• Fides spes caritas

Hur ska man någonsin kunna väla bröllopsklänning?

Det finns bröllopsklänningar i alla dess former.
    Hur ska man någonsin kunna välja?
    Det kanske är ett lyxproblem, hihi.

Visste ni innan hur er klänning skulle se ut?
    När ni såg den, visste ni då att DEN är det?

• Svar på tråden Hur ska man någonsin kunna väla bröllopsklänning?
  • Sanniis

bimadrock: Visst är den underbar. Är såå nöjd med den!
    Men har du provat modellen? Och den satt inte bra? Den typen av modell borde ju annars sitta väldigt bra på nån som är lång. Själv är jag bara 161 cm, men har 10-12 cm klackar på mig, så det funkar bra

• ToastmasterMarie

Mitt tips är att inte bara leta runt på nätet, gå och prova i butik, ta hjälp av exediten de har varit med för och vet vilken typ av klänning som skulle passa dig.

Jag kolla runt lite på nätet men tyckte det var ganska trist, man ser inte klänningarna riktit bra alltid.

Gick in i en butik, tänkte nej ska inte bara plocka fram det jag tänkt utan gick fram till expediten och bad henne ta fram tre helt olika klänningar som hon trodde skulle passa mig. Hon frågade lite om hur bröllopet skulle vara och hur jag hade tänkt med släp/spets mm. Tog fram tre, var av hon rekommenderade en. Jag prvade den hon rekommenderade först och föll totalt för klänningen, det nästan exakt den modellen jag tänkt utan att säga det till henne och den passade perfekt. Provade även de andra två och även om de kändes bra så var det inget mot den första.

Jag trodde jag skulle ha massa problem brukar aldrig hitta kläder som jag gillar direkt och tänker på det går tillbaka och provar mm.

Brudklänning - från jag gick in i butiken hade jag hittat betalat handpenning ut igen på 20min.

• Humlan66

Red Scarlet skrev 2009-08-14 15:28:18 följande:
    [citat]
    Blev du blåst båda ggrna?? Men vilken otur! Jag har aldrig blivit blåst på ebay, men jag har bara beställt saker av användare med typ 6000goda omdömen osv. Usch.. men då kanske de klänningarna inte var rätt för dig ändå, får försöka tänka positivt.

Jo ändå hade dom goda omdömmen, så det kan man inte heller lita på då alla gånger. Säljaren bara avregga sig från ebay POFF borta och där stog jag utan klänning
    Det va kinaklänning säljare

• Red Scarlet
    Humlan66 skrev 2009-08-14 20:21:40 följande:
    Jo ändå hade dom goda omdömmen, så det kan man inte heller lita på då alla gånger. Säljaren bara avregga sig från ebay POFF borta och där stog jag utan klänning Det va kinaklänning säljare
    Men fy vad tråkigt..:(( Köp orginalklänning nästa gång, inte kina!
  • Princess4aDay

Låter kanske lite löjligt, men jag gick in i en butik, såg min klänning och sa typ där är min klänning. Provade den, satt som handen i handsken men eftersom jag inte ville förhasta mej så kollade jag vidare. Slutade med att jag gick tillbaka till den första jag provade. :) Jag visste på ett ungefär vilken stil på klänningen jag ville ha men var öppen för alla modeller. så mitt råd är att prova prova prova! Det kostar ju inget..;)

• Mulken

Kollade en massa på nätet och i kataloger man hittar i butikerna, för för flera stycken, en del passade jag skitbra i andra inte.. :( Till slut var det budgeten som bestämde och jag hittade en liten och söt vit grej att ha på mig. ^^

• aikidoaasa

Jaa... det är en fråga som många ställer sig. Det finns nästan FÖR många att välja på!
    Själv har jag inte den blekaste hur jag ska hitta min... affärerna är ju stängda när jag kan...
    Men man får väl ta en ledig dag (eller flera dagar!) från jobbet och ränna runt på stan och leta... förhoppningsvis kan man kanske få med sig ett smakråd också som antingen redan är ledig den dagen eller som också kan ta ledigt.

• Malmöbrud 2009

Jag hade provat en massa klänningar i Malmö under hösten. Det hade fallit på olika orsaker, för mycket stenar, för lite stenar, för enkel, inte smickrande osv. En söndagseftermiddag gick jag förbi ett skyltfönster vid Gustav Adolfs torg och såg MIN klänning i skyltfönstret.

På måndagen ringde jag och la undan klänningen för provning. Den satt som ett smäck och då visste jag att det var rätt klänning. Helt underbar känsla. Innan det var jag förtvivlad för ingen expedit förstod vad jag menade med att jag ville att det skulle "hända något" med klänningen nertill, det lilla extra.

• Humlan66

Tycker att i en del butiker så är försäljarna så snorkiga
    Hur kul är det att vilja prova klännongar då. men Bridaloutlet där va dom goa och rara

• Nordiskbrud

Ja, jösses! Det är så svårt att välja när man tittar på nätet. Men prova, prova, prova!!!!! Och när du fått en bild av vad du passar i, leta lite mer på internet.
    Jag trode jag visste vad jag passade i specielt vad jag och absolut inte ville ha. Men tji fick jag! Trode att jag skulle passa i en vid klänning men kanske lite stenar på och så där lite uppuffad. Men jag såg ut som ett utklätt troll i en sådan! Passade verkligen bara i stilrena, enkla klänninar utan minsta pärla, strass eller spets på. (Som jag tyckte var sååå trista ibörjan). Nu blir det spets på slöjan i stället

Har bild på den klänning som det kommer att bli i mitt galleri och "en av de andra" som jag trode jag skulle passa i.

• bimadrock

saniis - Nej, jag har inte provat en sån modell än. Men har svårt att hitta klänningar i vanliga affärer som är figursydda. En insydd midja i klänningen hamnar mitt på revbenen på mig. Men jag får ta mig till en affär o testa helt enkelt =)

Svar på tråden Hur ska man någonsin kunna väla bröllopsklänning?