• EnilemmE

Hur får man tummen ur på sambon??

Jag vet att sambon vill gifta sig, precis som jag, men hur fasen får man honom att fatta att jag vill att han ska fria, typ NU!?? Jag pikar honom HELA tiden och det gör andra oxå, men han får liksom inte tummen ur!!
    Är mammaledig och tycker det hade passat fint att få planera ett bröllop nu, till typ augusti nästa år.
    Ska man fria själv kanske??

• Svar på tråden Hur får man tummen ur på sambon??
  • kermit100

Säger som så många andra. Fria själv, jag gjorde det och på lördag är det dags.

• pysselbruden

Låter ju som en jättebra plan att fria på födelsedagen!

Hos oss var det för övrigt jag som tog upp saken med maken...

• evst
    EnilemmE skrev 2009-08-24 09:26:15 följande:
    Jag vet att sambon vill gifta sig, precis som jag, men hur fasen får man honom att fatta att jag vill att han ska fria, typ NU!??
    Alltså, fattar inte.... om du vet att det är rätt att gifta sig och du vet att han också tycker så, varför friar inte du?

Arghhhhhhhh..............
  • a n n a

Vad komiskt det vore om det blir dubbelt frieri den hotellövernattningen - då är det verkligen två själar, en tanke och en massa massa kärlek! :)

• EnilemmE
    evst skrev 2009-08-24 18:59:23 följande:
    Alltså, fattar inte.... om du vet att det är rätt att gifta sig och du vet att han också tycker så, varför friar inte du?Arghhhhhhhh..............
    [/citat]
    Jag är en obotlig romantiker och vill ju ha "det där" frieriet! Du vet, han går ner på knä, jada jada jada.. Men det verkar inte som det kommer att bli så.

a n n a skrev 2009-08-24 19:05:35 följande:
    [citat]
    Vad komiskt det vore om det blir dubbelt frieri den hotellövernattningen - då är det verkligen två själar, en tanke och en massa massa kärlek! :)
    Det hade varit kul! Trodde för en kort sekund att det var frieri på gång idag när det stod en blombukett utanför dörren när jag kom hem. (Blombud) Visade sig vara en "grattis-till-dottern-bukett" från jobbarkompisarna..
  • EnilemmE

Hmm, blev lite skumt med citaten där..

• Muulin

Är det bara jag som vill att killen friar?? Jag tycker verkligen inte att det är "fel" att tjejen friar men jag skulle inte vilja det... Jag vill att han gör det... Go Girls, ni som gör det själva!

• Ore
    Muulin skrev 2009-08-26 12:51:17 följande:
    Är det bara jag som vill att killen friar?? Jag tycker verkligen inte att det är "fel" att tjejen friar men jag skulle inte vilja det... Jag vill att han gör det... Go Girls, ni som gör det själva!
    Det är nog väldigt många som vill att deras killar ska fria. Men man kan ju också fråga sig om man själv tycker att det viktigaste är att någon friar/man förlovar sig och börjar planera bröllop, eller att man blir "friad till". Dessutom verkar det som att flertalet av alla tjejer som har en drömbild av hur frieriet ska vara - han faller ner på knä, har strött rosblad på sängen, eller friar på en restaurang, eller har fixat en jätte, jätte-romantisk scen kring det hela - ändå blir besvikna. Antingen så har han inte fallit på knä, eller så har han bara frågat "en helt vanlig torsdag i TV-soffan" utan att ens ha fixat något, eller så är det något annat.

Så man kanske blir betydligt mindre besviken om man själv får regissera det hela litet?
  • wiii
    Ore skrev 2009-08-26 12:57:38 följande:
    Det är nog väldigt många som vill att deras killar ska fria. Men man kan ju också fråga sig om man själv tycker att det viktigaste är att någon friar/man förlovar sig och börjar planera bröllop, eller att man blir "friad till". Dessutom verkar det som att flertalet av alla tjejer som har en drömbild av hur frieriet ska vara - han faller ner på knä, har strött rosblad på sängen, eller friar på en restaurang, eller har fixat en jätte, jätte-romantisk scen kring det hela - ändå blir besvikna. Antingen så har han inte fallit på knä, eller så har han bara frågat "en helt vanlig torsdag i TV-soffan" utan att ens ha fixat något, eller så är det något annat. Så man kanske blir betydligt mindre besviken om man själv får regissera det hela litet?
    Den funderingen kan man ju dessutom dra några varv till.
    Som varför så många förväntar sig/vill ha det där film-frieriet?
    För mig så handlar kärlek verkligen inte om såna där storslagna gester, för en gest är bara en gest, kärlek något helt annat...
  • Mammilon

Hur många är det egentligen som blir friade till på det viset nuförtiden, speciellt när de flesta redan är sambo eller tom förlovade sedan länge...

Svar på tråden Hur får man tummen ur på sambon??