• Chris24

mammas pojkar - men snälla?

Godmorgon alla!

Jag var tvungen och yttra mig igen, varför ska vi alltid härma USA med deras extreme program? Som säkert alla känner till så har ju "Mammas pojkar" börjat och ena killen Tim är ju ifrån Malmö, höllviken. tjena! Hans mamma? LÄTT att det är nåt skumt på gång där alltså! Hon var ju mer "på" än mammig liksom, okej att varje förälder anser att ens son/dotter är det vackraste som finns, jag vet själv min egen mamma men hon? Extrem fall till tusen! O PINSAMT!

Jag vet att hennes dotter är ju ca 17år och är modell också, den familjen är känd för att va "koko" typ.. men att va med på tv också? Och så syrianen.. godmiddag!? Hon den kära mamman får ju en att skämmas för att vara ifrån Arab-länderna anser jag, jag menar, "oskuld" mot hennes son, för alla tror att han är oskuld va? Och man ser direkt hur bortskämd han är, nästan som min egen bror och det stör mig nåt så rejält med min egen mamma ibland hur mycket jag än älskar henne..

Sen ska vi inte snacka om tjejerna, Izza o den andra storbystade bruden är ju bara där för att bråka o väcka uppmärksamhet samt visa upp sig, dem tror väl dem är nästa Rosin eller nåt? Om hon nu INTE skäms för att vara en "dansare", varför tjöta så mycket om det på tv och bli arg för att dem andra tjejerna fråga vad för sorts dansare hon är?

Sen tycker jag att den sista svenska killen verkar vara lite vettigare än dem andra faktiskt, o väldigt snygg! :)

Så, nu ska jag ta en kopp kaffe till..

• Svar på tråden mammas pojkar - men snälla?
  • Chris24

Im yours skrev 2009-10-11 09:28:17 följande:

Hmmmm .... mammas pojkar, hjälp vad kommer härnäst.
    -Oooh du, vänta bara.. mer ska ske tror jag, skrämmande eller hur? ;)
  • Red Scarlet
    JustMeAndMyLove skrev 2009-10-10 01:29:53 följande:
    Haha, ja ärligt skulle det aldrig falla mig in i att se på såna program helt enkelt :P Hjärnan är tillräckligt fylld med skräp redan!
    Även om man inte vill/tänker titta på den typen av program kan man ju irriteras över vilken bild som målas upp av de människorna. Jag har inte sett just det här programmet, bara reklamen, men jag tycker att det bitvis verkar spä på en fördomsfull bild av araber och förlegade könsroller. I den amerikanska varianten fanns det inte på kartan för en av mödrarna att sonen skulle gifta sig med en "icke-judinna", här verkar det fokuseras på oskuld. Oavsett om det är på fullt allvar eller skämtsamt som modern uttrycker detta blir det oerhört värdeladdat. Är det verkligen något som unga tjejer och killar ska ta till sig? Jag har som sagt inte sett programmet så kan inte uttrycka mig om hur de vinklar allt och utmanar olika åsikter och värderingar, men jag kan inte tänka mig att det är konstruktivt för unga killar och tjejer att titta på.

Sådana dokusåpor bygger bara på fördomar om olika slags människor och hjälper inte samhället framåt något över huvud taget, det är bara skit.
  • gumzan

ni tror väl inte på fullaste allvar att de människorna som är med är fullt så pantande som de utvisas i tv(undantag finns såklart) tv klipper ju ihop så de blir så smaskigt som möjligt och coachar såklart alla lite grann.

• JustMeAndMyLove

Och pga det så ska man inte titta, då tittare genererar pengar och det är pengar som styr utbudet.
    Tänk om alla sluta njuta av/irritera sig på de här programmen? Då skulle vi kanske få ett lite mer intressant utbud

Red Scarlet skrev 2009-10-11 10:34:41 följande:

Även om man inte vill/tänker titta på den typen av program kan man ju irriteras över vilken bild som målas upp av de människorna. Jag har inte sett just det här programmet, bara reklamen, men jag tycker att det bitvis verkar spä på en fördomsfull bild av araber och förlegade könsroller. I den amerikanska varianten fanns det inte på kartan för en av mödrarna att sonen skulle gifta sig med en "icke-judinna", här verkar det fokuseras på oskuld. Oavsett om det är på fullt allvar eller skämtsamt som modern uttrycker detta blir det oerhört värdeladdat. Är det verkligen något som unga tjejer och killar ska ta till sig? Jag har som sagt inte sett programmet så kan inte uttrycka mig om hur de vinklar allt och utmanar olika åsikter och värderingar, men jag kan inte tänka mig att det är konstruktivt för unga killar och tjejer att titta på. Sådana dokusåpor bygger bara på fördomar om olika slags människor och hjälper inte samhället framåt något över huvud taget, det är bara skit.
  • gumzan

Jamen det är ju lite kul samtidigt som man tycker att det är dråpligt, och pinsamt med dockhussåpor, fast jag kollade typ en kvart på kändisdjungeln det var inget för mig.

JustMeAndMyLove skrev 2009-10-12 01:58:54 följande:
    Och pga det så ska man inte titta, då tittare genererar pengar och det är pengar som styr utbudet.Tänk om alla sluta njuta av/irritera sig på de här programmen? Då skulle vi kanske få ett lite mer intressant utbudRed Scarlet skrev 2009-10-11 10:34:41 följande:
  • JustMeAndMyLove

Såg just reklamen igen och slogs av en tanke.
    Skulle ett program som: "Pappas flickor" godtas av samhället?
    Kan se ramaskriet framför mig när pappor vakar över sina döttrar och dejter och bestämmer vilka som är "värdig man" för sin prinsessa.

Det underliga är ju faktiskt att man tycker det är okej att en mamma kontrollerar sin son, men inte att en pappa kontrollerar sin dotter. (Fast jag kanske ar missuppfattat programmet har inte sett det, hehe)

• Alexxxi

Och vad skulle feministerna säga om det?

Hahaha, hoppas ni förstår min sarkasm och inte tar det på största allvar! Men dem hade nog flippat!

JustMeAndMyLove skrev 2009-10-13 10:00:27 följande:
    Såg just reklamen igen och slogs av en tanke.Skulle ett program som: "Pappas flickor" godtas av samhället?Kan se ramaskriet framför mig när pappor vakar över sina döttrar och dejter och bestämmer vilka som är "värdig man" för sin prinsessa.Det underliga är ju faktiskt att man tycker det är okej att en mamma kontrollerar sin son, men inte att en pappa kontrollerar sin dotter. (Fast jag kanske ar missuppfattat programmet har inte sett det, hehe)
  • lecaroline

Jag tyckte att den Syrianska mamman var så rolig när hon sa att hon ville att hennes son skulle hitta en syriansk tjej oskuld. Som om han skulle göra det i ett sånt program. Dessa tjejer får inte fara iväg så här och sedan var med i tv no no.

Jag klarade 10-15 min innan jag bytte kanal!

• Chris24
    Alexxxi skrev 2009-10-13 10:04:32 följande:
    Och vad skulle feministerna säga om det?Hahaha, hoppas ni förstår min sarkasm och inte tar det på största allvar! Men dem hade nog flippat!
    Hahaha, eller hur! gud vad folk hade reagerat alltså! Håller med helt, ingen som reagerar nu men det är bara för att männen tycker det är roligt och se alla dessa brudar dessutom.

Syrianiska mamman lever i en dröm värld, dels tror ju hon att sin son är helt oskyldig och dels så tror hon verkligen att man ska hitta henne i ett tv-program, hmm..

Imorgon börjar det igen! haha.
  • Alexxxi

Ellerhur! Det hade blivit demonstrationer och grejer, hahaha
    Folk hade säkert blivit stämda för att dem sänder sånt, hehe.

Åhhh nej Bobby är inte så oskyldig ska du veta!! Jag vet en del om honom, hahah men på den tiden va han yngre och dum antar jag=)

Chris24 skrev 2009-10-14 07:40:38 följande:
    Hahaha, eller hur! gud vad folk hade reagerat alltså! Håller med helt, ingen som reagerar nu men det är bara för att männen tycker det är roligt och se alla dessa brudar dessutom.Syrianiska mamman lever i en dröm värld, dels tror ju hon att sin son är helt oskyldig och dels så tror hon verkligen att man ska hitta henne i ett tv-program, hmm..Imorgon börjar det igen! haha.
  • Chris24
    Alexxxi skrev 2009-10-14 09:15:42 följande:
    Ellerhur! Det hade blivit demonstrationer och grejer, hahahaFolk hade säkert blivit stämda för att dem sänder sånt, hehe.Åhhh nej Bobby är inte så oskyldig ska du veta!! Jag vet en del om honom, hahah men på den tiden va han yngre och dum antar jag=)
    oooh, jasså? Du kanske ska ringa in till Tv4 och tala om detta för dem? ;) Så kanske det blir ett nytt SPÄNNANDE avsnitt om det! "NYTT NYTT - smaskiga hemlisar om Bobby från hemlig sexig kvinna avslöjar!!" ;) hahahaha
  • Alexxxi

Hahahahahaha ellerhur! Nej fy fan va elakt! =P

• Akutsyrra

Oj, detta har jag missat! När går detta program?

• Alexxxi

torsdagar kl 20 kolla på tv4's hemsida så kan du se dem 2 första avsnitten, askul!!=)

• Akutsyrra

Tack! Det ska jag göra :)

Svar på tråden mammas pojkar - men snälla?