• sun moon
    Äldre 22 Oct 12:37
    8309 visningar
    56 svar
    56
    8309

    Någon som är snabb som vi är?

    Blev "vi" veckan efter valborg-flyttade ihop vid midsommar-förlovning 2/10 och gifta sig vår eller sommar 2010? :)

    Är vi galna? Finns det fler galningar där ute? :D

    Jag är inte ung heller så jag borde vara klok ;) 36år

  • Svar på tråden Någon som är snabb som vi är?
  • Fiara
    Äldre 20 Nov 23:14
    #41

    Vi är inte så snabba, har varit ihop i 5 år. Mina föräldrar däremot, när jag var 1 månad så hade de varit ihop 1 år och då hade de även hunnit gifta sig. De är fortfarande ihop efter 28 år.

  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 20 Nov 23:38
    #42

    Vi var nog ganska snabba vi med... Träffades 28 dec 2002, flyttade ihop mars 2003, jag slutade med p-sprutan i samma veva och hoppades på att jag skulle bli gravid snabbt, men blev tyvärr inte så. Blev äntligen gravid i september 2004, fick vår första son juni 2005. Flyttade in i vår villa september 2005 och i april 2007 föddes vår andra son.

    Så på fem år hände det ganska mycket. Kändes så rätt och känns fortfarande rätt. Det är HAN jag träffat och aldrig kommer att släppa.

  • soonAm­rs
    Äldre 21 Nov 00:00
    #43

    Min farmor tycker vi är långsamma av oss.. Träffades 4 februari -06, blev tillsammans i 19 augusti -06, flyttade ihop september -06, förlovade 6 juni -08 och nu gifter vi oss 5 juni -10 (fast bröllopet vet hon inte om än).
    Farmor och farfar blev tillsammans valborgsmässoafton, förlovade sig midsommarafton och gifte sig nyårsafton..ett och samma år!! och det är dryga 65 år sedan!

  • lovest­ory87
    Äldre 24 Nov 15:04
    #44

    Jag och min m2b träffades i slutet av juni, flyttade ihop direkt och förlovade oss efter 3 månader och ska gifta oss nu i december :). DET slår nog ingen, skulle dock inte kalla oss för galningar eftersom vi visste från den första dagen i sågs att vi ville ha varandra hela livet ;D och trots att vi är rätt unga (21 och 22 år) har vi bara fåt positiva kommentarer!

  • Tausen
    Äldre 24 Nov 15:23
    #45

    Hihi jag som tyckte VI var extrema :) Vi blev tillsammans i april, förlovade oss i september och gifter oss i juni :D


    lovestory87 skrev 2009-11-24 15:04:13 följande:
    Jag och min m2b träffades i slutet av juni, flyttade ihop direkt och förlovade oss efter 3 månader och ska gifta oss nu i december :). DET slår nog ingen, skulle dock inte kalla oss för galningar eftersom vi visste från den första dagen i sågs att vi ville ha varandra hela livet ;D och trots att vi är rätt unga (21 och 22 år) har vi bara fåt positiva kommentarer!
  • lovest­ory87
    Äldre 24 Nov 15:36
    #46

    Det var inte dåligt det heller ;) vi skulle nog dock inte varit så snabba om vi inte redan pengar till det men eftersom vi hade det ville vi göra det så fort som möjligt eftersom vi vill vara varandras så mycket som det bara går :D . Och för att vi vill vara gifta ett tag innan vi skaffar barn som vi också är sugna på att göra snart ;)


    Tausen skrev 2009-11-24 15:23:23 följande:
    Hihi jag som tyckte VI var extrema :) Vi blev tillsammans i april, förlovade oss i september och gifter oss i juni :D
  • Haffa
    Äldre 24 Nov 15:45
    #47

    Vi träffades i slutet av Augusti-08, förlovade oss i början på April-09, flyttade ihop i Maj-09 och ska gifta oss i Februari-10. Vi gifter oss inom 1,5 år från det datum vi träffades. Vi själva tycker inte att det har gått fort men våra kompisar retar oss för det. Men varför vänta om det känns rätt?

  • Äldre 24 Nov 15:49
    #48

    Själv firar vi 5 år idag och även 3½ förlovade, så förlovningen var vi väl rätt snabba med med tanke på att jag nyss hade fyllt 18. Bröllop blir det efter 5 år som förlovade :) Varför stressa när man kan njuta ;)

  • Chris2­4
    Äldre 24 Nov 15:53
    #49

    Inte alls!

    Vi blev tillsammans i Nov (lärde känna varann i Sep dock), flyttade ihop i Jan, förlovade oss (hemligt) i April och sedan officiellt för alla i Sep och vi gifter oss nästa år i Sep

    Vi flyttar till hus om 1,5år också tror jag om allt går bra med lgh & bröllop sådär hand i hand!
    och då kommer väl dem där små omkring också, hehe..

    Man gör det som känns rätt hela vägen helt enkelt!

  • Greene­yes
    Äldre 26 Nov 18:15
    #50

    Åh, jag blir nästan avis på er som ska gifta er till sommaren! Själva har vi bestämt att vänta till sommaren 2011 (kring vår 2-årsdag), men åh vad mysigt det hade varit att få gifta sig till sommaren nu...!

  • EmMagn­us
    Äldre 26 Nov 20:01
    #51

    Jösses, vad skönt att höra att det finns fler galningar där ute. Jag har fått höra från alla möjliga håll att vi har så bråttom och att vi inte har varit tillsammans så länge... Men vem vet vad som händer imorgon, vi lever i nuet och gör det som känns allra bäst just nu. Vi resonerar som så att går det åt skogen så kan det göra det imorgon, om 5 år eller aldrig. Det är ju ingen som vet!
    Vi träffades i november 2007, dejtade en månad och jag flyttade in hos honom i i mellandagarna. Jag hade iofs kvar min lägenhet (man vet ju aldrig) men jag tror att jag sov där två nätter och då sov han där också. I juni 2008 köpte vi hus, då hade vi officiellt varit ett par i 5 månader. Våra föräldrar höll på att få en hjärtattack
    1 oktober 2008 förlovade vi oss och om jag inte hade haft en kompis som "paxade" hela 2009 så hade vi redan varit gifta. Men nu blir det 14 maj 2010 istället.
    Han är utan tvekan mannen i mitt liv, han är allt jag har letat efter!

  • sigma
    Äldre 3 Dec 23:01
    #52

    Haha och här har jag funderat på om vi är för snabba... Vi träffades första gången 14/10-07, flyttade ihop i maj-08 och han friade i söndags- och vi gifter oss i juli. Men här ligger man i lä =) Grattis alla! Är det rätt så vet man...

  • rowan
    Äldre 3 Dec 23:57
    #53

    Vi träffades i mars 2008, vet inte när vi blev 'tillsammans' eftersom jag var gift när vi träffades och det dröjde över ett år innan jag tog ut skilsmässa. Vi förlovade oss officiellt i oktober i år, och har lösa planer på bröllop år 2011.

    Å ena sidan kan det tyckas raskt marscherat, särskilt under mina omständigheter. Å andra sidan: är det rätt så är det. Jag tror att man kan veta det ganska snart. Om det 'tar tid' att känna in om det är den man vill gifta sig med - då kanske man är lite för tveksam till relationen? Finns det 'röda flaggor' så märks de väldigt snart.

  • desssi­ree
    Äldre 11 Jan 13:31
    #54

    Vi blev tillsamman i september 07 efter att ha varit party-kompisar i fem år.
    Sen flyttade vi ihop i oktober 07
    Fick reda på att vi väntade barn mars 08
    Köpte hus maj 08
    Förlovade oss nu i december 09
    och bröllopet bli i juni 10

    :) Ganska mycket på kort tid och dels är vi bara 23 & 24 år! Men när det är rätt så är det, varför vänta!?

  • Uttan
    Äldre 11 Jan 15:38
    #55

    Tycker det känns bra att höra att fler tror på äkta kärlek direkt och inte behöva "utforska sitt förhållande" i flera år först.
    Jag & min sambo träffades våren 2008, flyttade ihop 2 månader senare, förlovade oss efter ca ½ år. Ska gifta oss vintern 2010, vi har då varit tillsammans 1½ - nästan 2 år.
    Alla sa till en början att vi var unga och kära bara, då vi är 21 och 23 nu, men insåg snart att vi menade allvar.

  • Alexan­dra73
    Äldre 11 Jan 15:43
    #56

    Här är en galning till..
    Träffades april-09, förlovade oss på midsommarafton och klänningen är beställd men exakt datum är inte satt men maj/juni blir det!!!

    Visst är det härligt!!!

Svar på tråden Någon som är snabb som vi är?