Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Förresten angående Espressobryggare - dricker inte kaffe!
Förresten angående Espressobryggare - dricker inte kaffe!
Måste säga att jag är rätt kass på märken. Var tvungen att fråga maken om flera och nu sitter jag här och funderar på om det inte är Prada (skrev Gucci) som jag har i solglasögon.
Strumpbyxor är ett otyg och något jag försöker undvika så gott det går dvs använder gärna klänningar och kjolar på sommaren men bara i nödfall när det är kallt. Mina favoriter är Wolford ... som för övrigt ligger otroligt nära den lilla byn där maken bodde i Österrike.
Gemma - vad härligt att det verkar som ni får igenom era byggplaner. Har ni varit över och lobbat hos grannarna?
Happyasahippo - måste ni bestämma er bums? Jag menar hinner ni inte se de andra lägenheterna imorgon och sen säga om ni vill ha takvåningen eller ej?
Mina Wolford håller i en evighet ... men det kanske är för att jag inte använder dem så ofta . Tvättar dem t o m i maskin.
Svårt men det måste kännas bra, både läget och lägenheten. Hoppas någon av de ni ska se imorgon känns helt rätt så blir beslutet inte så svårt.
Vad mycket ni har för er här på tråden! Min oglamorösa helg bestod i att gnugga bort tapeter i köket . Fast vi lyxade till lite och tog upp en Puligny Montrachet från vinkylen på lördagkvällen. Komplex, full av mineraler som satt kvar länge på tungen. Tyckte mig minnas smaken även på söndagmorgonen när jag stod och gjorde en sen frukost.
Annars så forstätter vi vår adoptionskurs som nu senast handlade om ofrivillig barnlöshet och hur man kan förbereda sig för en adoption. Och igår var vi och såg Pink. Kan säga att den konserten slog Madonnas med hästlängder. Det var show, det var personligt, det var lugnt och harmoniskt och så poff så var det show igen. Maken har idag beställt dvdn från konserten. Vi måste få se den igen!
förhoppning - ja, det är nu Stålis borde vara på tråden ... för det är ju på Bröllopstorget vi befinner oss även om man glömmer bort det ibland.
Du dricker champagne som andra dricker bubbelvatten !
Själva körde vi vårt vanliga spinningpass igår och sedan slank vi in på "En flicka på gaffeln" (har för mig att Amelle rekommenderat den restaurangen förut). Satt i baren och åt supermör majskyckling och smakade makens goda entrecote. Till efterrätt tog jag en drink (Capten Morgan, iste, äpple) + chokladtryffel innan vi lullade hemåt för att sjunka ned i soffan och se Broarna i Madison county. Har självfallet sett den förut men vad spelar det för roll? Jag satt de sista 30 minuterna och storgrät ... ser idag ut som en rödögd groda! Gråter ni också till filmer? Jag är helt hopplös.
Helgen är full med aktiviteter. Ska idag iväg och bruncha med tre härliga tjejer på Hasselbacken. Två av dem reser in till Stockholm enkom för att vi ska träffas. Skulle sedan iväg till en gammal barndomsväninna på middag ikväll men hon ringde och familjen är sjuk så nu har vi skjutit på middagen ... IGEN. Helt ok för min del för det vore skönt att vara hemma ikväll och kanske få lite gjort i köket.
Imorgon har vi bokat in massage. Har varit superdåliga på att utnyttja det faktum att vi har en massageskola i vårt hus. Så jag och maken ska bara lulla ned några trappor och bli knådade för 250 kr .
Har kollat i min kalender och det är inte många helger som inte är uppbokade fram till i februari! Måste nog gå iväg och köpa en kalender för 2010.
Dewi Sri - djur kan man förälska sig i. Jag satt på jobbet för någon månad sedan och storgrät hela dagen då min bror hade åkt och avlivat deras kanin. Så blödig är jag men usch vad jag tyckte om den kaninen ... och han var inte ens min men har bott här ett par gånger när de har varit ute och rest.
Happyasahippo - låter som du har det bra i Dubai. Har en väninna som är där just nu för att få njuta av lite sol. Hur är vädret?
förhoppning - har alltid tränat sen jag var liten så jag mår inte bra om jag inte får (de gånger jag är förkyld). De senaste veckorna har det dock blivit lite för lite då vi har haft en massa annat inbokat men om ett par veckor ska jag dra upp tempot igen. I slutet av januri har jag en hel träningshelg, Nike Convention, och ska då träna 4 pass om dagen. Har sagt att jag ska vara lika vältränad som Pink på min 40-års dag så jag har lite jobb framöver.
förhoppning - det låter tungt!