• Nibla

    Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!

    L är pigg som en mört och har varit hela tiden. Jag mår också bra, har kunnat äta normalt sen igår kväll. Och febern är ju borta.

  • Nibla

    God eftermiddag!

    Här är vi pigga och alerta igen! Sköööönt! Vi har varit på sångstund och Lovisa tyckte det var såååå skoj att leka med sina kompisar igen. Vi har gått en promenad också, verkligen skönt med frisk luft!
    I eftermiddag ska vi till BVC och vaccinera lillskruttan. Tänkte vaccinera mig själv också, men vaccinet för vuxna är slut på vår VC.

  • Nibla

    Det gick bra med sprutan för Lill-Nibla. Hon skrek till vid sticket och skrek i fem sekunder. Sen såg hon leksakerna under bordet mitt emot där vi satt, då glömde hon nog bort att det gjort ont. Men hon blängde lite på BVC-tanten. Känns skönt att ha det gjort! Och hon verkar inte fått några direkta biverkningar heller, men det kanske visar sig mer imorgon.

    Snart är det DH!

  • Nibla

    Ab, sushi och spel lät mysigt!

    Cliff Richard, trodde han var död.

    Är precis hemkomna från lekplatsen där vi var i vår ensamhet i spöregnet. Fy vilket pissväder! Men det är skönt att ha kommit in efter att varit ute i friska luften ett tag.

    Ska snart leka Bree, har en massa tvätt, det ska dammsugas och plockas iordning. Ska försöka göra så mycket som möjligt medan L leker så jag kan göra mig en caffe latte och lägga upp benen på soffbordet medan hon sover.

    N är i Stockholm så vi blir ensamma i kväll och i natt. Funderar på att åka till Eriksberg och köpa sushi. Lång omväg, men såååååå gott!

    För er som undrar så har jag inte märkt av nånting på L sen gårdagens spruta. Skönt med tanke på att de ska dra in vaccinet för barn under 1,5. Märkligt!

  • Nibla

    Jo, jag vet. Men det märkliga är ju att de kommer på det NU, och inte när det blev klart att alla barn över 6 mån skulle vaccineras. Tycker det är lite veligt.....


    FruTez skrev 2009-11-18 13:28:33 följande:
    Nibla: Har hört att de ändrat sig åtminstonde när det gäller riktigt små barn pga. att många av de små inte har hunnit börja med mat än. Vaccinet innehåller ägg och om de inte har hunnit äta mat så hur ska man veta ifall de är allergiska? Men som sagt, detta gäller ju de som är yngre än så...
  • Nibla

    Läste det på Aftonbladet.se igår eftermiddag. Vet dock inte vad man ska tro på längre. Man kan ju liksom inte blunda för alla rubriker.


    Frujj skrev 2009-11-18 18:52:40 följande:
    Va? Vart har du läst det??Har inte hört nåt om det, fast å andra sidan har jag varit på Allum och shoppat järnet idag
  • Nibla

    Carma: Nej, det uppfattade jag det inte som heller.

    Jag tror att det är ganska kaosartat på landets vårdcentraler när det gäller vaccinering så t.o.m vårdpersonalen har svårt att hänga med i de olika turerna.

  • Nibla

    Gääääääääääääääääääsp.....

    Kom inte i säng förrän vid 1 inatt, satt uppe och gjorde julkort. När jag skulle gå och lägga mig vaknade L så jag lyfte över henne till vår säng (N är i Sthlm så det fanns gott om plats) men då trodde hon nog att det var morgon för hon ville inte alls sova utan var hur pigg som helst. Och jag var INTE pigg. Hon tyckte det var mycket roligare att peta mig i näsan och när jag sa nej, började hon tokfnittra. Sista gången jag kollade på klockan var den 3.30........

    Nu ska vi åka och bada, sen blir det lunch hemma här tillsammans med min kompis och hennes lille grabb.

  • Nibla

    Fast Tez, men om det var fullbokat så frågar man väl inte om tid eftersom det just är fullbokat? Eller?

    Får mig att tänka på när vi var i Bangkok och servitrisen frågar svärmor vad hon vill ha att dricka:
    Svärmor: A singha beer, please.
    Servitris: Small or large?
    Svärmor: Large please
    Servitris: Sorry, no have.

    Men om det inte fanns nån stor variant, varför då fråga?

  • Nibla

    Ab, jag har ju helt glömt bort stolsöverdraget. Kan jag kommer över ikväll och hämta/pröjsa?

    Jag får hoppa fika om det blir den 6/12. Är bjudna på glöggmingel.

  • Nibla

    Frujj: Samma som hon alltid haft, BabyTravel Jogger. Tycker den funkar bra än så länge. Vi ska nog köpa en paraplysulky lite längre fram i vår.

    Vad har ni?

  • Nibla

    Frujj,
    har också funderat på en Carena paraplysulky!

    Vi är jättenöjda med vår trehjuling, den är bra att gå långpromenader med. Lätt att manövrera och stabil.
    Fast blir det ett barn till så köper vi nog en ny vagn, har spanat in en annan trehjuling med vändbar sits, kommer dock inte ihåg märket.

  • Nibla

    God morgon!

    Idag var vi uppe tidigt för en gångs skull. Kl 7.30.

    Lillan vaknade inatt och var ledsen så jag lyfte över henne till oss. Hon är som en propeller i sängen så imorse väckte N mig försiktigt och bad mig kolla in Lillan. Då halvsatt hon och sov mot N's rumpa. Hahah!

    Idag ska jag till en gammal kollega och hennes son. Har inte träffat dem sen valborgsmässoafton och de bor bara en mil härifrån.....Konstigt att det är så med vissa! Man trivs jättebra när man väl träffas, men det blir inte så ofta. Och när man väl träffas så säger man att nu ska det inte gå så långt emellan.

    Förresten, var är Linum? Har inte sett till henne här på ett tag.

  • Nibla

    Bauti,
    Jag bakade som bara den de två sista veckorna innan Lovisa föddes. Det var väldigt behändigt att ha frysen full med fikabröd, för man orkar inte direkt baka när bebben väl kommit. Inte den första veckan i alla fall!

  • Nibla

    Vi har länsförsäkringar. Just för att alla våra andra försäkringar är genom dom.

  • Nibla

    Nedan är inlägget jag skrev efter att jag och en kompis var och hälsade på en annan kompis i Stockholm.

    Behöver lite input i ämnet. Maja, som jag och värdinnan tyckte betedde sig lite konstigt SMS:ade tidigare idag Lisa (värdinnan) där hon undrade om nåt var på tok eftersom det var så stelt och krystat sist vi träffades.
    Lisa skrev tillbaka att det kanske berodde på att vi inte setts på länge utan barn, bara på tu man hand som förr.
    Hon fick då tillbaka: "Ja, det enda vi har gemensamt är väl just barnen". Inget mer. Hur ska man tolka detta? Jag har inte hört ett ord från Maja sen jag släppte av henne. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta nästa gång jag antingen pratar eller träffar henne. Gjorde hon slut med Lisa? Eller hur ska man tolka det?

    Usch, jag är bara förvirrad just nu, fattar ingenting. Har aldrig varit i så här stora konflikter med vänner så jag vet inte hur jag ska agera, vad jag ska säga, i synnerhet inte när jag står i mitten (känns det som i alla fall)
    HJÄLP!!


    Nibla skrev 2009-11-09 09:48:17 följande:
    Hej på er!Hemma igen efter en helg i Stockholm. Började trevligt, men avslutades på ett lite konstigt och krystat sätt.Ska förklara: Jag och en till kompsi, vi kan kalla henne Maja, åkte i bil upp till Sthlm för att hälsa på kompisen Lisa. Vi tre har hängt ihop sen mellan/högstadiet. På den tiden kunde Maja vara väldigt ostabil i humöret och bli jättesur helt plötsligt, som att vända på en hand. Nåt jag trodde försvunnit med åren.....nej då!På kvällen när vi var ute och åt vet jag inte vad det var som utlöste att Maja blev sur, men det blev hon. Kort i tonen, inte ett leende, sitter bara tyst och i princip bara svara på tilltal. Och om vi diskuterade nåt och hon inte höll med om det, så snäste hon bara. Skittråkigt!! Och som sagt, det som är mest irriterande det är ju att man inte vet varför hon blir sån. I alla fall, vi hade pratat länge om att gå till en speciell nattklubb, men när vi kom dit vara det jättelång kö och det skulle ta 1,5 timma att komma in. Ingen av oss tre var speciellt sugna på att stå i den kön så då skulle vi diskutera vad vi skulle göra då. Jag och Lisa sa att vi kunde väl gå till nåt annats ställe, en bar eller pub så man kunde sitta och tjöta. Då vill Maja åka hem och lägga sig, kl 23. Jäkligt trist...... Men vi åkte till ett hotell på Söder och tog en drink i hotellbaren (där jag för övrigt såg Calle i Idol, haha!) och sen åkte vi hem.Sen är Maja lite "snål" av sig, eller jag vet inte hur jag ska beskriva det. Inte så världsvan kanske. Med tanke på att hon sällan beger sig utanför Borås Kommuns gränser..... Det var dyrt när vi skulle äta lunch och middag, priserna på caféet var höga, och det var inte direkt lyxställen vi var på. Sen blir jag så irriterad på att man ska dela upp allt krona för krona. Typ som "Du betalade ju för min fika, men jag var ju skyldig dig 15 kr sen kaffet på Statoil, så jag drar av det. Men sen betalade jag ju bananerna på ICA, så jag drar av 5 kr så då blir det 10 kr va?" Jag är allergisk mot sånt!!Vi skulle dela upp bensinpengarna och innan vi åkte så hade bilen halv tank, så då sa vi att vi tankar och delar upp pengarna och lämnar bilen med halv tank istället för att räkna ut antal mil och vad bilen drar. (Vi hade en Dieselbil och jag har ingen aning om vad en sån drar per mil) Så vid sista tankningen tankade vi fullt. Jag var dock så kissenödig så jag gick in och kissade medan Maja tankade klart. När jag kommer ut säger Maja att hon glömde kolla vad det blev för belopp vi tankade för, men vi höftade på ca 250 kr. Sen när jag släppte av Maja kollade hon mätaren och sa "Ja, nu blev det ju lite mer än halv tank kvar.....". Alltså, vad kunde det handlat om? 30 kr?Då hade jag god lust att säga att jag skulle ta betalt för slitage på bilen samt chaufförskostnad eftersom jag körde hela vägen. Jag lät det rinna ut i sanden.......Nej, jag trodde verkligen att denna sidan hos henne hade vuxit bort, att hon blir plötsligt sur, men det hade den tydligen inte. Så jäkla barnsligt!Vi hade i alla fall en helg med många skratt, 7 timmars shopping och god mat! (Köpte inte en enda grej till Lovisa! Duktigt va?)
Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 14!