• lecaroline

Någon annan som också vaccinerat sig?

Jag vaccinerade mig i går för jag har astma.
    Imorses när jag vaknade så var det okej, på
    väg in till jobbet började jag få ont i hela kroppen.
    Efter någon timme kom febern och nu mår jag rätt dåligt.

Är det någon mer som vaccinerat sig redan?
    Hur mår du?
    Har du också en stor röd fläck vid spruthålet?

• Svar på tråden Någon annan som också vaccinerat sig?
  • Ore

Yes, jag har vaccinerat mig i förrgår (riskgrupp gravid). Har en stor (?diameter 3-4 cm iaf) röd och hårdbula vid spruthålet. Har inte fått ont i kroppen eller feber, men däremot kände jag mig hängig och väldigt trött. Kan ha haft litet feber, men inte så tydligt att det var ide att ta tempen, enligt mig...

• lecaroline

hade jag tagit tempen hade de nog skickat hem mig från jobbet.
    Jag har stora fina roskinder, glansiga ögon och är på ett rätt piss humör
    Går inte beskriva riktigt hur ont i rygg och nacke jag har. Där hjälper inga tabletter.

• 27juni2009

lecaroline: hem o vila dig!
    Jag tog förra veckan o hade ont i armen direkt efter, släppte efter ett par timmar för att senare återkomma på natten o dagen efter. fick lätt feber på kvällen efetr sprutan som satt i nån dag. öm i kroppen o hängig, trött.

• lecaroline

Vi har så ont om personal så jag blir nog kvar här till 18,00.
    Kanske kan gå hem lite tidigare om det är lugnt..

Skönt att höra att det inte bara är jag..

• aikidoaasa

Det är inte alls ovanligt att man blir dålig efter en influensa vaccination, man får ju ändå viruset insprutat i sig även om det är en mycket lindrigare form än om man skulle ha blivit smittad.

• lecaroline

Ja undra hur man hade mått om det var influensan och inte bara vaccinet..

• drömland

Jag har inte än, jag är inte i riskgrupp eller gravid. Men jag vill göra det snarast.

• lecaroline
    drömland skrev 2009-10-22 16:57:12 följande:
    Jag har inte än, jag är inte i riskgrupp eller gravid. Men jag vill göra det snarast.
    Hmm du får nog vänta för vaccinet är nästan slut för dem i riskgruppen med
  • novia72

samma här , vaccinerade i måndags...ooooont i armen & idag svimmade jag nästan... men inget annat. Jag hör till riskgrupperna & har småbarn hemma, så för mig var det självklart!

• Superstarfia

här är en astmatiker som fick flunsan före vaccinet.. eller ja har inte fått vaccinet, för ja inte behöver det nu..

Jag mådde som ni beskriver nu.. å inte värre än nått annat år :) å ändå fick ja de i new york och smittade säkert ner halva planet på väg hem i maj.. :)

Svar på tråden Någon annan som också vaccinerat sig?