• Red Scarlet

Nutrilett-kur hjälp mig!

Efter bröllopet och en kort men alldeles för njutbar sommar har jag gått upp 5kg. Jag fick en chock när jag ställde mig på vågen, hur kan det gå så fort?!

Har i vilket fall bestämt mig för att försöka köra en 10dagars nutrilett-kur med shakers och naturdiet bars att varva med för att få en kickstart på min viktnedgång. Någon som gör en liknande kur just nu eller som gjort en innan som vill hjälpa till och stötta och ge tips?

• Svar på tråden Nutrilett-kur hjälp mig!
  • kullaberg

Absolut, det kan inte röra sig om många extra kalorier per droppe! Lycka till och hoppas det kommer smaka bättre.

• Frulle

Jag gick upp rätt så mycket när jag var gravid! (40 kilo)
    Sen åt jag kanske REN nutrilettkur i 2 veckor. Sen började jag äta det ihop med makrill/keso i nån vecka eller 2.. Och sen lite sporadiskt. Alltså jag kämpade inte röva av mig!
    Har nu gått ner 38 kilo igen..
    Det bara rann av mig när jag började med nutrilett..

Red Scarlet skrev 2009-08-11 09:25:33 följande:

Hur länge drack du kuren då? Vad duktig du är! Jag tror att jag kommer att behöva varva med lite morötter/äpplen då och då när det gått typ en vecka, iaf en om dagen så man får något att tugga på. Något lär man ju gå ner ändå hoppas jag på!
  • Red Scarlet
    Frulle skrev 2009-08-11 10:38:15 följande:
    Jag gick upp rätt så mycket när jag var gravid! (40 kilo)Sen åt jag kanske REN nutrilettkur i 2 veckor. Sen började jag äta det ihop med makrill/keso i nån vecka eller 2.. Och sen lite sporadiskt. Alltså jag kämpade inte röva av mig!Har nu gått ner 38 kilo igen..Det bara rann av mig när jag började med nutrilett..Red Scarlet skrev 2009-08-11 09:25:33 följande:
    Ah men då hade du några graviditetskilon som förhoppningsvis skulle 'rinna' av dig i vilket fall, MEN ÄNDÅ! 38kg, det är ju grymt bra!

Det är nog bra att ha ett långsiktigt mål och inte bara kortsiktigt!
  • Emma042

såg att någon undrade hur man skulle äta efter pulverdieten. I höstas gick jag 10 veckor ren pulverkur och losade 18 kg. när man börjar äta igen efter en sån lång kur måste man vara försiktig så inte magen får en chock. lite mat åt gången är det som gäller under en vecka då. När magen är igång igen så körde jag protein = kött, fisk, fågel i storlek som min knytnäve. Kolhydrater iform av varma grönsaker, dock inte potatis, också dessa som en knytnäve. Vattengrönsaker, såsom, gurka, sallad, paprika, tomat osv till ytan av en handflata. Sen en fettkälla till måltiden tex lite dressing, eller som jag 8 gröna oliver för att piffa till :D

Efter ett tag så kan man testa sig fram med hur mycket potatis pasta eller ris man kan lägga till utan att gå upp i vikt. Dessutom är mellanmål viktiga, tex en näve mandlar är kanon, eller en makrillsburk, eller det lättaste att ta med...frukt. till frukost äter jag ett kokt äk som jag mosar tillsammans med 2 stooora matskedar keso, detta kan man piffa med lite dill, rom, eller diverse frö....kommer inte ihåg vilka det är jag har....de bulkar i magen o fyller den utan att man tar upp näring.....

Långt blev det, men hoppas det hjälpte :)

• Emma042

haha, ska stå kokt ägg till frokust inte äk....

• TesshjärtaFred

Jag går också på kur nu, men allevo. Eller ja, jag blandar. Men om man ska köpa de man skakar så är de mindre kalorier än de färdiga rtd eller smoothiesarna, som ofta är dubbelt så mycket.
    Jag tycker rent generellt att alla pulver smakar skit, och smaken är ju delad, men av de man skakar tycker jag att hallon/banan från Allevo är godast. de har också ganska goda bars. När det gäller färdiga rtd:s så har jag tycket att naturdiets lattesmak var god, men när jag drack en sån i går höll jag på att spy. Däremot gillar jag naturdiets med äpple/rabarber och deras med persika/mango och allevos banan/apelsin.
    Lite tips på nya smaker om du inte provat dessa. Och lycka till med viktnedgången. Själv går jag på viktväktarna med tar hjälp av kur ett par veckor för att få en extra skjuts. Gifter mig om lite mindre än fyra veckor.

• Red Scarlet

Nu har jag testat att ha i lite kanel i chokladshaken och ha isbitar i den (sugrör hittade jag inget så det fick vara), det gick faktiskt lättare att dricka! Så tack för det tipset duochjag09!

Har inte lyckats hitta någon mintessense än att köpa, får leta vidare efter det. Men köpte lite äkta vaniljsocker som jag tänkte testa, helt idiotiskt med socker iof men det blir ju mindre än ett kryddmått. Får se om det blir någon skillnad!

• Red Scarlet

TesshjärtaFred: Vad duktig du är, och smart att du tagit viktväktarna till hjälp! Det kommer säkert att gå alldeles utmärkt för dig och du kommer stå som en strålande brud om fyra veckor

Är viktväktarna bra att ta kontakt med även om man inte har "så mycket" att gå ner? Om jag går ner mina 5kg kommer jag att ha ett BMI på runt 19.5-19.8. De kanske är bra att ha som hjälp om man vill kunna hålla sin vikt?

• TesshjärtaFred

Viktväktarna funkar även om du bara vill gå ner lite. Min kompis hade bara 4,5 kilo att gå ner och det var inga problem. Och sen är det som sagt bra för att hålla sin vikt. Det är ingen bantningskur utan ett sätta att lära sig äta bättre.

• duochjag09

Red Scarlet skrev 2009-08-12 12:34:06 följande:

Är viktväktarna bra att ta kontakt med även om man inte har "så mycket" att gå ner? Om jag går ner mina 5kg kommer jag att ha ett BMI på runt 19.5-19.8. De kanske är bra att ha som hjälp om man vill kunna hålla sin vikt?
    Man måste väga 3 kilo över deras "minsta vikt för din längd" för att bli medlem. Kan kolla upp vad det är för din längd om du vill. Gör du det så är det bara att gå med Viktväktarna är kanonbra!
Svar på tråden Nutrilett-kur hjälp mig!