• Fru Hilde

    Äntligen Fredag del 19

    Vad bra Janos

    Här är det inte så lysande. Jag ligger plakat i sängen med huvudvärk, illamående och ont i huden. Ligger och väntar på att min BM ska ringa för jag tror att det börjar bli hög tid att kontrollera blodtryck, Hb m.m. eller så har jag en långvarig miniflunsa....

    Förlåt att jag gör om denna trevliga tråd till klagotråd...

  • Fru Hilde
    janos skrev 2009-11-24 14:32:51 följande:
    Fru Hilde skrev 2009-11-24 13:22:39 följande:Åh, vad tråkigt Hilde! Hoppas att bm hör av sig snarast och att du får hjälp. Tänker på dig! Kram
    Tack! Jag fick en tid imorgon så det är ju bra. Nu ska jag bara få min sura karl att begripa att jag faktiskt är dålig! Han beter sig som om jag bara ska kunna hoppa upp närsomhelst och ta hand om dottern, medan hans egen tid är helig. *morrar dovt* Han arbetar hemma idag och jag tycker faktiskt att han kan välja att ta en längre arbetsdag och avbryta nu i eftermiddag. hmmm just nu är dotter snäll och tyst men man vet aldrig...
  • Fru Hilde

    äntligen på väg skrev 2009-11-26 08:34:10 följande:


    Hur går det för er allihop med influensor, illamående och förkylningar?*Kramar*
    Tror vi hoppar över hur jag mår idag... Hur mår du själv? Känns det som du vill bli av med magen snart?
  • Fru Hilde
    mammacatta skrev 2009-11-30 17:48:24 följande:
    Ni är BÄST!Snön sitter i frysen, stora fina klumpar istället för mat. Man får snart inte in glassen ens.
    Du är också bäst! Snö i frysen, aha är det där man ska lagra den??

    ÄPV vad spännande att här snart blir en fredagsbebis till!!

    Janos, bortsett från vad din karl anser... orkar du med en graviditet till? Problemet med graviditeter är ju att även om de är för jävliga (och för vissa är de ju det) så får man ju en så häftig belöning efteråt.

    Vad gäller mitt mående eller inte mående är det väl jämna plågor. Jag hulkar lite varstans, men slipper oftast spy. Jag har fått lite av en förkylning igen och den gör ju att jag har ännu mindre luftvägar än tidigare och då är det lätt hänt att man hulkar av bara farten, lägg till lite jobbiga dofter och det är kört... men huvudvärken och yrseln tycker jag är lite bättre. Blodtrycket är fortfarande bra så jag lider inte av några allvarliga problem, men tarmarna har fått slagsida så eventuellt är de väl boven i dramat... typ.

    Vet inte om jag skrivit det innan, men till våren när bebben tittat ut och kroppen återhämtat sig ska jag utredas för Morbus Chrons sjukdom. Inte så kul, men denna graviditeten får jag täta kontroller så inte oförutsett händer eller att jag blir för dålig.
  • Fru Hilde

    Gable VASSEGO! *slänger över några lussekatter* GÖTT

    Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva Morbus Chron på lättaste sätt. En stygg åkomma är det iallafall och resultatet är att man då och då får inflammationer, sår och ibland sammanväxningar i matsmältningssystemet (dvs hela systemet hela vägen ner till ni vet var). Jag har i vanliga fall mycket milda symptom men när jag är gravid är tydligen skoven värre. Det var därför mitt Hb sjönk så mycket sist att jag behövde blodtransfusion. Jag fick inre blödningar i tarmsystemet. För en del som har Chron är effekten av en graviditet totalt motsatt, dvs att de blir i princip symptomfria i nio månader. Enligt den tarmläkare som jag nu går hos så är han nästan helt säker på att jag har Chrons, men de behöver göra en grundlig undersökning med provtagning i mage/tarm och det gör man inte på gravida.

  • Fru Hilde
    Gable skrev 2009-12-02 15:59:46 följande:
    Tack Hilde!Men lilla gumman, din stackare! har du varit tvungen få blodtransfusion?! Det visste inte jag. *faxar över massor av kramar till dig* Jag hoppas, hoppas att du slipper fler skov tills junior är ute.
    Jag det hoppas jag också ärligt talat så är jag jättemycket friskare denna graviditeten än den förra. Alla onda ting är relativa... eller hur var det nu man sade?
  • Fru Hilde

    Janos HP verkar vara ett enda stort lotteri tyvärr Mitt tips är att ta ett rejält snack med din läkare och få sjukskrivning. Tror knappast du skulle få några problem att få det med tanke på att du fått sjukhusvård och att ditt almäntillstånd är urdåligt.

    Idag har jag förlorat humöret på soffan jag renoverar... den fick sig en rejäl knuff och behagade trilla ner på golvet Jag gillar inte den längre... den bara bråkar med mig hela tiden.

  • Fru Hilde

    he he... grattis Janos!

    ÄPV kom det någon bebbe på Ikea?? jag är vöresten på väg dit om sisådär en kvart eller två. Tror vi ska ta vägen förbi en toysrus också och släppa loss dottern lite. Vi tänkte att vi släpper loss henne där och kolla in vad hon egentligen intresserar sig för för vi har lite slut på julklappsidéer. De klappar vi tänkt oss från början har vi insett kostar en ganska stor slant och då vill man ju vara lite säkrare på att de används mer än en vecka...

    Apropå Bebbar trodde jag ett svagt ögonblick att min var på väg ut igår. Mellan kl 17-22 hade jag rejäla smärtsamma sammandragningar och var nästan på väg in till sjukhuset... och så bara slutade de... tur för jag har ju ett bra tag kvar jag också. Tycker föresten att det är lite lustigt att jag och Janos ska ha nästan samtidigt

  • Fru Hilde

    Gable, säger som Janos.... har du glömt? Finns visserligen en hel del sätt att räkna, men jag gillar att räkna dagar...

    ÄPV vi kom inte iväg. Maken ville köpa dörr istället Ikea=kul... dörr=tråkigt.
    vilket varuhus vi väljer är olika. Tror inte det skiljer i avstånd för vår del. vilket är närmast dig?

    Janos vad bra att du är sjukskriven! Jag hoppas du passar på att vila nu och passar på att ha sonen på dagis om dagarna. Jag hade själv svårt att lämna dottern i början av min sjukskrivning, men är man dålig så ska man ju vila. Vet inte hur du känner det, men jag kan tänka mig att du är som jag med det där?? Vad gäller soffor... så är jag också väldigt välbekant med mina vid det här laget

Svar på tråden Äntligen Fredag del 19