• Mirey
    Äldre 30 Sep 23:20
    6954 visningar
    50 svar
    50
    6954

    Varför gifter ni er?

    Kärleken, tryggheten, religösa själ, uppleva den underbara dagen o all dess innebörd o betydelse med sin älskade... finns många olika svar!! Va e ditt? =)

  • Svar på tråden Varför gifter ni er?
  • ade83
    Äldre 10 Nov 20:07
    #31

    Varför gifta sig? Man älskar ju varandra lika mkt ändå..

    Men Vi har bestämt oss, vi SKA gå till prästen! Och från den stunden vi bestämde oss så gläds vi otroligt mkt över detta!

    Han är min andra hälft och det största som hänt mig. Alla "resor" man går igenom i livet vill jag dela med honom och även denna "resa"!!
    Vi kunde helt enkelt inte komma på en anledning till att INTE gifta oss. Eftersom vi Älskar varandra sååå oerhört mkt varför då inte "gå hela vägen"!!

    Känns dessutom lite "tradition" för vår del då bådas föräldrar oxå gifte sig när de var i vår ålder! Fin fint!!

  • Chris2­4
    Äldre 10 Nov 20:25
    #32
    Mirey skrev 2009-10-02 10:22:03 följande:
    Ja eller hur! Hur kul e inte d?!! D e inte varje dag man får ha en fest med alla kära o nära där man sj står i centrum hehe! O resan, tänk va skönt o åka långt bort o inte behöva tänka påatt d e dyrt o så, för d gör inget på bröllopsresan, d e juh ba 1 gång så d e ok! Vart ska ni åka?
    Hahahaha, så sant Mirey & Justmeandmylove!

    Fester är alltid skoj, bra ursäkt också
  • Chris2­4
    Äldre 10 Nov 20:25
    #33
    BlivandeFruPettersson skrev 2009-10-03 02:10:59 följande:
    För att vi älskar varandra över allt annat och vill fira jul tillsammans de kommande 60 åren (minst ).
    Samma här! Vill åldras ihop med denna underbara man, helt enkelt.
  • Chris2­4
    Äldre 10 Nov 20:31
    #34

    Det är fint, vill dela o visa min kärlek på andra sätt än det "vanliga" sättet och uppskattning.

    Vill kalla honom min man, hans fru o börja bygga upp det liv tillsammans som gifta, en enad familj med fina barn o framtid som vi bestämmer och ödesätter, förhoppningsvis alltid.

    När jag fick reda på att J var njursjuk o fortfarande satt vid hans sida igenom olika dialyser 3ggr i veckan, julafton förra året (han blev akut sjuk o fick läggas in dagen innan julafton) och vi satt där till dagen innan nyår, då visste jag att jag aldrig ville va utan honom i mitt liv, blev så rädd när han fick opereras akut pga sjukdomen o han såg så vek ut att jag satt bredvid hans sida i alla timmar, alla dagar o hjälpte han, att jag insåg, man gör inte detta för vem som helst, efter bara 3mån tillsammans om man verkligen inte vet, han är den.

    Och detsamma, när han sedan fick lyckan att få en ny o frisk njure i Juni,somras o jag satt där 24/7 i 1v efter hans stora operation o fanns där för honom, han öppnade ögonen efter operationen, tittade på mig o viskade "du kommer att bli min fru, tidigare än du tror också"

    Jag vill aldrig bli av med denna känslan som jag har för honom!

    Även om han är dålig på att städa

  • Mirey
    Äldre 10 Nov 22:35
    #35

    Romantiskt!!

  • Liina8­6
    Äldre 10 Nov 22:46
    #36

    Vi gífter oss mest för att vi vill adoptera i framtiden och då måste man vara gift.

    Sen ställer vi till med stort bröllop för att fira vår kärlek och ha en riktigt rolig fest med släkt och vänner

  • iregne­t2010
    Äldre 11 Nov 00:14
    #37

    -han är mitt allt och den jag vill dela livet med
    -det juridiska
    -hatar ordet sambo
    -vill visa världen hur mycket jag älskar honom
    -efter så här många år känns det som om ordet "pojkvän" inte räcker till för att beskriva hur viktig han är i mitt liv.

    ....skulle kunna hålla på hela kvällen och rada upp anledningar men de är nog de viktigaste..

  • Paper Feed
    Äldre 11 Nov 07:48
    #38

    För att det helt enkelt känns som ett naturligt steg i vår relation.

  • Korall­bruden
    Äldre 11 Nov 08:48
    #39

    Därför han är det finaste jag vet, vi har så roligt tillsammans och aldrig träffat någon som Mr Korall

    Lika löjligt varm i hjärtat och kär efter 3,5 år tillsammans.

  • Chris2­4
    Äldre 11 Nov 08:55
    #40

    Så man ska känna, efter många år tillsammans ska man fortfarande känna den där varma o ibland, löjliga känslan i magen!

    Jag vill vara som dem två jag o Mr. J såg igår, ett äldre par, hon lika liten som mig, han lika lång som min blivande, runt omkring 70-80år och höll handen, underbart o se!

  • Korall­bruden
    Äldre 11 Nov 09:01
    #41

    Jag också Det är ju lyx om livet får bli sådant!


    Chris24 skrev 2009-11-11 08:55:35 följande:
    Så man ska känna, efter många år tillsammans ska man fortfarande känna den där varma o ibland, löjliga känslan i magen! Jag vill vara som dem två jag o Mr. J såg igår, ett äldre par, hon lika liten som mig, han lika lång som min blivande, runt omkring 70-80år och höll handen, underbart o se!
  • Chris2­4
    Äldre 11 Nov 09:04
    #42
    Korallbruden skrev 2009-11-11 09:01:53 följande:
    Jag också Det är ju lyx om livet får bli sådant!
    Eller hur? Tänk o va 85år och vända dig om i sängen (om man nu inte delar säng som många äldre kan göra pga olika anledningar) och bara pussa din man och känna samma känsla som du kände när du var 24år?
  • erica1­982
    Äldre 11 Nov 09:05
    #43

    för att vi älskar varanndra. och jag vill väl även kunna visa världen att det här är den mannen som jag vill leva resten av mitt liv med, för min fästman är för mig den finase snällase människan jag någonsin träffat, och han gör mig varm i hela ´kroppen!

  • Nikajo
    Äldre 11 Nov 09:26
    #44

    Gifte oss för att jag vill leva med denna man resten av mitt liv och bara att kunna säga "min man" är underbart!

  • Mirey
    Äldre 11 Nov 15:26
    #45

    Va kul! Vet ni vart ni ska adoptera ifrån?!


    Liina86 skrev 2009-11-10 22:46:48 följande:
    Vi gífter oss mest för att vi vill adoptera i framtiden och då måste man vara gift.Sen ställer vi till med stort bröllop för att fira vår kärlek och ha en riktigt rolig fest med släkt och vänner
  • Mirey
    Äldre 11 Nov 15:28
    #46

    Va härligt att man fort e töntigt kär efter så många år. Hoppas d håller livet ut som Chris säger, att man blir ett kärleksfullt gamlingpar!


    Korallbruden skrev 2009-11-11 08:48:59 följande:
    Därför han är det finaste jag vet, vi har så roligt tillsammans och aldrig träffat någon som Mr KorallLika löjligt varm i hjärtat och kär efter 3,5 år tillsammans.
  • Chris2­4
    Äldre 11 Nov 15:58
    #47
    Mirey skrev 2009-11-11 15:28:22 följande:
    Va härligt att man fort e töntigt kär efter så många år. Hoppas d håller livet ut som Chris säger, att man blir ett kärleksfullt gamlingpar!
    Eller hur Mirey! Som mig o J, en som är 1.48 som håller hans stora hand som är 1.83 liksom!
  • Mirey
    Äldre 11 Nov 16:03
    #48

    Asså guuud 20 cm skillnad hahah!!

  • Chris2­4
    Äldre 11 Nov 20:07
    #49
    Mirey skrev 2009-11-11 16:03:46 följande:
    Asså guuud 20 cm skillnad hahah!!


    Du vet vad dem säger, "bästa sakerna kommer i små förpackningar här i livet".
  • Alexxx­i
    Äldre 11 Nov 21:24
    #50

    Hahaha, du e fööör go!


    Chris24 skrev 2009-11-11 20:07:53 följande:
    Du vet vad dem säger, "bästa sakerna kommer i små förpackningar här i livet".
Svar på tråden Varför gifter ni er?