• EnilemmE

Hur får man tummen ur på sambon??

Jag vet att sambon vill gifta sig, precis som jag, men hur fasen får man honom att fatta att jag vill att han ska fria, typ NU!?? Jag pikar honom HELA tiden och det gör andra oxå, men han får liksom inte tummen ur!!
    Är mammaledig och tycker det hade passat fint att få planera ett bröllop nu, till typ augusti nästa år.
    Ska man fria själv kanske??

• Svar på tråden Hur får man tummen ur på sambon??
  • X50S

Fria själv. Det gjorde jag och nu är vi gifta!

• timonb2

klart du ska fria själv!!!!
    Kör på!!!

• Alexxxi

Go for it! Om han ändå inte förstår att han ska göra det, så gör det själv=D Men fyller du år snart eller nåt? Han kanske ska överraska?

• Silla69

Jag blev trött på min så jag sa: Vilket månad tycker du vi ska gifta oss på.. Maj eller aug..

Ja, mig kvittar det men jag vill att vi sk avara ute..
    Ja men d tar vi augusti. så kan du fria till mig nu i vinter men jag planerar för fullt redan nu..

Jaja klart... hehe

Så fick det gå till här...

• EnilemmE
    Alexxxi skrev 2009-08-24 09:29:52 följande:
    Go for it! Om han ändå inte förstår att han ska göra det, så gör det själv=D Men fyller du år snart eller nåt? Han kanske ska överraska?
    Nej, jag fyller inte år snart tyvärr. Däremot gör sambon det! Vi ska visserligen troligtvis lämna bort äldsta dottern till helgen och bo på hotell, så man kanske ska slå till redan då??!
  • maj2010

Behöver man göra så stor grej av frieriet då? Ni är ju i princip redan förlovade eftersom ni är överens om att ni ska gifta er? Då är det väl bara att ta sambon i handen och gå och köpa ringar. Eller?

• 090208

JAAAAA, fria sjalv for bovelen!!!

• Ore

Håller med övriga, fria själv

• EnilemmE

Vi har varit förlovade i 4 år, så den biten är liksom redan avklarad!
    Jag beställde faktiskt ABC-choklad idag, så vi får se hur länge den får ligga innan jag får tummen ur.. Har köpt en skiva som jag vet att sambon vill ha oxå, så jag tänkte försöka få till det på nåt bra sätt!
    Det blir ju som sagt hotellövernattning i helgen, så man kanske ska beställa champagne till rummet??!
    (Om det förresten är någon som känner igen mitt alias, så vore jag tacksam för att mina planer stannar här..)

• KatjaB

fria själv, det gjorde jag. Annars hade jag väl fått bli en 85-årig brud småningnom, haha

Svar på tråden Hur får man tummen ur på sambon??