Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

FÅR inte boka festuppsättning istället för brud?

Alexxxi skrev 2009-08-12 09:41:38 följande:
    Va synd att det ska vara så. Jag är själv frisör och tar 590/timmen oavsett om det är tärna eller brud. Lite tråkigt att man ska skilja på det men å andra sidan när det är en bruduppsättning så är du tex tiara och slöja man ska tänka på och trä in och sånt, men man behöver ju inte överdriva med priserna så jag förstår din irritation.
    Jo, fast då reglerar du ju det genom att ta betalt för den tid det tar. Många har ju ett fast pris för olika frisyrer eller typer och vissa gånger förlorar de kanske på en kund medan de vinner på en annan. Om tärnans frisyr är enklare och går snabbare blir den ju billigare och en komplicerad frisyr som tar lång tid kostar mer. Och jag kan tycka att det är bättre om man tar betalt för tiden som går åt och ev extra om man har dyra tillbehör som löshår eller så.
  • PennyJenny
    FruKråka skrev 2009-08-12 20:08:46 följande:
    Det var precis detta jag tyckte var orättvist. Jag vill inte vara den som de vinner på. nä timpris är bättre!
    Jo, jag förstår det. Jag hade själv lite så för jag hade en väldigt enkelt frisyr, men jag var in till salongen och pratade med dem, förklarade hur jag ville ha det och hon kikade snabbt på mitt hår och konstaderade att det skulle vara en enkel frisyr även i hennes synvinkel och gav mig ett lägre pris. Så det kan vara värt att gå in och prata med dem direkt istället.
Svar på tråden FÅR inte boka festuppsättning istället för brud?