• mammacatta

    Äntligen Fredag del 19

    Nu är det dag för en till! Välkomna nya som gamla fredisar!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-18= 28886 inlägg

  • Svar på tråden Äntligen Fredag del 19
  • anne på grönkulla

    Massa kramar till janos! Det verkar som riktigt dålig tajming, att maken ska ha så mycket samtidigt som du mår så dåligt. Finns det ingen chans för honom att ta det lite lugnare också? Det behöver nog både du och han och sonen.

  • janos

    Tack för omtanken apg, men så här är det alltid höst och enda fram till jul på hans jobb. Det är ju bara trist att det infaller samtidigt som jag mår som sämst.

    anne på grönkulla skrev 2009-12-03 14:01:54 följande:


    Massa kramar till janos! Det verkar som riktigt dålig tajming, att maken ska ha så mycket samtidigt som du mår så dåligt. Finns det ingen chans för honom att ta det lite lugnare också? Det behöver nog både du och han och sonen.
  • äntligen på väg

    Nämen Janos, det låter som du har det jättejobbigt . Skickar massor av kramar. Tror säkert att du blir sjukskriven ist för HP så att du inte behöver jobba iaf.

    Känner att jag har haft himla tur med min graviditet med tanke på hur ni mått Hilde och Janos. Faxar över lite mer glögg och nygräddade lussekatter och hoppas att ni får behålla det i magen.

  • janos

    Tack för omtanken äpv! Saffranskissarna har ju blivit en stor favorit denna graviditet. *mumsar och känner mig lite gladare*
    äntligen på väg skrev 2009-12-03 18:36:52 följande:


    Nämen Janos, det låter som du har det jättejobbigt . Skickar massor av kramar. Tror säkert att du blir sjukskriven ist för HP så att du inte behöver jobba iaf.Känner att jag har haft himla tur med min graviditet med tanke på hur ni mått Hilde och Janos. Faxar över lite mer glögg och nygräddade lussekatter och hoppas att ni får behålla det i magen.
  • Fru Hilde

    Janos HP verkar vara ett enda stort lotteri tyvärr Mitt tips är att ta ett rejält snack med din läkare och få sjukskrivning. Tror knappast du skulle få några problem att få det med tanke på att du fått sjukhusvård och att ditt almäntillstånd är urdåligt.

    Idag har jag förlorat humöret på soffan jag renoverar... den fick sig en rejäl knuff och behagade trilla ner på golvet Jag gillar inte den längre... den bara bråkar med mig hela tiden.

  • äntligen på väg

    Fru Hilde skrev 2009-12-03 21:53:47 följande:


    Idag har jag förlorat humöret på soffan jag renoverar... den fick sig en rejäl knuff och behagade trilla ner på golvet Jag gillar inte den längre... den bara bråkar med mig hela tiden.
    Ge den vad den tål!!

    Äntligen fredag!
  • mammacatta

    Jag har i en tråd på FL stött på en till från den tiden! Världen är bra liten.
    (tråden har sådär 2000 inlägg efter 3 veckor typ, är inte det lite typiskt med? )


    Gable skrev 2009-12-01 13:37:47 följande:
    Stämmer bra det Fast min enda varning jag har fått är för att jag diskuterade råååsa gummistövlar.Sett så här i backspegeln förvånar det mig ganska mycket. Det finns trådar som jag har varit betydligt osmidigare i
  • mammacatta

    Men Janos det här GÅR bara inte!
    Kom hit så tar jag hand om dig!
    *kramar om*
    Lägg dig här på soffan så ska jag serva med hinkar och våta omslag.


    janos skrev 2009-12-03 12:42:03 följande:
    Varning för gnäll, gnäll, gnäll:Jag vägde mig i morse och har nu samtalat med bm. Jag har gått ner 2 kg på en vecka, så nu börjar hon prata om att läggas in igen. JAG STÅR INTE UT LÄNGRE!! *tårarna rinner på kinden*Maken håller på att jobba ihjäl sig och vi har ingen avlastning alls.Jag ringde till min mamma och hon kan tänka sig att komma upp några dagar och ta hand om familjen, hushållet och ställningarna här hemma, om jag blir inlagd. Mammor är bäst!!!!
  • mammacatta

    Hilde: min svärmor och Ps kusin har Crohns. INTE kul.
    Den ena kan inte äta fett eller mjölk och har legar skitlänge på sahlgrenska (bäst i landet på detta), den andra har gått på kortison och cellgifter så länge att hon inte haft ÄL förrens nu vid 34 års ålder.
    Det är ärftligt.
    Hoppas VERKLIGEN inte att du har det.
    Det går FETBORT.

  • janos

    Sjukdomar och soffor som bråkar. Idag vill vi ha en lugn fredag och få må bra allihopa! Eller hur!?!?

    Äntligen fredag! Tack för att ni finns och att man kan få gnälla av sig här och framför allt få så mycket omtanke. Ni är bäst!

Svar på tråden Äntligen Fredag del 19