Inlägg från: Lillie79 |Visa alla inlägg
  • Lillie79

    Göteborg Hösten 2010

    Hej!

    Här har ni en till som planerar bröllop nästa höst! Lokal preliminärbokad den 25:e september. Snacka om att man studerar regnmäng, temperatur och annat nu inför denna helgen, haha...

  • Lillie79

    Tofta Herrgård mellan Kungälv och Marstrand är tänkt för både vigseln och festen efteråt. Vi har en del långväga gäster så det passar oss perfekt med ett ställe där alla kan sova över!

    Dagens nöt (man får ju dela upp bryderierna, haha) för min del är att komma på ett bra sätt att undvika att alla gästernas klackar (och mina med för den delen) inte försvinner ner i gräsmattan... Någon som har något bra tips? Funderar på att hyra matta som brudföljet går på, men det är så rackarns dyrt. Såg i någon tråd att någon funderade på filtmatta från bauhaus, men det kanske är "meckigt"? Hmm...

  • Lillie79

    Aha... Vad bra att du sa det, då kan jag nog sluta fundera mer på det alternativet! Det är nog en bra idé att skriva det i inbjudan så folk vet (det är ju bara vigseln som kommer att vara på gräs, resten av festen blir inne i herrgården). Frågan är bara hur jag löser det själv, vill inte gärna gå i lågskor till klänningen

    Hur många blir ni på ert bröllop? Caterar (konstigt ord, haha) ni maten till er fest?

    Idag är det exakt 1 år kvar för oss och det känns som en oändlighet. Men jag misstänker att tiden kommer att rusa iväg...

  • Lillie79

    Vi blir ca 45 personer. Allt fixas av personalen på herrgården så som dukning, servering, städning och sånt! Superskönt! Vi var ute och kollade på stället för andra gången i helgen och ägaren verkar otroligt tillmötesgående och hjälper till att flytta musikanläggning åt oss (från gräsmattan och sedan riggar i festlokalen), tillhandahåller matta (där slapp jag ett av mina problem och mycket annat praktiskt!

    Vi har tänkt att ha trerätters och vad gäller alkoholen så bjuder vi på välkomstdrink, några glas vin till maten plus avec. Sedan finns en bar med helt ok priser för gästerna efter festen! Jag var först lite osäker på hur vi skulle göra med baren eftersom det är en stor kostnad med fri bar, men hörde runt lite med mina närmsta vänner (de av dom som är med och planerar lite) och ingen tyckte vi skulle bjuda på baren. Någon tyckte till och med att det kändes lite "obekvämt" att bli bjuden på allt för mycket... Så vi kör så här istället!


    ullis33 skrev 2009-09-25 20:00:30 följande:
    Vi blir ca 60 personer, vi skall ha festen på ett ställe där de fixar buffén och allt på plats ´mycket smidigt de har personal som vi får hyra och de fixar allt från dukning och välkommstskål till bar personal och städning SKÖNT!Hur många blir ni? Och hur gör ni med maten, buffé eller tre rätters?
  • Lillie79

    Efter "middagen" ska det naturligtvis stå...


    Lillie79 skrev 2009-09-27 22:39:21 följande:
    Vi har tänkt att ha trerätters och vad gäller alkoholen så bjuder vi på välkomstdrink, några glas vin till maten plus avec. Sedan finns en bar med helt ok priser för gästerna efter festen!
  • Lillie79

    Vad skönt att ha bröllopsresan fixad redan! Då kan man gå och mysa och längta ännu mer!

    Vi har löst följande:
    - Herrgården bokad (både vigseln, festen och boendet)
    - Färger utvalda (nu ska man inte ångra sig bara...)
    - Drömklänningen inhandlad (av en slump och tack vare mycket tur!)
    - Gästlistan skriven
    - Save-the-Date korten utvalda
    - Påbörjat inköp av lite dekorationer (hittade snygga vaser på lagerhaus!)

    Den närmsta tiden tänkte jag (helst ha klart vid nyår):
    - Sitta ner med min tärna och planera dekorationer mer noga (bra så man kan hålla utkik på ikea och annat!)
    - Save-the-Date tänkte vi skicka som kombinerade julkort. Då får folk en trevlig liten överraskning!
    - Välja ut fotograf

    Det var min lilla planering hittills!

    Hur går det för er andra?


    LoveA skrev 2009-10-08 15:56:46 följande:
    Hej, Vi gifter oss den 17 juli nästa år i Masthuggskyrkan. Vi har hyrt Taubesalen i Kustens Hus och ordnat med bröllopsresa.Nu börjar vi kolla oss omkring efter catering, vi ska ha buffé. Vin och öl inhandlas i något annat land.Har många idéer om inbjudningskort och all dekoration, klänning m.m. men där har inget hänt än... får ta tag i det senare i höst Det är bra med sådana här trådar så man ser vad andra tar sig för och när.
Svar på tråden Göteborg Hösten 2010