• Bröllopstokiig

Varm välkomst-drink?

Jag ska gifta mig straxt eftter jul, och har funderat på att bjuda på en varm välkomst-drink, istället för det traditionella bubblet. Någon som har nått förslag?

Tänkte att det kunde vara kul, med nått värmande i handen när gästerna anländer.

Helst inte glögg...

Kram / Elin

• Svar på tråden Varm välkomst-drink?
  • Bröllopstokiig

-Varm cider med kanel och apelsinskiva.
    -Vit glögg kan ju vara lite festligare och lägg i en tunn apelsinskiva i så blir det lite mer annorlunda än de vanliga russin och mandelköret.
    -Mulled Wine, finns bra recept på marthastewart.com

• Bröllopstokiig

Varm choklad som är spetsad med någon god likör kanske? Med en gräddklick på toppen

• Bröllopstokiig

Elin!
    Något som är väldigt gott är varm choklad med Cointreau (apelsin likör). Smakar som romerska bågar, mums! Kan dessutom blandas i föreväg i stora termosar om det behövs.

• Bröllopstokiig

varför inte en varm äggtoddy? eller kanske en kaffedrink. Kan inte komma på något annat just nu men åter kommer om jag kommer på något mer

• Bröllopstokiig

Tack alla för snabba svar!
    Allt låter jättegott, man blir ju tvungen att prova alla innan så man vet....
    Kom dock gärna med fler förslag!

( Det blir drink-provning ikväll!! Hi hi.. )

• Bröllopstokiig

-Irish coffee.
    -Hot whiskey.
    -Varm cider med smak av äppel och kanel, ger en känsla av äppelkaka.
    -Varm choklad med Bailey´s.

• Bröllopstokiig

Har ni provat varmt thé?

Går att serera precis som det är, eller blandat med likör. Prova tex jordgubbs thé blandat med jordgubbslikör, tex Marie Brizard´s ( Utan nått annat i såklart ).

• Bröllopstokiig

Vi gifter oss i februari och ska bjuda på en varm romdrink. (Vet dessvärre inte vad det är för recept)

Vi tyckte det var viktigt att drinken inte innehöll choklad för det känns konstigt i munnen med choklad först och vin sedan... och inte heller kaffe då det passar bättre efter maten.

Andra tips med lite julstämning
    www.bonappetit.nu/0009cocktail.html

Ha det!

• Bröllopstokiig

Glühwein är ju gott. Varmt rödvin alltså. Har inget recept, så jag vet inte om man ska krydda på något speciellt sätt.

• Bröllopstokiig

Kiviks musteri har något som heter Varm / Kall Astrakan. Det kanske kunde vara något. Annars är ju glögg och pepparkakor fantastiskt gott. Även om det inte är jul.

Svar på tråden Varm välkomst-drink?