Bubbel, brasa, bröllop (blöja)
Åhhh Dirty Sexy Money ... varför fick inte den serien fortsätta?!??
Tja, vad har vi gjort? I torsdags gick vi och såg Inglourious Basterds och efteråt när vi promenerade hem slank vi in på Grill. Fick vänta en liten stund på bord men vad gör det när deras drinkar är underbart goda? En blodapelsin mojito och sen blev det en rossini med ett glas rött innan maken och jag lullade nöjda och glada hemmåt i natten.
I fredags blev det som vanligt spinning och eftersom vi varit ute och ätit i fredags gick vi för en gångs skull hem och gjorde middag. Satt sedan och såg en fransk film på dvd och gick och la oss ganska så tidigt. Tänk att man blivit så pass gammal så just det där med att få sömn är otroligt betydelsefullt.
Kan säga att sömnen blev något rubbad förra helgen då vi hade min bror + famil och vår vän från San Francisco här på middag. Hade som vanligt förberett 3-rätters och de blev faktiskt försökskaniner ... alla rätterna var nya varav desserten gjordes av maken (plommonclafouti). Nå väl, vi satt här och pratade, en hel danssnack blev det då både bror och kompisen i SF är gamla avdankade tävlingsdansare och mer och mer vin öppnades och det bara senare och senare. Brorsan + familj gav sig av hemmåt vid två-tiden och vår SF kompis som blev riktigt pigg ju närmare morgongryning vi kom och gick vid fyra snåret.
Jag var helt ok i söndags och vaknade ganska tidigt för att ha gått och lagt mig så sent (åldern!). Maken kom upp och åt frukost och sen gick han och la sig igen medan jag tog hand om alla glas i köket. Det blev både champagne, vitt, rött och cognac.
Som sagt, det var förra helgen. Den här helgen har vi varit ute och njutit av det underbara vädret. Packade matsäck imorse och åkte ut till en sjö. Promenerade, hade picnic vid vattanbrynet och bara njöt. Sen åkte vi faktiskt förbi ett shoppingcenter (ett av Stockholms bästa) som låg i närheten så maken fick prova lite vinterjackor. Själv köpte jag mig en ny, klassisk, vinterkappa, 3/4 i svart, i veckan. Så nöjd då jag letat ganska länge ... har haft min i 8-9 år!!!
Ja, det är väl vad som har hänt här de senaste två helgerna. Innan dess hade jag min pappa här och det var helt UNDERBART!