• Chris24

    Han vill inte ha barn!

    090208 skrev 2009-10-29 19:57:07 följande:
    Har inte orkat lasa traden sa kanske upprepar mig.Om ni nu t.o.m ar gifta (som man i Sverige inte tar for givet att alla sammanboende par ar...) sa maste han ju betyda valdigt mycket for dig.Men du funderar alltsa allvarligt pa att lamna honom och skaffa en... avelstjur..?Ja sorry, men...
    Det sa hon ju inte, hon bara försöker sätta sina behov i främre raden också, jag förstår henne. Det kan bli katastrof om hon skulle gå vidare fast hon egentligen vill ha barn för då kan anklagelserna bli mot honom senare o hårda för den delen, vilket kan sluta i skilsmässa.

    Och visst, han sa nej från början så det är kanske ingen "chock" men å andra sidan, han ser på att skaffa barn som en stor börda o i vägen i livet, vilket jag inte har fått den uppfattning att det är. Jag är bara 24år o min sambo är 30år, han vill ha barn redan nästa år vilket jag inte vill, vill ha bröllopet överstökat först o sen skulle jag vilja resa runt med min man också o sen vill jag ha barn så absolut att barn finns med i planerna, därför jag förstår dig också.

    Jag håller med Imma, du ska nog se ni kan prata med någon utomstående, ett proffs liksom. Dem kan oftast hjälpa en o se det helt annorlunda än vad vi kan eller den respektive tex kan, dem kan ställa frågor mot en som man inte tänkte så mykcet på själv heller så försök.
    Ta det lugnt med skilsmässa om du verkligen älskar honom, annars hade du väl inte gift dig med honom från början eller?

    Lycka till!
Svar på tråden Han vill inte ha barn!