• Tjena

Smyckes affär i skåne.

Någon som har tips på en bra smyckesaffär-guvelerare i skåne trakten. Med bra utbud och priser. Som gärna har schalins.

Hade från början tänkt åka till Göteborg och nordstans men om det finns någon bra i närheten är det ju bättre, för själva resan till Götet kostar ju också.

• Svar på tråden Smyckes affär i skåne.
  • HannaLuz

Annars är Prahl's i Malmö VÄLDIGT bra, de har shalins. Prisläge tenderar att ligga åt det dyrare hållet, men man kan få precis vad man vill =)
    MYCKET trevliga och har enormt många förslag på hur man kan göra saker, men inte påstridiga. Vi var hos hur många juvelerare som helst som hade fina ringar och billigare, dock hade de såpass bra service på Prahl's att vi valde det ändå!

• Skogshuggarbrud

Åk till vigselbutiken i Ängelholm eller kolla deras hemsida först! www.vigselbutiken.se. De har internetpris på Schalins och vi fick ett väldigt bra pris på en schalins ring som vi ska göra lite ändringar på. Samt att de skiljer ca 1200kr på min m2b ring som är helt slät, billigare hos dem då!

• Alica

På Familia i Hyllinge finns det en smyckebutik - Juvelen, som jag sett har 25% på alla Schalinsringar nu. De brukar vara väldigt hjälpsamma och rara!

• EllJii

Rekommenderar också Lyxxa och Kristina där, fantastiskt bra bemötande, och riktigt snygga ringar! (hon mindes till och med att jag var otålig när vi beställde ringarna så hon ringde mig en dag tidigare än vi kommit överens om och för att säga att ringarna var klara - service!)

• Tjena
    Alica skrev 2009-10-21 23:36:31 följande:
    På Familia i Hyllinge finns det en smyckebutik - Juvelen, som jag sett har 25% på alla Schalinsringar nu. De brukar vara väldigt hjälpsamma och rara!
    Ooooh! Låter ju jätte bra... men hade ju egentligen inte tänkt köpa ringarna redan nu... ska gifta oss i augusti... fast varför inte egentligen? :) Iofs ska jag gå ner 20 kg så måttet lär ju vara annorlunda... men kan ju gå efter min förlovningsring ... den sitter lite trångt nu... nu blev jag nervös hihi
  • Alica
    Tjena skrev 2009-10-22 09:09:09 följande:
    Ooooh! Låter ju jätte bra... men hade ju egentligen inte tänkt köpa ringarna redan nu... ska gifta oss i augusti... fast varför inte egentligen? :) Iofs ska jag gå ner 20 kg så måttet lär ju vara annorlunda... men kan ju gå efter min förlovningsring ... den sitter lite trångt nu... nu blev jag nervös hihi
    Är ju rätt mycket som ska planeras, så skönt med allt som är fixat plus bra att sprida ut kostnaderna lite...!:)
  • Tjena
    Alica skrev 2009-10-22 22:50:29 följande:
    Är ju rätt mycket som ska planeras, så skönt med allt som är fixat plus bra att sprida ut kostnaderna lite...!:)
    Ja det har du rätt i:) Känns stort att köpa ringar.
    Vet du hur länge de har den rabatten?
  • Alica
    Tjena skrev 2009-10-23 08:53:58 följande:
    Ja det har du rätt i:) Känns stort att köpa ringar.Vet du hur länge de har den rabatten?
    Ja, det förstår jag! Spännande! Vet du vad du ska ha för ringar?
    Nix, vet ej, men tror att de haft det några veckor redan...
  • Tjena
    Alica skrev 2009-10-23 11:10:24 följande:
    Ja, det förstår jag! Spännande! Vet du vad du ska ha för ringar?Nix, vet ej, men tror att de haft det några veckor redan...
    Vet ju inte om de har de ringarna vi tänkt oss... men tror ouvertyr verdi... jag får behålla min förlovningsring som är tunn... så får min blivande en ny... finna ju som matchar...
  • sommri

Hej

Vi var hos Hellkes ringar i Helsingborg på deras showroom på hotel mollberg, jätte mysigt och vi hade t.o.m våra barn med oss www.hellkes.se

Lycka till med letandet!

• Alica
    Tjena skrev 2009-10-23 11:32:37 följande:
    Vet ju inte om de har de ringarna vi tänkt oss... men tror ouvertyr verdi... jag får behålla min förlovningsring som är tunn... så får min blivande en ny... finna ju som matchar...
    Är det Schalins så måste de ju ha dem eller kunna beställa iallafall, för de har Schalins ringar och jag har sett deras katalog där. Så det går säkert bra!:)
  • Tjena
    Alica skrev 2009-10-24 19:22:18 följande:
    Är det Schalins så måste de ju ha dem eller kunna beställa iallafall, för de har Schalins ringar och jag har sett deras katalog där. Så det går säkert bra!:)
    Tack så jätte mycket för tipset!! Vi beställde i går... blev till och med 3-4 hundra billigare än nordstan... och nu blev det ingen extra körning heller... för vi skulle ändå till hyllinge av andra anledningar... kunde inte bli bättre:) Om 2 veckor ska vi hämta våra ringar:)
Svar på tråden Smyckes affär i skåne.