• lecaroline

Någon annan som också vaccinerat sig?

Jag vaccinerade mig i går för jag har astma.
    Imorses när jag vaknade så var det okej, på
    väg in till jobbet började jag få ont i hela kroppen.
    Efter någon timme kom febern och nu mår jag rätt dåligt.

Är det någon mer som vaccinerat sig redan?
    Hur mår du?
    Har du också en stor röd fläck vid spruthålet?

• Svar på tråden Någon annan som också vaccinerat sig?
  • lecaroline

men det är ju det man inte vet..
    Lite otäckt att bli sjuk om många andra är det så att sjukvården inte klarar av oss med extra risker..

• FelizLane

äh så överreklamerat alltså. Tänker minsan inte ta nån spruta.Här går man runt och mår prima så ska jag bli dålig nej tack. Då tar jag hellre flunsan när den kommer. Om den kommer.

• lecaroline

Mmmm hade inte heller tagit den om jag inte haft astma.
    Första ggn jag vaccinerar mig faktiskt.
    Men för en månad sedan hade jag en jobbig förkylning och fick svårt att andas och det pep i bröstet på mig. Och det vara BARA en förkylning..

• 1 Grevinnan

Jag ska vaccinera mig, de är galna och tjatar på jobbet att alla måste vacciner sig, jobbar i energibranchen, vi får ju int bli sjuka, då det kan bli ensammhällsfara.

Jag hatar sprutor, men ska vaccinera mig ändå. Min pappa har cancer och dåligt imunförsvar, så det känns inte som om man vågar chansa att inte ta sprutan, så det är bara att bita ihop.

• P0M

Skönt att slippa influensan om man kan men vill inte spruta in kvicksilver i blodsystemet(finns i vaccinet). Känns inte alls bra. Vågar helt enkelt inte.

• Ore
    P0M skrev 2009-10-22 19:44:55 följande:
    Skönt att slippa influensan om man kan men vill inte spruta in kvicksilver i blodsystemet(finns i vaccinet). Känns inte alls bra. Vågar helt enkelt inte.
    Japp, det finns litet kvicksilver i. Å andra sidan får du i dig lika mycket kvicksilver genom vanlig mat under en vecka. Äter du insjöfisk har du mångdubblat kvicksilverdosen jämfört med vaccinet.

Så den yttepyttelilla mängd du får i dig genom vaccinet, är nog inget att oroa sig för...
  • Superstarfia
    P0M skrev 2009-10-22 19:44:55 följande:
    nu är de ju så att de finns kvicksilver i alla vacciner..

fast sen så är de så att det kvicksilver vi får i oss via maten går genom tarmkanalen och där är vi mer skyddade, medans det här ska sprutas rakt i kroppen, å går direkt över i blodet.. därav debatten om kvicksilvret.. :)
  • lecaroline

Jag tycker att det är lika bra att få den om man inte tillhör riskgruppen.
    Nästa ggn den kommer tänker jag inte vaccinera mig utan hoppas att många redan fått den så jag inte behöver vara så orolig.
    Sedan försöker vi ju skaffa barn också och då vet ju de flesta att gravida mammor har sämre imunförsvar.
    Så jag tar hellre vaccinet nu än när jag är gravid för det skulle inte kännas bra!

• MrsHelloKitty

Jag har också vacccinerat mig, kännt mig hängig och haft jätte ont i huvudet, lite temp (ingår i riskgrupp). Bättre att må lite skit några dar än risken att behöva hamna i respirator eller liknande. Har redan tillbringat massa dagar på sjukhuset i år.

• lecaroline

idag mår jag mycket bättre men vilken röd bula jag har på armen!

Svar på tråden Någon annan som också vaccinerat sig?