Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Bubbel, brasa, bröllop (blöja)

Tittar in mest av misstag... döm av min förvåning när jag ser att jag är efterlyst/saknad på senaste sidan ni skriver på. Jag som trodde att jag var bortglömd vid det här laget.

Allt mitt BT beroende dök upp till ytan igen och jag måste läsa ikapp. Återkommer med en närmare men kort summering av vad jag har haft för mig sen senast, dvs i början av sommaren.

Kram på er alla!

• förhoppningsis

Nu har jag läst ikapp lite, tråden hade inte hunnit bli så lång ännu.

En snabb sumering sen senast

Sommaren tillbringades i asien 3 veckor med mannen, Bankok, Sipadan för en av världens bästa dykplatser, Kambodja och så tillbaka till Bangkok där vi besökte vänner.
    Arbetade 1 vecka innan jag åkte till Spanien i 2 veckor med mina vänner. 2 veckor fulla med sol, vin , bad, drinkar och god mat i mängder. Mannen var då hemma och jobbade.

Resten av sommaren förflöt med mycket picnicar och långa promenader på Djurgården efter jobbet. Snittade på ca 1 flaska Pol Roger/vecka, så jag är rädd att jag börjar bli lite dyr i drift... men det är vådligt trevligt!

I övrigt har jag hunnit med att gå på hästpolo vid två tillfällen (och givetvis dricka mängder med champagne) Sett Filharmonikerna i det gröna, Orfeus & Eurydike på Confidencen på Ulriksdals slottsteater, varit på 2 bröllop, sett operan Cosi van Tutte och gjort massa annat.

phu!

Sen har det hänt lite tråkigheter också men de tänker jag inte ösa över er på samma sätt...

• förhoppningsis

Äch det lät nog mer dramatiskt än det faktiskt är...
    Mina cellprover kom ju tillbaka där i maj precis innnan jag åkte på 3 dagars bal. För ett par veckor sedan opererades det och provresultaten visade att jag var en 3a av 3 möjliga. Dvs de var "radikala". Läkaren var mycket fundersam eftersom jag inte hade missat provtagningen förra omgången och de ändå var så illa. Nåja nu är jag opererad men läkarna kan tyvärr inte lova att de fått bort allt... måste vänta till efter jul innan jag kan ta nya prover och med tanke på hur snabbväxande och radikala förändringarna var så vill jag inte låta dem härja ii flera månader till.
    3a är alltså max, sen är det fullt utvecklad cancer.

Sen har en av mina killkompisar fått tillbaka sin cancer som han trodde att han var frisk från. Senaste proverna visar att behandlingen inte funkar som den ska och att cancern sprider sig och tydligen nu anfaller levern.

I övrigt lever jag och mannen fortfarande med skyddade identiteter, vilket krånglar till mitt liv avsevärt!

När jag ändå är i fartern kan jag lika gärna passa på att nämna att min man åker bort idag på jaktresa så nu kommer jag vara gräsänka ett par dagar...

• förhoppningsis

Fick en mental bild när läkaren kallade mina cellförändringar för "radikala" av hur mina celler springer runt med palestinasjalar och samlar gatsten...

Näpp nu ska jag plocka undan lite hemma innan jag smiter till jobbet. Idag när jag kommer hem kommer det att vara skinande rent överallt. Vet inte hur jag skulle klara mig utan städhjälpen...

• förhoppningsis

Börjar med att säga att det är mycket trevligt att vara tillbaka igen! Jag har saknat er...

Gemma
    Läkarna har ingen aning om varför, men cellförändringar är så vanligt att alla testas för det. Det konstiga är att de är så radikala och utvecklats så fort. Cellproverna visade att de hade lyckats plocka dem i tid, innan det utvecklades till fullvärdig cancer. Frågan som jag försöker att inte ställa mig är vad som händer med de delar som de ev inte fick bort under operationen. Men jag mår bra, känner inte av det alls. Har slutat blöda efter operationen - till slut - det var nog inte någon bra ide att rida mindre än en vecka efter... men ridning är så bra för det går inte att tänka på något annat då. Är det rester kvar opereras jag igen, har den utvecklats vidare så blir det radiumhemmet med cellgift o strålning och hela kittet, men jag håller alla tummar jag har för att det inte ska bli så.
    Jag gör mitt bästa för att inte tänka på det, försöker se det som att jag är frisk tills motsatsen bevisas om ett par månader.

Idag har jag lite träningsvärk efter gårdagens ridtur, känns lite skönt att veta att jag har rört på mig igen. Träningen har blivit väldigt lidande med alla resor och sen operationen så jag har inte sprungit nästan alls på hela sommaren. SPrang Bellmanstafetten, även det rätt nyopererad och utan att ha sprungit på längre, resultatet blev en tid jag var rätt nöjd med, ett sprucket operationssår och en hemsk träningsvärk.

Har tillbringat dagen på en väldigt intressant föreläsning om organiserad brottslighet och gängkriminalitet mm och styr nu kosan mot soffan. Mannen åkte för 30 min sen för att jaga så jag hoppas han får med sig lite rådjur hem.

Hur har dagen varit för er?

• förhoppningsis

Gemma
    Är det bara jag som fått för mig att man slipper vattkoppor om man har haft svinkoppor? Och brukar inte svinkoppor vara mildare?

Inser att jag inte hade huvudet med mig, jag tillbringade delar av sommaren i Kuala Lumpur, inte i Bangkok... fel land! Det var ett par år sedan jag var i Thailand.

Sitter och petar (äntligen) in bilder på FB från den resan.

• förhoppningsis

Amelle
    Kul med bokmässa, köpte du något roligt?
    Hösten i Paris med mannen låter supermysigt och vilken tur att det är festival när ni är där. GOd mat är aldrig fel när man reser! Nej nej, inte späka dig, fel strategi! Du ska tänja magsäcken nu så att du kan njuta ordentligt av all den goda maten istället!

Izunia
    Nja operationsmässigt var det kanske inte det bästa, såret sprack tyvärr varje gång så det blödde en del efter. Trodde faktiskt att jag skulle slippa det efter första veckan.
    Jag tycker att din packning lät perfekt för en härlig helg med bröllop, vad mer kan man behöva?
    Ser fram emot en härlig reseberättelse från Turkiet, funderar på att åka till Istanbul med en väninna om ett par veckor. Vi velar mellan det och Madrid eller Milano.

Gemma
    Stackars ditt Monster! Det kan inte vara lätt att vara liten och sjuk, men aptiten verkar hon ha kvar ändå, vilket måste vara ett friskhetstecken. Läskigt med allergiska reaktioner mot penicilin, det är ju en sådan sak man gärna vill kunna ta.
    Tvisten du skriver om angående marken, var det något ni kände till när ni köpte huset? Annars kan du få pengar av förra ägaren som kompensation, i värsta fall efter en vända i Tingsrätten. Lycka till!!

Själv ligger jag nu i soffan och känner mig synnerligen oglamourös. Har datorn på magen där den värmer gott genom filten. Har bullat upp med te och lite kakor i soffan framför Lyxfällan och försöker tina upp lite. Efter jobbet tog jag en långpromenad runt i stan i aldeles för höga klackar, borde ha lärt mig att inte promenera i 1.5-2 timmar i 8 cm klackar, det gör ont i fötterna sen. Mannen är ute i skogen och jagar, lite tomt här hemma. Igår försökte jag verkligen ta hand om mig själv, massor med böcker, te, glass, kakor, middag, filt, levande ljus osv. Blev rastlös efter 15 minuter, försökte se en film, Min bäste väns bröllop, men inte ens det fungerade så många minuter... slutade med att jag telefontrackaserade mina vänner halva kvällen och målade naglarna mörkröda.

Kvällen har gått till att laga lite mat efter promenaden och dricka te som jag köpte i Cervinia när jag var där och åkte skidor i påskas. Ska snart försöka få ordning på packningen inför helgens tjejresa. Vi åker till det mycket exotiska stället Karlstad, väldigt glamouröst! En av tjejerna sitter ting där så vi åker på besök över helgen. Ska bli riktigt mysigt att bara umgås, prata strunt och dricka mängder med vin. På söndagen avslutar vi med en stadig brunch innan vi åker hem igen. Vi ses i vanliga fall sista söndagen i varje månad för att äta brunch men nu flyttar vi det en helg när vi ändå ses allihop.

• förhoppningsis

Izunia
    Nej så illa var det absolut inte, mer som stadig mensvärk.
    Har sett förlossningskliniken ettpar gånger på tv, men vad som är helt knäppt är att när jag besökte några väninnor på Hawaii (de pluggade där) så åt vi frukost framför förlossningstv VARJE vardagsmorgon. Det var en kanal som nästan bara visade det. Någon dag i veckan var det riskförlossningar och vi satt som klistrade...

Inser att jag nog borde ha besparat er de mer blodiga detaljerna av operationsdelen, ber om ursäkt!

På väg till jobbet, fortfarande lite packningsångest. 5 flickor i en bil gör att bagageutrymmet är något begränsat... svårt att få plats i den lilla weekendväskan när vi måste ha med oss egna lakan...

Trevlig helg!

• förhoppningsis

Fru Fräken
    Jag var på Island över valborg nu senast och du gör helt rätt i att åka dit, det är fantastiskt. Första tipset - och viktigaste - ta med varma och praktiska kläder, över valborg var det utan att överdriva iskallt och regn nästan hela tiden... standardklädsel var jeans, stövlar, mössa, halsduk, ylletröja, regnjacka och vantar. Alt jacka och paraply...

Flera restauranger är väl värda ett besök, utelivet börjar väldigt sent och shoppingen var inte mycket att hurra för även om de har fina smycken gjorda av lava.

Ett annat mycket praktiskt tips är att om ni åker till Blå Lagunen, vilket ni absolut bör göra, så DOPPA INTE HÅRET! Vad du än gör!! Det blir sig inte likt på över en månad oavsett antal inpackningar...

• förhoppningsis

oj, skickade för fort...

Har massa bilder på FB från Island.
    Reyjkavik är väldigt platt och stort då de inte har höga hus, snarare som ett enda stort villaområde utom precis mitt i stan så ta bekväma skor och en bra busskarta så går det bra. Busschaffisarna växlar inte heller pengar så spara småpengarna.

FÖrsöker komma på vad restaurangerna hette, men den uppe på toppen med utsikt, Pärlan, är bra, den snurrar dessutom när man äter.www.visitreykjavik.is/desktopdefault.aspx/12_view-29/tabid-11/18_read-219/
    Bäst var dock fiskrestaurangen mitt i stan, Seafood cellar www.visitreykjavik.is/desktopdefault.aspx/12_view-19/tabid-11/18_read-185/
    Helt fantastisk mat! Bra personal, trevligt osv...

Var ska ni bo?

Svar på tråden Bubbel, brasa, bröllop (blöja)