• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • Igia

Vad roligt! Då måste du berätta hur den blev.
    Har fått lite bilder och godkänt men de har inte börjat med broderier än... Har ju sagt att jag gifter mig på lördag så jag vet inte hur de tror att de ska hinna till dess men men...

Bridemma skrev 2009-08-24 11:35:25 följande:
    Låter som du också haft en skön dag...!Jag lever fortfarande i ovisshet om det blir någon hippa...hoppas hoppas!!Hur går det med klänningen? Min kommer hem idag! Tjoho!
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-24 11:37:05 följande:
    Vad roligt! Då måste du berätta hur den blev.Har fått lite bilder och godkänt men de har inte börjat med broderier än... Har ju sagt att jag gifter mig på lördag så jag vet inte hur de tror att de ska hinna till dess men men...
    Oj... men dom får väl sy som sjutton och sen går det ju att skicka med expressbud och det lär dom ju få göra då. Du ska se att det ordnar sig.
  • emertin
    Mirfak skrev 2009-08-24 08:56:33 följande:
    Det har vi med! Det är inga problem bara för att man har ubuntu/linux ;)På den här sidan kan du hitta typsnitt www.1001freefonts.com/ och sen öppnar du en terminal och converterar om dom till open office :)Spara ner typsnitten, skapa en katalog via terminalen genom att skriva "sudo mkdir -p /usr/share/fonts/truetype/font-install". Kopiera sedan filerna du sparat ner via att skriva "sudo cp "namnet på typsnittet" /usr/share/fonts/truetype/font-install"Sen skriver du i terminalen "sudo fc-cache -fv" (allt minus "")Sen ska det funka! Det finns hur många roliga typsnitt som helst, sen vill du ha fler är det bara att googla på free fonts och upprepa processen i terminalen. Vilket du gör enkelt med pil uppåt ;)
    Tack snälla.
  • Igia

Ja, det måste lösa sig på nåt sätt för jag orkar inte leta ny klänning nu...

emertin skrev 2009-08-24 11:40:45 följande:
    Oj... men dom får väl sy som sjutton och sen går det ju att skicka med expressbud och det lär dom ju få göra då. Du ska se att det ordnar sig.
  • Bridemma

Igia: Klart att din klänning kommer, när dem väl sa att dem skickat den tog det 3 dagar innan den kom!

• Mirfak

Jag har testat duka lite lätt här hemma, skulle gärna höra era åsikter om den...
    Jag tror att det blir bättre utan dom lila små dropparna runt den lilla vasen, vad tror ni?
    Det är inte rätt tallrikar, utan det kommer vara runda, vita. Men jag har inga sånna själv, så det fick bli det närmaste jag hade...

Jag har tänkt att ha lila servetter istället för dom röda, men det blev ganska snyggt med röda i... Ska jag kanske köra på dom och strunta i att fara runt hela stan för att hitta just rätt nyans av lila?

• Mirfak

Jag kanske borde lagt till att bilder på det finns i mitt galleri.
    Testade även hur det skulle se ut med lila servetter (thnx GIMP), men jag tror på dom röda...

• Igia

Blir väl jättebra det där!

Hade du tänkt att det skulle vara lila istället för det röda tillsammans med den gröna servetten? Jag tycker inte du behöver leta ihjäl dig efter lila om du inte vet vart de finns...

Mirfak skrev 2009-08-24 14:29:51 följande:
    Jag har testat duka lite lätt här hemma, skulle gärna höra era åsikter om den...Jag tror att det blir bättre utan dom lila små dropparna runt den lilla vasen, vad tror ni?Det är inte rätt tallrikar, utan det kommer vara runda, vita. Men jag har inga sånna själv, så det fick bli det närmaste jag hade...Jag har tänkt att ha lila servetter istället för dom röda, men det blev ganska snyggt med röda i... Ska jag kanske köra på dom och strunta i att fara runt hela stan för att hitta just rätt nyans av lila?
  • Mirfak
    Igia skrev 2009-08-24 14:45:21 följande:
    Blir väl jättebra det där!Hade du tänkt att det skulle vara lila istället för det röda tillsammans med den gröna servetten? Jag tycker inte du behöver leta ihjäl dig efter lila om du inte vet vart de finns...
    Jo, det var tanken. Men, jag tror det blir snyggare med röda servetter nu när jag provat...
  • Leese

Nervositeten har krypit sej på... Shit, de e ju mindre än två veckor kvar nu innan den 5:e!

Det mesta är iofs fixat men allvaret har lixom gripit tag om mig. Vi ska verkligen G I F T A oss!! Det är ju helt otroligt fantastiskt underbart, men samtidigt får jag lite ont i magen av att tänka på att det är så himla nära nu. Någon mer än jag som känner sig lite... ja, lite liten!?

Svar på tråden September 2009 del. 5