Bröllop 2010 del8
jag väntar svar från m2b lillasyster som skulle kolla upp några alternativ angående transport från kyrkan till lokal.
jag väntar svar från m2b lillasyster som skulle kolla upp några alternativ angående transport från kyrkan till lokal.
Usch har precis kommit hem från jobbet, så satte mig här för att varva ner lite.
Jag kom att tänka på en sak. OM nu transport inte löser sig.
Ser det dumt ut om man förbokar en taxi..??? kanske en limousine taxi??
kanske kunde vara något. Eller skulle det se väldigt dumt ut??
ja i så fall blir det ju limousine taxi..
men jag tänkte om det såg dumt ut att det är en taxi... eller att det är en limousinetaxi..???
vad tror ni.??
vad ska man annars åka i för bil..
Vi ska ju laga all mat själva. Och det behöver inte bli så dyrt. Inte ens om man gör 3 rättersmiddag. Vi ska dock ha buffé.
Ska ni komma ner lite i pris så tycker jag verkligen att eran dessert kan lika gärna vara bröllopstårtan istället för att först ha dessert och sen bröllopstårta, Tror att en del gäster tycker att det blir kaka på kaka.
Så jag hade nog skippat desserten och kört direkt på tårta.
Ska man sen komma på något bra och billigt att laga till för och varmrätt så kan det vara lite kul att ha något gemensamt tema för maten.??
Kanske något som går i hop med det andra om ni har något tema på bröllopet i sig.
tycker inte heller att ni ska ändra något..
som sagt allt
r bokat och klart till det datumet.
Nä inget barn brukar komma precis exakt datum.
allt kan hända om det är första barnet, ja eller andra med för den delen..
men våran dotter var ju beräknad till 17 september men kom 10 juli istället.
Nu hoppas jag ju inte ens min värsta fiende att det ska komma så tidigt för det är verkligen en påfrestning både psykiskt och fysiskt. Men du ska inte gå och haka upp dig att dom ska ha barn. Du ska se att det både kan bli bröllop och barn runt den tiden.
Det kommer att fixa sig. Det är bara att planera som vanligt.
Hur ska ni åka från kyrkan till lokalen ???
hur mycket får ni betala för det,???
Eller hur mycket har ni satt av i budgeten för er transport.
Idag har jag faktiskt haft lite tid över så idag har det verkligen gått i bröllopets tecken,
jag har gjort klart alla framsidor till inbjudningarna, skrivit klart alla innehålls blad i inbjudningarna, så nu är det bara att sätta ihop dom.
Känns skönt att det är klart. Ska ju trots allt skickas om ca 3 veckor.
Sen har jag även gjort utsidan på informationsbladen som vi skickar med. nu ska jag bara skriva dom och sätta ihop dom.
Och så har jag gjort placeringskorten till det vuxna bordet.
Så idag känner jag mig väldigt duktig måste jag säga.
------------------------------------------------
I fredags var vi på en restaurang inne i stockholm city. Då m2b jobb firade 30 år.
Vi fick en sexrättersmiddag sammansatt med mat och vin. Även för drink och champagne.
Det var bordsplacering och all mat var så himla god. Så nu måste jag se om jag hittar några recept på internet så man kan sno lite av deras ideér när man har middagar hemma.
Har nog aldrig varit på en sån fin middag förrut.
Det var en riktig smakupplevelse.
så mysigt att få gå ut så någon gång i livet, med barnvakt.
Hela helgen har verkligen varit så himla mysig. Igår och idag har vi haft familjedagar, fick till och med sambon att engagera sig i inbjudningarna idag, Sambon gjorde rosorna som jag har skruit ut till inbjudningarnas framsida.
Ser bra ut.
Sen gjorde jag resten själv.
Det var en väl sammansatt meny med mat.
Jag har inte menyn här just nu (glömde den i bilen igår när vi kom hem)
Men jag skriver in det här när jag har hämtat den eller när sambon tar med sig den in imorgon när han har jobbat.
(den innehöll, räkor,torsk,hjortytterfilé,soppa,panacotta (choklad) )