• ElMac

Hur länge ska lockarna hålla? *besviken*

Gjorde mitt hår mellan 8-10:30 och sen sminkning direkt efter det så jag lämnade salongen strax före halv ett. Fotade innan vi åkte ut till vigselplatsen. Vigdes 15:00 och fotade vidare.
    Kl 17 var mitt hår i princip spikrakt - men pga all spray så såg håret istället typ blött/stripigt ut :(

Borde en frisyr inte hålla bättre än så? 5 timmar typ och eftersom de va så stark sol så är de bästa bilderna tagna efter middagen, alltså då klockan är mot halv åtta och då är det ju ingen frisyr alls längre.
    3000 kr betalade jag för den.. Kan de varit pga luften vid stranden? Och borde jag ha fattat det själv att lockarna inte skulle hålla? Eller om nu havsluft sabbar lockar borde inte en frisör ha informerat om det? Hon visste vart vi skulle nämligen.

• Svar på tråden Hur länge ska lockarna hålla? *besviken*
  • mandabubbla

anledningen till att man betalar mer pengar för en brudfrisyr är väl för att den ska hålla längre?

Fast av vad jag läst här på BT så verkar det ju som att det inte är ovanligt att lock-frisyrer ''går ur'' under kvällens lopp...

Jag vet inte, någon får gärna rätta mig?

• JBB

Beror det inte mycket på hårtyp med?
    Om jag gör lockar alternativt vågigt hår med hjälp av uttagna flätor, brukar det ta flera dagar innan dom går ur medans vissa vänner inte kan ha dom en hel kväll trots hårspray?
    Kanske har du ett hår precis som mina vänner, att lockarna går ur snabbare trots hårspray.

• AnnBo

Jag har haft problem med att locka mitt hår, har lite självfall men sinnesjukt tjockt och glansigt hår så när jag lockar det själv försvinner lockarna efter ett tag.

När jag träffade min frisör för provuppsättningen så sa jag detta till henne (vi är vänner dessutom så hon visste ju i stort sett redan om det) så hon la spolar i mitt hår och så där vätska av nåt slag, så satt jag under en sån där värmehuv (vet inte vad det heter ) men min lockar höll från 10.00 - 04.00 och jag var dessutom lockig dan efter med.
    Och jag studsade som en liten boll upp o ner på dansgolvet så vi(min frisör) tog ur alla hårnålar och lät det vara fritt och lockigt och det höll sig iaf

Jag tycker verkligen att de borde hållt, mkt dålig stil av din frisör att inte fixat bättre

• Alexxxi

Nu vet jag inte hur ditt hår är. Men ett hår som är spikrakt från början och svår att forma samt tjockt kanske är oftast svårare att kunna behålla det fint när man lockat det. Det jag tycker att din frisör borde gjort är att informera dig väl om detta. Du kanske inte hade valt en sån frisyr om du visste att det skulle släppa så snabbt?

Sen vet jag inte hur mkt hon sprayade heller, själv sprayar jag ALLTID för mkt och lite till för att försäkra mig att lockarna kommer hålla. Jag har lockat tjejer som haft kvar sina lockar till dagen efter.

Men om du förklarar vad för hår du har så kanske jag kan hjälpa dig och då kanske du kan gå tillbaka till din frisör och berätta vad som hände... Om det varit hennes fel.

• Cuthalion

Jag skulle nog ha varit noga med att prova frisyren minst en gång för att vara säker på att lockarna skulle hålla men då vet jag också att lockar och mitt hår inte går ihop.

Nu är visserligen ovanstående råd alldeles för sent men för att ge dig något användbart: Skyll inte på frisören utan gläds åt din dag i övrigt

• Blivandefrueriksson

När jag gjort själv med locktång som man rullar upp på värmestång (glömde namnet) så har det så småningom gått ur efter några timmar så som ditt.

Men när frissan gjort med spolar så har det hållt från förmiddag till dagen efter.

Vet inte vad du har för hår och om hon gjorde med hårspolar eller ej.. Men tycker klart att det skulle hållt längre.

• Cuthalion
    Blivandefrueriksson skrev 2009-08-20 22:03:03 följande:
    När jag gjort själv med locktång som man rullar upp på värmestång (glömde namnet) så har det så småningom gått ur efter några timmar så som ditt. Men när frissan gjort med spolar så har det hållt från förmiddag till dagen efter. Vet inte vad du har för hår och om hon gjorde med hårspolar eller ej.. Men tycker klart att det skulle hållt längre.
    Fast som andra har påpekat beror det mycket på vilken hårkvalité man har. För mig hjälper det inte ens att sitta tre timmar hos frisören, lockarna går ur. Jättetråkigt men jag börjar lära mig
  • ElevenSeven

Tycker att hon skulle informerat bättre och gett dig ett bättre förslag, det finns ju så många vackra uppsättningar att välja mellan.

Min frissa vägrar göra såna brudfrisyrer med en massa lockar, just för att hon inte kan garantera att det håller hela dagen.

Min frisyr (hade uppsatt) satt som en hjälm men var bedårande vacker från morgon till kväll.
    Hade säker suttit längre om jag inte en satt mig i badkaret på natten

• valkyriana

Mitt hår satt inte som berget direkt, men nära inpå. Lockarna satt i hela natten och även dagen efter
    Syrran som hade en tärnfrisyr och extremt svårlockat hår hade också hon lockar som höll hela natten igenom. Dock satt inte uppsättningen lika bra.

• MammaMiaa

Jag har spik rakt hår. Så jag premanenta mitt hår, bara för att lockarna skulle hålla. Men jag tycker som frisör. Borde man kunnat berätta. För dig att det inte va säkert, att lockarna skulle hålla.

Svar på tråden Hur länge ska lockarna hålla? *besviken*