Inlägg från: september2009bröllop |Visa alla inlägg
  • september2009bröllop

    Boråsbrudar del 4

    japp här planeras det men slutet börjar närma sig.. bara 3 veckor kvar.. har dock hur mycket som helst kvar :-9

    När och var gifter ni er JCH?

    Kul att du är tillbaks sjunfors

  • september2009bröllop

    härligt Toarp är ju jättefin! Har dock inga erfarenheter av varken toarp eller sundholmen så tyvärr kan jag inte va mycket till hjälp..

    Idag tänkte jag lämna in ringarna på gravering.. en sak att bocka av listan

    igår provsmakade vi vår bröllopstårta.. tyvärr föll den oss inte i smaken så nu ska vi byta konditori...

  • september2009bröllop

    Kul med lite borås tjejer Om vi inte redan hade bokat kyrka hade jag absolut kunnat tänka mig att gifta mig i Toarp eftersom vi numera tillhör den församlingen..

    ni som fortfarande har en del tid kvar.. Se till att få så mycket som möjligt avklarat så tidigt det bara går.. Jag va jättetidigt ute med massor bland annat har min klänning hängt i garderoben sen oktober men ändå är jag jättestressad nu och har massor kvar..

  • september2009bröllop

    hmm tror vi skickade dem i maj så 5 månader innan...

  • september2009bröllop

    oj ytterligare en majbrud så det är då alla gifter sig i Borås

    Vet dock att det är fler än vi som gifter oss den 5:e september för vi kunde inte få tårtan från Gullkragen för de hade bara två ställningar...

  • september2009bröllop

    vi ska vara på yxhammargården... jag har aldrig varit på nån tillställning där innan men tycker det är jättefint där och personalen är jättebra. Kan återkomma med mer info om ett par veckor när vi haft vårt bröllop


    snuttfia skrev 2009-08-20 12:38:03 följande:
    Hej Martinaa *vinkar* Är det nån här som har varit på Yxhammargården på fest/bröllop? Tycker det ser lite mörkt och dystert ut på deras hemsida, men det kanske är mer mörkt och mysigt? Nån som vet om det är värt att åka dit och kolla in stället ens?
  • september2009bröllop

    Kan du inte gå till swegmarks i knalleland?

    rosa lavendel skrev 2009-08-20 10:30:26 följande:


    En helt annan sak men jag börjar bli desperat. Vet ni om det finns någon bra affär i boråstrakten som säljer sportbh i större storlekar? Stadium, team sportia osv har inte riktigt vad jag söker. Träningssäsongen börjar ju snart... hehe ;)
  • september2009bröllop

    ja annelundsvillan tyckte jag inte va så super när vi va där.. sen har vi även varit på ymergården och kollat..

    Vart man väljer att vara beror på en hel del faktorer.. tex hur många gäster som måste få plats och om man vill ta med egen alkohol...

  • september2009bröllop

    Hej gumman.. Har du hittat hit nu från vår september tråd


    Ellani skrev 2009-08-20 21:16:23 följande:
    Jag smiter in här med, den 5e september är det dax för oss! Vi gifter oss dock på Tjörn.Bestämde oss för drygt en månad sedan, så det har vart lite bråda tider, men nu börjar det ordna upp sig, även om det är mycket kvar...
  • september2009bröllop

    Inte så bra... inte bra alls faktiskt... Vi ska testa ett annat konditori på måndag eller tisdag.. Men det löser sig nog.. Tänk om tårtan inte är bra därifrån då får jag panik...

    Igår fick jag panik iaf.. angående frisören som blandat ihop mig med med en annan bröllopsuppsättning så jag helt plötsligt stod utan frisör och smink.. Tur att det löste sig men funderar ändå på om man skulle byta..

  • september2009bröllop

    har inte smakat dem men de har jättebra rykte.. va ute tidigt för de har bara 2 ställningar så vi fick ingen tårta därifrån... Tror bitarna kostar mellan 25 och 35 kr där..

  • september2009bröllop

    ellani: får hoppas att ni hinner smaka

  • september2009bröllop

    Tycker inte de direkt har nått vidare utbud alls.. Inte i min smak iaf.. det ligger ju en affär uppe vid villagatan (vet inte vilket nummer) de kanske kan ha nått? Själv köpte jag min klänning över internet.. Nu har vi ju inte så långt till gbg så skulle nog rekomendera alla att åka idt...


    JCH skrev 2009-08-22 13:53:41 följande:
    Var idag på Brides and Beuties i stan för att kika lite på modeller och priser men det var väldigt utplockat. Verkar också som att deras grej är stora kjolar och mycket pärlor!? Någon som har erfarenhet från butiken/klänningarna?
  • september2009bröllop

    jag köpte min klänning från en på ebay så den är oxå sydd i kina.. Mannens kläder beställde vi från suitopia så vi har båda måttbeställda kläder

  • september2009bröllop

    japp vi hade vår bröllopsfest där i lördags...

  • september2009bröllop

    hahaha jodå jag är nöjd.. Personalen är jättetrevlig men de kändes lite underbemannade.. Va även jättetydlig med hur mycket alkohol ni är beredda på att göra åt för de är e väldigt dyr post när man inte har möjlighet att ta med själv.. till exempel så hade vi från början bestämt att de va rött vin som skulle serveras till maten samt alkoholfritt till de som hellre ville ha det. Trots detta kom det ändå ut öl till gästerna för när de frågade om de ville ha vin svarade de öl och ingen nekade. Jag kände inte för att protestera utan lät de passera men samtidigt sprang ju notan iväg lite...

    Man betalar ju per öppnad flaska vin och inte hur mycket man gör åt...

    Maten smakade super gott och sen hade vi ju rum där över natten.. Fint rum och vilken frukost!!! Hur gott som helst.. färskpressad juice, färska jordgubbar, salami och brieost smörgås mm.. hög mysfaktor tycker jag iaf så där på morgonen

Svar på tråden Boråsbrudar del 4