsVegas

Våra förlovningsringar gick på 5000:- tillsammans. Vi har budgeterat för ca 20 000:- för vigselringar och m2b kommer eventuellt att byta in sin förlovningsring. Får vi "pengar över" så kommer de gå direkt till ringarna dock :) Jag är lite nördig när det kommer till smycken, så det är viktigast för mig!

Lite OT: Rufsas, hur lång tid tog det att få ringen och var köpte du den? Jag är nyfiken för att vi ska gifta oss i Vegas och tänkte köpa bröllopsklänning och allt annat där på plats...

• Misan79
    Sebastiána skrev 2009-11-10 08:04:48 följande:
    Tycker också att silver är snyggare än guld! Vitguld verkar vara besvärligt! Måste man inte fixa till dem efter några år så att de fortsätter att vara snygga?
    Vitguld kan vara besvärligt - Om det är dålig kvalitet och rodhierat. För i så fall gulnar ringen när rhodieringen slits. Jag och maken valde att ha orhodierade vitguldsringar och de är supefina. Har man råd kan man ju satsa på platina :)
  • Comfortably numb

min kostade 13 000:- och min mans 9000:- min är i platina med 11 stenar och hans bred vittguld. har bara en var.

Svar på tråden Vad kostar era ring/ar?