• Fides spes caritas

Hur ska man någonsin kunna väla bröllopsklänning?

Det finns bröllopsklänningar i alla dess former.
    Hur ska man någonsin kunna välja?
    Det kanske är ett lyxproblem, hihi.

Visste ni innan hur er klänning skulle se ut?
    När ni såg den, visste ni då att DEN är det?

• Svar på tråden Hur ska man någonsin kunna väla bröllopsklänning?
  • bimadrock

Jag funderar precis likadant! Men mitt problem ligger i att den modell som jag tycker är absolut finast inte alls passar på min kropp så jag måste välja något annat. Men det finns ju ett helt hav av klänningar! =)

• en dröm blir sann

Tyckte också att det var svårt innan. Kollade runt på olika internet sidor på vad jag tyckte var fint och printade ut de jag tyckte bäst om, var vel ca en tio st...
    Sedan åkte jag in till stan med dessa bildarna och frågade om de hadde något liknande eller de klänningarna jag hadde tatt fram. Fick prova några olika, även sådana som jag inte trodde jag ville ha...
    Och faktisk så blev mitt val en klänning jag hadde ratad på netet. Jag ÄLSKAR den! Den käns bara såååå rätt då jag får på den. Och min brudterna var med, och hon sa att det var helt solkart vilken jag skulle välja, hela jag lyste i klänningen!
    Så mitt svar är att när du får på dej din klänning, så känns det!
    prova lite olika, ta gärna ut några så du vet ungsfär vad du vill ha.
    Lycka till!

Klänningen var det roligaste momentet som skall fixas innan tycker jag.
    Helt underbart, gläder mej till den stoora dagen då jag kan ha den på mej en hel dag, och känna mej som en princessa!

• Humlan66

Ja jag håller med, jag har samma lyxproblem *s* när man hittat en klänning så ser man nästa.. och nästa och ..

Suck men nån gång måste man ju välja en

Fast jag hade ju bestämmt mig . 2 gånger och beställt från ebay och båda gångerna blidde jag blåst. suck .Ett tecken kanske *s* nä men tråkigt som fan

• mittid

Var helt övertygad om vad jag passade i och ville ha.... hade kollat typ 800 klännngar på nätet... och man vet ju hur man ser ut och därmed vad man passar i. Så gick jag till en butik för att titta lite och "ta i"... hehe... Ut därifrån gick jag med betald handpenning på MIN klänning och inte såg den ut som jag hade föreställt mig heller.... Jag köpte en klänning som jag i min vildaste fantasi aaaaaldrig trodde att jag skulle kunna ha och vara snygg i... stod överumplad och tittade mig i spegeln och tårarna trillade... Vem tror du valde/plockade fram klänningen för provning... just de, expediten... tänkte att hon e ju inte riktigt klok som tror att jag kan ha den där, men hon var ju så vänlig och trevlig och serviceminded, så jag tänkte att ja måste ju vara snäll tillbaka... ha... värsta överraskningen... De va MIN klänning de!

• Fenixx

jag visste från början när vi började planera hur min klänning skulle se ut. sen har jag samlat på mig bilder med inspiration för att sen få den uppsydd av en duktig sömmerska.

• hallonblåbär

provade massa klänningar innan jag hittade just DEN klänningen.. och jag är glad att jag valde den, kändes verkligen som JAG! kände mig väldigt snygg hela bröllopsdagen.
    Det roliga är att jag från början inte ville ha halterneck eller knappar i ryggen, det blev båda de detaljerna.. så det kan gå när man är öppen för förslag och provar det som tjejen i butiken hänger fram.. ;)
    Så stirra er inte blinda på snygga klänningar på nätet, de kanske inte alls passar eller ser lika snygga ut på er..

• Red Scarlet
    Humlan66 skrev 2009-08-14 11:53:45 följande:
    Ja jag håller med, jag har samma lyxproblem *s* när man hittat en klänning så ser man nästa.. och nästa och .. Suck men nån gång måste man ju välja enFast jag hade ju bestämmt mig . 2 gånger och beställt från ebay och båda gångerna blidde jag blåst. suck .Ett tecken kanske *s* nä men tråkigt som fan
    Blev du blåst båda ggrna?? Men vilken otur! Jag har aldrig blivit blåst på ebay, men jag har bara beställt saker av användare med typ 6000goda omdömen osv. Usch.. men då kanske de klänningarna inte var rätt för dig ändå, får försöka tänka positivt.

Själv ville jag ha en klänning som gick utåt från midjan/höften och blev STOR, lite mer 1700talsinspirerat, och jag hittade INGET. Alla var raka raka raka a-linjeformade eller sjöjungfruklänningar, eller så såg de ut som ballerinakjolar i tyll. När jag prövade min klänning först i butiken trodde jag inte att den var rätt heller (fast jag sett den på bild), var så inställd på att kjolen hängde, sedan fick jag på mig rätt underkjol och då klickade det till. Den var det!

Har sett en massa fina klänningar efter det men de är inte 'jag', jag tror faktiskt att man får bestämma sig för vad som är smickrande på en och vad man verkligen tycker om och så håller man fast vid det. Det är inte värt att gå och vela för länge och få ångest över 'ifall' man skulle ändra sig, då kan man ändra sig med allt
  • Sanniis

Jag har nästan hela tiden vetat vilken modell jag ville ha och att det skulle vara spets på den. Men jag letade och provade hur länge och mycket som helst innan jag hittade DEN
    Finns bild i galleriet om du vill se. Inte långt kvar nu tills jag får ha den på mig!

• Fides spes caritas

Jag vet ungefär hur jag vill att min klänning ska se ut.
    Men har ingen aning om huruvida jag passar i den, hihi.

Kan knappt bärga mig till man får börja prova

• bimadrock

sanniis- det är exakt en sån klänning jag skulle vilja ha..! tyvärr är jag för lång med för lång rygg så det passar inte på mig.. Men den är ju såååå fin!! =)

Svar på tråden Hur ska man någonsin kunna väla bröllopsklänning?