• spunge

kan man ha sin bästa bög-kompis som tärna?

min bästa kompis råkar vara kille..å jag vill verkligen att han ska vara min tärna.. å han accepterar att vara tärna eftersom, el kanske pga, att han är homosexuell. min andra tärna ska ha lila klänning, å då tänkte jag att han kunde ha en lila kostym..
    min mamma tycker absolut att det är helt fel.. vad tycker ni??

• Svar på tråden kan man ha sin bästa bög-kompis som tärna?
  • PrinsessanS

Jag röstar för! Ni är ju bästa vänner och det är ju självklart att han ska vara en del av bröllopet. Det är ju ditt bröllop, inte din mammas och för att uttrycka mig ärligt så får hon acceptera din vilja rakt igenom - vill hon göra på något annat vis får hon väl gifta sig själv? Jag tycker att det låter superfint med lila klänning och lila kostym. Go girl!

• MiaGöteborg

Jag var på ett bröllop för några år sedan. Där bruden hade sin bror som "tärna" bredvid henne.

• aikidoaasa

Självklart tycker jag att oavsett vilket kön som din/dina bästa kompisar har kan de vara med på vilken sida av brudföljet som helst... de behöver inte vara homosexuella för det.

Själv kan jag inte ha min manliga bästa kompis som min "tärna"... för att min fästman har redan tagit honom som sin marskalk! Han är alltså lika mycket kompis med oss bägge. Men det viktigaste är självklart att han är med oss på vår stora dag, vilken "titel" han har spelar mindre roll.

• iregnet2010

håller med om att han bör vara med om det är det du vill (en av de få gånger jag faktiskt inte håller med Ribbing).

Vet inte riktigt om just lila kostym är det han ska satsa på men det bestämmer ingen annan än ni. Risken finns ju att man ser lite oseriös/plojjig ut i just grälla färger (gäller givetvis alla och inte bara homosexuella). Lite på samma sätt som att folk som älskar jeans/oranga kostymeer faktiskt inte "bör" ha det på just bröllop om de tillhör brudföljet (blir ju lite vegas varning över det hela).

Kanske en ljus kostym med en snygg lila slips med matchande näsduk i bröstfickan kan vara en bra kompromiss ? vill man spela vidare på detta kan han ju även ha lila hängslen som en extra snygg touch och lila strumpor?

• sara P

Ditt bröllop, din dag och bara ditt/era önskemål och krav som gäller! Vara andra människor till lags är man ändå för ofta.

• spunge

detta med lila kostym el inte har ja funderat över.. men eftersom tärnan ska ha lila klänning så borde ju han ha lila kostym.. å han lääängtar efter att få handla den.. ;)
    annars ser han ju ut som han står fel..alltså att han skulle stå bredvid min m2b.. å han måste ju stå vid mig eftersom det är min bästa vän, inte min m2b..
    ja, mamma får gifta sig själv om hon vill ha det som hon vill ha det, håller me!!

• Fyrtiotvå

Självklart ska du ha honom som din tärna..
    Ribbing kan dra åt skogen.. En gammal tant (okej lite o ta i men ändå) som inte fattar vad ett modernt samhälle går ut på.. Hon kan ha bra tips några gånger men för det mesta anser jag personligen att hon är för gammal för det hon håller på med.. Kan hon inte ändras med tiden och ändra sina åsikter ska hon inte pracka sina åsikter på folk..

• Leilani

Det är erat bröllop och det är ni som bestämmer och ingen annan.
    Jag kommer ha en manlig straight tärna samt min lilla syster. Ingen som vet om detta tycker det är konstigt alls utan mer häftigt eller udda och alla respekterar att det är vårt bröllop med våra traditioner. Gör det som känns bäst för dig och din blivande för att förgylla er dag.

• BrideBecks

Jag var på ett bröllop där de hade mixat med manliga och kvinnliga brudtärnor. Bruden ville ha sina bästa vänner till tärnor helt enkelt. Först var jag lite skeptiskt till hur det skulle se ut med en manlig brudtärna men väl på bröllopet så tyckte jag att det var rätt självklart. Varför ska man bara ha tjejer respektive killar på respektive sida?

• Trasan99

Varför bry sig om hur det brukar vara? Gör som ni vill! Om ni inte hittar någon lila kostym kan han ju ha en kostym i annan färg med lila slips, näsduk och kanske väst?

Svar på tråden kan man ha sin bästa bög-kompis som tärna?