• Tjena

Smyckes affär i skåne.

Någon som har tips på en bra smyckesaffär-guvelerare i skåne trakten. Med bra utbud och priser. Som gärna har schalins.

Hade från början tänkt åka till Göteborg och nordstans men om det finns någon bra i närheten är det ju bättre, för själva resan till Götet kostar ju också.

• Svar på tråden Smyckes affär i skåne.
  • Hemlig2009

Carl Hoff i Helsingborg är båda kända och duktiga. Fick otroligt bra service när jag var där och kikade. De gör ringen/ringarna precis som ni vill.

• Tjena
    Hemlig2009 skrev 2009-10-14 09:40:27 följande:
    Carl Hoff i Helsingborg är båda kända och duktiga. Fick otroligt bra service när jag var där och kikade. De gör ringen/ringarna precis som ni vill.
    Låter lovande! Hur är de prismässigt?
  • SnutteLinda

På Väla utanför Helsingborg finns Lyxxa som har Schalins ringar.. Där kan man även boka tid o designa sin egna ring...

• Tjena

Okej låter bra.

Någon som vet om hallbergs är bra?

• SnutteLinda

Har inte köpt därifrån själv men fick ett halsband till min äldsta dotter därifrån när hon fyllde 1år... men jag tror att köparen skickade efter från nätet...

• Hemlig2009

Nja, kanske åt det lite dyrare hållet (iaf inte billigast) men så är de också hovjuvelerare.

Hallbergs skulle jag inte gå till, bara en stor kedja i mina ögon och ibland outbildad personal tyvärr.

Just förlovning- och vigselringar ska man ju vara noga med, det är ett val du ska göra förhoppningsvis en gång i livet.

Tjena skrev 2009-10-14 09:46:09 följande:
    Låter lovande! Hur är de prismässigt?
  • MissKitten

Våra förlovningsringar är från Carl Hoff. Är så nöjd med servicen vi fick där! Kan verkligen rekommendera dem. De är dyrare än genomsnittet skulle jag dock säga. Vill man ha Schalins så rekommenderar jag också Lyxxa ute på Väla. Har köpt alla mina andra smycken därifrån och man får alltid bra service och ett leende från den hjälpsamma personalen.

• HelenaO

När jag och min sambo skulle göra våra förlovningsringar var vi hos de flesta guldsmederna i Helsingborg med omnejd. Vi fick verkligen blandat bemötande och framförallt väldigt blandade kostandsförslag (vi hade allt guld själva, skulle bara smältas ner och omarbetas till våra drömringar). På Carl Hoff fick vi absolut sämst bemötande och de var dubbelt så dyra som övriga... för samma arbete! Det slutade med att Lyxxa på väla utformade våra ringar, och de blev helt fantastiska! Personalen är jättekunniga, guldsmeden är kanon och vi är såå nöjda! Kan verkligen rekommendera dem! Inte billiga, men väldigt bra!

• Tjena

Tack så mycket för alla tips!! :) Ska ta och besöka dessa ställen.

• fruMe

Jah håller med snuttelinda - Lyxxa på VÄLA! Otroligt hjälpsamma (speciellt en som heter Kristina B... - underbar människa!!! Hon tillbringade 2 timmar med mig utan att stressa och visade otaliga ringar innan jag äntligen hittade RINGEN!)

DE har bra priser och stort sortiment

Svar på tråden Smyckes affär i skåne.