• ElMac

Hur länge ska lockarna hålla? *besviken*

Gjorde mitt hår mellan 8-10:30 och sen sminkning direkt efter det så jag lämnade salongen strax före halv ett. Fotade innan vi åkte ut till vigselplatsen. Vigdes 15:00 och fotade vidare.
    Kl 17 var mitt hår i princip spikrakt - men pga all spray så såg håret istället typ blött/stripigt ut :(

Borde en frisyr inte hålla bättre än så? 5 timmar typ och eftersom de va så stark sol så är de bästa bilderna tagna efter middagen, alltså då klockan är mot halv åtta och då är det ju ingen frisyr alls längre.
    3000 kr betalade jag för den.. Kan de varit pga luften vid stranden? Och borde jag ha fattat det själv att lockarna inte skulle hålla? Eller om nu havsluft sabbar lockar borde inte en frisör ha informerat om det? Hon visste vart vi skulle nämligen.

• Svar på tråden Hur länge ska lockarna hålla? *besviken*
  • nni

Jag tog spolar o sedan locktång. Och lockarna höll. Klart det borde ha hållt, annars skulle din frisör sagt ngt tycker man (vi hade solsken och var vid stranden hela kvällen). Jag har själv spikrakt hår men det höll som sagt. Tråkigt att det blev så för dig...men samtidigt så e vigseln viktigast, att allt ska sitta på plats då man blir man o fru.

• lindab87

Mina lockar höll heela dagen va super nöjd blåste rätt så mycket den dagen men syntes inget på mitt hår !
    Dock på min bal gick lockarna ur och blommorna lossna :S

• ElMac

Lockarna gjordes på rullar så jag fick verkligen lida pin för det. sen massa spray - i mina ögon mycket eftersom jag aldrig använder annat än schampo pch balsam i håret.
    Hade mitt hår vart i så kvalité att lockar inte håller borde hon ha sagt..
    hade mer lockar efter midsommar då jag själv hade gjort med locktång och lite spray. Då hade jag gjort det mest för att se om karln tyckte att jag var fin i lockar :)

Så jag vet inte.. hårkvalitén eller fuktigheten i luften kanske (nog för att jag tycker dte var torr luft framemot niotiden). Visst dagen i övrigt var toppen. Fotografen gjorde ett toppenjobb men de finaste bilderna (då när solen inte var lika stark) har jag ju rakt hår :( Stör mig mer och mer på det nu när vi kollar på bilderna vi ska beställa :(

Har informerat frisören och får en gratis klippning som kompensation. Men 3000-500=2500 för mitt raka hår på alla bilderna känns tråkigt.

• Alexxxi

Förstår att du e besviken. Ibland är det så oxå att har man balsam i håret så tynger det ner mkt och håller mindre bra. NU ska jag inte säga att detta va problemet, jag vet inte om du hade det eller inte, men förstår att du är missnöjd.

Håller med en klp i kompensation är inte mkt gentemot pengarna du la ut och att det just va på bröllopsdagen. Men du va säkert väldigt vacker ändå

• Imma

Min tärna lockade mitt hår och mitt hår är verkligen bångstyrigt. Vi använde någon slags läggvätska och sedan massor med spray. Mina lockar satt som berget hela dagen och kvällen.

Jag förstår att du känner dig besviken. Om din frisör inte meddelat dig att ditt hår var extra komplicerat (för det antar jag att de kan se på hårkvaliteten) tycker jag att du kan reklamera köpet. Ta med bilderna och visa henne och ta diskussionen. Jag håller med om att 500 kr är dålig ersättning för något som kostat 3000.

• 090208

Naa, fy vad hemskt!! Och for 3.000 spann, helt otroligt kasst! Ga tillbax och skall tycker jag! Och om dom kommer med ursakten att det var pga luften vid stranden... Well, kolla med andra frisorer om det ens ar mojligt.

• charmed84

jag är frisör och tycker verkligen inte att det ska vara så här. Ditt hår ska i princip hålla till dagen efter. Vi lägger alltid brudars hår på spolar och sen lockar vi det extra med locktång för att det ska hålla bättre. Jag tycker verkligen att du ska säga till frisören att frisyren inte höll och du kände att din bröllops dag blev förstörd. Det är din ända bröllopsdag och den kommer inte tillbaka.

• Humlan66

Jag har fått höra från frisörer att man ska använda en TORR hårspray efteråt för att fixera frisyren. Det kanske va det inte din frisör gjorde, men hon ska väl veta bättre tycker jag

Mitt hår är lika trist det. lockar det men det håller bara en stund

• FramtidaFruSandberg

Mitt hår brukar tappa alla lockar efter bara en halvtimme (nån gång med mycket spray höll det en timme) men när jag var hos frisören senast ville hon prova locka mitt hår med plattång (jag tänkte va? men den ska ju göra håret platt). Jag blev superfin, lockar höll hela dagen och hela nästa dag, när jag vaknade två nätter senare var lockarna fortfarande där men förr eller senare måste man ju tvätta håret.

• flizz

tycker verkligen synd om dig, inte kul när det ska bli så speciellt inte på din bröllopsdag.
    Tycker verkligen du ska reklamera med tanke på att du inte alls blev nöjd.
    Undrar verkligen va frisören gjorde eftersom det borde ha ingått i hennes utbildning att lära sig locka hår om hon nu har det som tjänst.

Mitt hår måste ju vara väldigt "lätt-lockat".
    Jag har vågtång som jag använder då och då, har alltid nytvättat hår med schampo, inpackning och balsam.
    Sedan har har jag alltid i några slags silikondroppar i topparna.
    Efter det vågar jag håret med tången och låter det vara, ingen spray inget och det håller alltid till dagen efter.
    Ska nog använda mig av den frisyren på min bröllopsdag.

• Linadesign

Jag hade också en lockig frisyr på bröllopet. Har en del självfall och ett hår som är mjukt, ganska tunt och lätt att forma. Frisören lockade håret med locktång och sprayade en hel del. Trots det så höll inte lockarna så jättebra. Men jag tror det berodde på att vi, liksom ni, var vid havet och fotograferade och där blåste det en del (såklart). Och så hade jag en lång slöja som satt med en kam i mitt hår. Den flängde hit och dit i vinden och gjorde säkert sitt till att lockarna blev sämre.

Jag förstår din besvikelse, för du betalade mycket. Min uppsättning kostade 1400 inkl sminkning (har inte så långt hår som du, utan till axlarna). Det nog normalt att frisyren försämras lite, men i ditt fall så verkar det mer än normalt.

• ElinDLB

Mina lockar höll till dagen efter...
    Men de gjordes med plattång och en massa hårspray, blev jättefint! Höll hur bra som helst och jag har otroligt tjockt och allmänt jobbigt hår att fixa med:P

Jag byte till och med slöja från en lång till kort vilket innebar att tärnan min fick fixa lite i mitt hår men det förstörde absolut inte frisyren heller...

• lecaroline
    FramtidaFruSandberg skrev 2009-09-29 09:31:23 följande:
    Mitt hår brukar tappa alla lockar efter bara en halvtimme (nån gång med mycket spray höll det en timme) men när jag var hos frisören senast ville hon prova locka mitt hår med plattång (jag tänkte va? men den ska ju göra håret platt). Jag blev superfin, lockar höll hela dagen och hela nästa dag, när jag vaknade två nätter senare var lockarna fortfarande där men förr eller senare måste man ju tvätta håret.
    Det gjorde min med!
    När vi diskuterade frisyr så kollade jag lite försiktigt med henne om just lockar för jag har så mycket och tungt hår.
    Då sade hon att alla kan ha lockar länge men oftast så är inte frisörerna så bra på att göra dem..
    Nu hade jag ju bara lite lockar i underhåret, men hon lockade hela håret och satte sedan upp frisyren för den skulle bättre och det gjorde den
    Jag studsade också runt på dansgolvet som en toka och uppsättningen höll jätte bra. (Även på morgonen efter

Mina bröllopsbilder blev inte säskilt bra. Jag var jätte besviken att mina vänner fick bättre krt på oss än honom.
    Vet inte hur jag hade reagerat om frisyren inte hållit för den och sminkning är ju A och O.
  • PL080802

jag råkade ut för samma sak (pga regn i luften dock) och kan bara säga följande: 1. Prata med din frisör (du borde få pengarna tillbaka, eller åtminstone hälften..:) 2. Släpp sedan det hela, du har inget att vinna på att älta detta och fortsätta denna tråd. Se framåt och fokusera på det som var bra med bröllopet (tex att ni hade strålande sol medan jag tex inte såg solen på hela min bröllopsdag :). Känner verkligen igen mig i din frustration men tyvärr leder den ingen vart (bra dock att tipsa andra blivande brudar om denna risk). Lycka till och vilken härlig dag ni verkade ha!

• 090208

Nar jag lockade haret till vigseln sa gjorde en frisor det med locktang, satt till dagen efter.

Men till var brollopsfest var det en kompis som gjorde med min egen locktang, en som jag kopt fran Toni&Guy. Har bara testat den en gang efter, och tror det ar locktangen som ar kass!! For det haller helt enkelt inte.

Nan annan som har en Toni&Guy?

Svar på tråden Hur länge ska lockarna hålla? *besviken*