Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Urk, fortfarande inte helt pigg efter gårdagens bal...

• förhoppningsis

Jo, tröttheten och känslan av att vara körd genom en mangel under stora delar av söndagen var välförtjänt, mer än välförtjänt faktiskt. Vi började med fördrink i form av champagne i Sällskapets lokaler, därifrån gick vi de få meterna til Grand där det vankades mer champagne. Efter Recipieringen var det stor middag med gott om vin och massor med god mat, särskilt chokladtårtan till dessert! Under dansen blev det ett par glas champagne till och vid 1 drog vi oss tillbaka för "efterfest". Den formella hölls på Moderna museet men det hoppade vi över och åkte hem till en i sällskapet som jag inte tidigare träffat. hAn bodde i en mycket trevlig östermalmsvindsvåning, där vi hade vickning och trevlig kväll fylld med prat, skratt, 2-3 flaskor rosa Moet och en stadig dos isad vodka som serverades ur ryska silverbägare. TIll detta serverades plockmat. Vid 5.30 trillade jag i säng hemma hos min sovande man.

Gemma, men nej vad surt med grannen, var det den grannen du anande skulle protestera?

Happy
    Här öser regnet ner - idag igen, är så avundsjuk på dig som är i värmen. Kul med fina pärlsmycken, det kan man inte ha för många av!

Izunia
    på de bilder på FB jag sett så lär du inte ha några större problem med att ta dig fram i mittgången.

Lite trött idag - igen.
    Var ute och hade sen AW igår på Grand. Halva stans bussar var avstängda för att Ryska presidenten är här. Min buss kom inte så jag fick promenera i det underbara regnet, tur jag inte lämnar huset utan paraply så här års... Kom fram till Grand 2 min efter mina vänner fått gå in, tydligen var allt avspärrat för att presidenten skulle in just då så de stackarna hade fått stå ute i regnet i 10-15 min. SOm kompensation bjöd Grand på varsitt glas Pol Roger och jag fattade inte varför förrän jag fick höra att de andra fått vänta ute. Kvällen blev sen och champagnen flödade totalt blev det ca 3 flaskor med gradis glasen inräknade. Mycket trevlig kväll men jag var lite trött i dag men det gäller att passa på när vännerna är uppe från andra delar av landet.

På tal om andra delar av landet, blåser det på er neråt Skånetrakterna, kikar på Aftonbladet och det ser riktigt läskigt ut!

• förhoppningsis

Mlle M
    Ja nu tycker jag att den är jättebra! Brukar titta in där lite då och då.

Glaciärskidåkning låter väldigt långt från våra gråa dagar med regn, dag efter dag. Idag är första gången på länge det ska vara uppehåll hela dagen.

Happy
    Ja, det gäller ju att hålla standarden på topp...

Jobbigt med förkylning, men det känns som något man bara inte kommer undan efter besök i välluftkonditionerade byggader/lokaltrafik mm. Hoppas det går över fort. Och grattis till det givande samtalet med cheferna!

Återkom gärna med en beskrivning av floating, har hört mycket skiftande om det.

Lapinette
    Roligt att ni är klara med köksbiten, underlättar troligen om inte annat dina middagsplaner inför kvällen. Chokladfondanten är underbar, en riktig höst/vinter dessert!

Har en väninna som nu går igenom det du har gjort med misslyckade IVF mm, kunde inte låta bli att tänka på dig när hon än en gång inte lyckades bli gravid.

Gemma
    Krya på er! Resorb med svartvinbär är mycket roligare än den förra jag provade! Det går en del resorb här hemma.
    Spännade att få se ditt minimonster, har ni några namnförslag ännu?

Fantastiskt pris för tomten! I vart fall något positivt i strömmen av motarbetande granne mm.

Igår blev en lugn kväll, sprang halvmilen och sen lev det bara soffan med mannen och sushi framför en film.
    Idag ska jag göra vad jag kan för att behålla utmärkelsen till trådens partypingla. Ska på coctailparty ikväll så har nu lite beslutsångest över klänningsvalet. Den jag vill ha är egentligen lite för kort för att vara lämplig som smokingklänning, men då den är klädd upptill känns det inte avklätt ändå. Får se hur jag gör...
    Först blir det en tur ut till svärisarna för att byta däck på vår bil och fixa och dona lite.

Ha en bra dag!

• förhoppningsis

Gemma
    Härligt att höra att ni mår bättre nu!
    Brukar ni bo på Grand i Saltis över jul? Vad roligt! Mannens föräldrar bor ett par minuters promenad därifrån och alla syskon med respektive brukar promenera ner och dricka lite champagne/glögg kvällen innan julafton.

Det blev en kort klänning igår, den är såpass hög upptill så den kompenserar för att den är lite kort, men slutar ca 10 cm över knät när jag står. Sitter jag är den betydligt kortare men det är en annan historia.

Jag funderade på att hoppa över till London en helg nu när NY resan inte blev av, men det visade sig att varenda helg till jul är uppbokad så jag verkar få klara mig med Stockholm.

Svårt med namnval, lite taskigt att det ni hade tänkt har blivit "hippt" nu. Lustigt hur sådant svänger...

Lite trött idag, tror jag trillade i säng vid 4 imorse. Lite sliten idag men inte så farligt ont i fötterna. Resorben innan sänggående gör verkligen skillnad. Dricka champagne ur mindre glas kan ha gjort sitt till också, det blir inte lika mycket då.

• förhoppningsis

Gemma
    Inte jättemånga julpoäng ännu, har lyssnat på julmusik,men det var flera veckor sedan så det kanske inte räknas. Det var dessutom av misstag. Jag har gjort julkorten nästan klara, bokat biljetter till luciakonserten i Globen men det är nog allt.

Lapinette
    Resorben är perfekt, den löser upp sig under tiden jag tvättar bort smink mm, på det viset minskar risken för att jag tycker att jag är för trött för att ta bort sminket ordentligt. Det händer iof väldigt sällan att jag får sådana ideer men nu försvinner de helt.

Nu ska jag snart ut och samla lite julpoäng, skyltsöndag idag så jag tänkte kombinera behovet av frisk luft med att titta på julskyltningen.

• förhoppningsis

Gemma
    Tar också gärna kakrecept! Har för mig att ni pratade om kakorna innan och de lät goda.

Har promenerat på stan och tittat på NKs julskyltning nu. Lite fler julpoäng insamlade, men har bara börjat än så länge. Kvällen går till att sortera tvätt i soffan och titta på film med mannen som åker till London i morgon.

Ha en trevlig kväll!

• förhoppningsis

Var så många inlägg att ag inte riktigt kommer ihåg vad ni skrivit, försöker bolla det men det går sisådär... minne som en guldfisk idag

Favorit champagne är Pol Roger, drack en riktigt trevlig magnumflaska av en annan Pol Roger variant än den jag vanligtvis brukar dricka, väldigt trevligt. Blev rätt mycket champagne den kvällen - igen. Trillade isäng vid 4 på morgonen.

Gemma
    Supergrattis till att grannarna godkände ritningarna, passar samtidigt på att tycka synd om ditt monster för öroninflamationen.

Smet hem till en kompis som var hemma och var sjuk och ynklig, vi tittade på film, åt massor med glass och drack lite vin och glögg var hemma sent men kunde ändå inte somna innan mannen kom hem och var klar vid 02 så nu blir det att hoppa i säng för mig.

• förhoppningsis

Gemma
    Stackars ditt monster, och stackars dig som inte får någon julmarknad. Har alltid velat se en tysk julmarknad, alla säger att det är väl värt ett besök. Skrattade dock högt när jag läste om monstrets plåster! Håller med ovanstående att det nog är bra att ni kollar upp allt ordentligt, och även om de inte hittar något så vet ni ju att ni har försökt.

Jag åt pepparkakor i måndags igen, men det var inte premiären dock. Så gott!! Julmusiken gick varm här igår när jag lagade middag. Tror inte jag ska köpa så mycket glögg iår, det brukar alltid bli över.

Mll M
    Vad duktig du är som tränar! Sprang en halvmil i fredags och det var första gången på länge. Min kompis som PTar mig har blivit jättesjuk och ligger nerbäddad sen i måndags så nu blir det inte någon träning alls mer än ridningen. Har visserligen fortfarande träningsvärk sen hoppningen i tisdags så det kanske är lika bra det.

Izunia
    DÅ håller jag tummarna för att du klarar dig ifrån biverkningarna, en del har verkligen blivit sjuka, andra har mest fått ont i armen ett par dagar.
    Även om gardinerna bara är röda så är det dina julgardiner, det ger julpoäng tycker i vart fall jag.

Dew Sri
    Låter som ett ypperligt val, jag vet att jag kommer dricka Pol Roger (träffa Polaren Roger) både på fredag och lördag.

Happy
    Haha, först läste jag att du hade stickat julkalendrarna, var mycket imponerad! Men skickat dem som du beskriver är även det ytterst berömvärt. Jag började brodera en julkalender för 2 år sedan, den är fortfarande inte klar.

Men om det är samma bolag, kan du inte bara gå ner/upp och skrika lite på dem då? Eller om ni sitter på olika ställen så kanske du känner någon som jobbar där som kan skrika på dem... Du anar inte hur effektivt det kan vara, min brors bygglov/bygganmälan gick väldigt mycket smidigare på det sättet tex.

Nu blir det soffan och samla kraft inför helgen, i morgon blir det coctails på Grand i ett par timmar innan jag går hem och lägger mig som en duktig flicka, förhoppningsvis utan att ha druckit för mycket champagne så jag är pigg på lördag.

• förhoppningsis

GÖr en snabbvisit på tråden, har tillbringat ett par timar i stan med en killkompis och bara pratat strunt och shoppat, bla nya skor till mig. Hemma och vänder, äter lite middag för att snart hoppa i LBDn och de nya skorna och ge mig av mot först T-bar för att träffa en bekant och ta en drink och sen vidare till Cadierebaren för champagne och coctails halva natten.

Gemma,
    Det är en klar fördel med adventskalenderdatum, även om jag borde ha dåligt samvete för att den ännu inte är klar. Mest käns det lite jobbigt för tanken var att det var mitt blivande gudbarn som skulle ha fått den men det verkar inte bli något, efter inseminationer och IVF mm så är det fortfarande inte något gudbarn på G.

Ang läkarens "fynd" så opererades jag i somras och efter div problem med att det aldrig slutade blöda, kan ha haft något med ridningen att göra, så försöker jag att inte tänka så mycket på det. Efter jul kommer jag att kallas för ny provtagning.

Superskönt att antibiotikan funkar, hoppas hon blir riktigt frisk nu så att hon kan gå på dagis igen och du får vila/jobba och bli en gladare monstermamma igen.

Happy
    har ändå en känsla av att de tyska är speciella även om vädret talar emot julkänslan just nu, har hört att Lübeck ska vara extra bra. Spännande med uppdraget, övertygad om att din chef inte alls noterade att du var i en stor lokal mm med brus och oljud. Vad blev det för köksmaskiner tillslut?

Champagne seminarium låter mycket spännande, är det provsmakning och föreläsning?

Ha en trevlig kväll!

• förhoppningsis

Lapinette
    Ja oj, du anar inte vad champagne det blev förra helgen. Min plan att ha en relativ lugn fredag för att vara fräsh på lördagen stöp fort. Mötte upp min bekant på Tbar och pratade massa strunt, under tiden lyckades vi utan problem få i oss 3 glas champagne var, tanken var at vi skulle stannat efter 2 men servitören missuppfattade hans försök att få betala...
    Blev upphämtad i taxi av en kompis så åkte vi til Cadierebaren, älskar mina nya skor men de är lite för höga för att traska mellan krogar i, dessutom i mocka och fuktigt väder. På Grand mötte vi upp resten, ca 10 pers, satt i biblioteksdelen då det var lite lugnare där och vi fick plats allihop. Vet att jag drack minst ½ flaska pol roger + 1-2 lösa glas där innan det var tid att gå hem. Klockan hade då närmat sig 3.

Lördagen var jag inte riktigt så pigg som jag hade tänkt mig, bakis trots dubbel resorb kvällen innan. Frukost, promenad och svärande över att jag inte kunde tvätta håret (vet inte med er, men jag brukar piggna till av att stå länge i varm dusch) så var det lunch som måste vara stadig och sen hoppa i balklänningen. KL 15 var jag tillbaka på Grand för fördrink, dvs rätt precis 12 timmar efter jag lämnade) Var inte helt sugen på alkohol så jag mjukstartade med en "Dagens". Sen gick det bättre. Mötte upp lite vänner och deras damer där innan vi åkte till ballokalen där det var champagne kl 17. En lång, trevlig och mycket händelserik kväll med fantastiskt god mat, god dryck, bra underhållning, trevligt sällskap och finklädda människor. Amiralen envisades sin vana trogen på cigarrbjudandet, inte så att man tackar nej direkt... men min kavaljer uppskattade den klart mer än jag. Efter ännu mer dansande och pratande och minglande hade klockan blivit lite före 5 på morgonen och det var hög tid för mig att åka hemåt efter 14 timmars festande.

På söndagen fattade jag beslutet att avstå från brunchen och istället komma direkt till mässan i KArlbergs slottskapell, en supermysig mässa som jag tycker gav flera julpoäng. Efter mässan serverades det fika i stora salen framför öppna spisen. Kvällen tillbringades hos en kompis som också hade varit med hela helgen, vi åt sushi och tittade på film och slöade i soffan till glögg och pepparkakor.

En väldigt bra helg faktiskt!

• förhoppningsis

Lapinette
    Å vad härligt med resa till sol och bad, har inte varit precis där men i närheten. Finns mycket att se och göra om ni vill åka runt lite i närheten.

Happy
    Grattis till köket, måste kännas bra att ha passerat allt strul och äntligen beställt, och att få det redan 10 december låter ju fantastiskt!

Avis även på din resa, verkar som att jag aldrig kommer att komma till NY, varje gång jag försöker kommer något ivägen.
    Även vi var på Zanzibar på andra delen av vår bröllopsresa, efter safari i Kenya. Det var verkligen hårdträning i att ta det lugnt och läsa böcker!

Vilken gullig man du har som köper julkalender åt dig!

GEmma
    Välkommen in på banan igen! Hoppas Monstret håller sig friskt denna gång! Fördelen med svensk förlossning mot din förra måste väl ändå vara att de är mycket mer för kommunikation här. De går igenom hur du vill ha det på ett sätt som jag förstod att de inte alls gjorde i Kina. Dessutom respekterar de din vilja här utan att du måste slåss för det, det är iaf vad jag hört av mina vänner som fått barn.

Till skillnad från förra helgen har den här varit väldigt stillsam. Jobbade till 01 i lördagsmorse, sen gick lördagen till besök på konstfacks julmarknad, jag är ledsen, men jag förstår verkligen inte folks totala förtjusning över denna. Hem köpte massor med julblommor innan det var dax för födelsedagsfika hos en väninna kl 16. Vid 19 var det babygos och sushimiddag hos mannens syster och man som precis har flyttat in ett par kvarter ifrån oss. Deras dotter är bara ett par veckor och supersöt. Kvällen gick till julbak.

Idag roar jag mig med attt tvätta lite och om en timme kommer två väninnor över för lunch och julpyssel.

HUr var/är er helg?

• förhoppningsis

Gemma
    Men vilken mysig helg!!!
    FÅr ju göra vad jag kan för att framhålla det jag hört som positivt om svenska förlossningar...

Idag bakar jag saffransbiscotti, gick som smör förra året så jag passar på att göra dubbel sats på en gång.

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)