• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

Bruttan: förstår verkligen att du e trött på att må illa....inget vidare...men borde det inte gå över nu snart? Eller e jag fel i räkningen igen....vilket inte förvånar mi annars om jag är!
    Gött m lite äldre syskon som kan hjälpa till passning.

Blommis: Va mysigt m besök av mamma! Hur trivs ni i huset? Sonen är trendsättare hörde jag av Hvidis

Lanovia: Åh dessa hormoner.....de e inte skojiga. Var rädd om dig....inte bra o ha ont i magen. *orolig*
    Jag hade nästan alltid ett äpple med mig som nödmat.....kände att allt funkade bättre om jag höll blodsockret jämnt.
    Hoppas att du o Daa har det riktigt mysigt!

Ninnis: vilket beröm! DEt är du absolut def värd! Måååånga pluspoäng till maken för städning o matlagning!

Nu vill Bella äta......

• ingenjörsbruden

....o så lite matlagning, duschning o ätning emellan.....

Villemoa: Ooooh va mysigt med bebissnusning!

Ankis: Allt bra med dig o lillankan? Har du koll på bra trädgårdsdesigners här i Lundatrakten som du kan rekommendera till mig??

Jahappp...så mkt hann jag skriva....nu gastar lillstumpan igen...

Näääääästa helg SKA jag hämta min dator!! Så tills dess...

• lanovia 08

Godmorgon. Fler som är trötta idag? Här var det ialla fall väldigt dött.

Ingis, trevligt att se dig här. Mindre trevligt att vi nu skall behöva klara oss ända till helgen utan dig. Men lova nu att ni hämtar datorn denna helg!!

Villemoa vad mysigt med lilla bebisen och att det gick bra att träffa honom.

Nu skall jag återgå till jobbet. Är för trött för att komma på om det är något mer jag borde kommentera. Känns som jag inte sovit alls i natt, ok att klockan var över 24 innan jag la mig men jag somnade ju innan 22 i soffan o sov nästan 2h där.

• Ninnnis

God morgon!

Hoppas ni hade mysigt på era fikor, Hvidis & Ingis och Lanovia & Daa

Jag var ju i Parken i lördags och tittade på fotboll. Kul uppladdning med mat och öl med kollegorna, superstämning på arenan och en bra inledning på matchen. Tyvärr blev det ju lite av ett antiklimax när Danmark gjorde mål... Möttes av skadeglada danska kollegor och en dansk flagga på skrivbordet imorse när jag kom till jobbet...

Gårdagen var jättemysig med sovmorgon, långpromenad i Bokskogen, kloklippning & filning av vovven, söndagmiddag bestående av spagetti & köttfärssås med bröllopsvinet till, ostbricka och engelska Wallander på tv.

Nu måste jag jobba lite...

• Daa

Hejhej!
    Tillbaka i norr och på jobbet igen.

JÄTTEGRATTIS, familjen Bygg! Åh, vad roligt

Tack för fikastunden, Lanovia (ja, du hade rätt Ninnis (tror jag det var ), Lanovia är verkligen en gullig och trevlig tjej (hon har även en gullig och trevlig hund)).
    Själv var jag i halvkoma efter att ha ägnat halva natten åt att hoppa runt och skrika mig hes till bland annat grymma AC/DC-covers.
    Blev det en trevlig fest, Lanovia?

Tyvärr träffade jag också nån Göteborgs-bacill som envisades med att följa mig hem: sååå seg och snorig nu. *muttrar*

Ninnis: lite surt med pikande danska kollegor, men det kanske du kan bjuda på. Nån gång får du ge igen När matchresultatet stod klart hade alla mina danska kollegor farit tillbaka över sundet, så jag slapp träffa dem.

Villemoa: skönt att det gick bra att träffa bebisen.

Bruttan: hoppas att illamåendet ger med sig snart, det där låter riktigt drygt. Kul med snö! Lite kul iaf...

Ingis: Ja, det är bara att haka på Bellabus idéer.

Nåt mer var det... Men det börjar vara lunchdags.

• lanovia 08

*rodnar*
    Tack själv Daa, det var verkligen trevligt att träffa dig. Vi var nog rätt trötta båda två.
    HOppas du inte hade en allt för tråkig lördagkväll?

Festen blev trevlig. Var kul att se allas fina utklädslar.
    (heter det så???)
    Jag fick lite kommentarer om att min trashy-stil så lite extra grotesk ut med magen.
    Dock höll jag inte ut så länge, halv tolv när borden var brutna och de andra började komma i dans och mingeltagen , då åkte jag hem. Är verkligen itne lätt att hålla igång när man är snortrött på kvällarna och får noll hjälp av etanolen o de andra blir gladare o gladare.
    Det där lät alkoholistvarning.

Daa skrev 2009-10-12 11:45:39 följande:
    Tack för fikastunden, Lanovia (ja, du hade rätt Ninnis (tror jag det var ), Lanovia är verkligen en gullig och trevlig tjej (hon har även en gullig och trevlig hund)). Själv var jag i halvkoma efter att ha ägnat halva natten åt att hoppa runt och skrika mig hes till bland annat grymma AC/DC-covers. Blev det en trevlig fest, Lanovia?Tyvärr träffade jag också nån Göteborgs-bacill som envisades med att följa mig hem: sååå seg och snorig nu. *muttrar*[/citat]
  • lanovia 08

Ninnis låter som du fick en trevlig helg.
    synd bara att fotbollsresultatet skulle bli så urselt.
    du får nog en chans att ge igen på danskarna vid ett annat tillfälle.

• Ninnnis

Jag har en förmåga att vara ganska kaxig i förväg, så danskarnas pikar får jag bjuda på, även om det tar emot...

Snart ska jag hem till mina favoritkillar, sen är det sedvanlig måndagsridning

• lanovia 08

Ojoj vilken aktivitet vi har här, 6 inlägg igår, nästan jobbigt att hänga med nu.

Hur gick ridningen Ninnis?

Daa, de där göteborgsbaciellerna är inte roliga, fruktansvärt envetna och efterhängsna. Hoppas det inte var min som hoppade över till dig.

Idag är jag öm i magen. Spillevinken sov inte mycket igår, sparkade och buffade mest hela dagen.

• Ninnnis

Hej!

Har ganska mycket på jobbet just nu, vilket förklarar min låga aktivitet här Imorse åkte maken & vovven till Gbg/Sthlm, de kommer hem på fredag igen.

Ridningen gick bra, tack! Jag märkte i början att jag var ganska ringrostig, men det kommer tillbaks mer och mer. Vi har en ridlärare som är väldigt rak och "hård", vilket gör att man lär sig enormt mycket. Kul!

*hjärtar Spillevinkens sparkar*

Blommis, är du hemma från Växjö igen? Hur var det nu, kom dina indianer igång ordentligt den här månaden?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan