Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Nutrilett-kur hjälp mig!

Efter bröllopet och en kort men alldeles för njutbar sommar har jag gått upp 5kg. Jag fick en chock när jag ställde mig på vågen, hur kan det gå så fort?!

Har i vilket fall bestämt mig för att försöka köra en 10dagars nutrilett-kur med shakers och naturdiet bars att varva med för att få en kickstart på min viktnedgång. Någon som gör en liknande kur just nu eller som gjort en innan som vill hjälpa till och stötta och ge tips?

• Svar på tråden Nutrilett-kur hjälp mig!
  • Red Scarlet

Kom bara inte med för mycket träningstips, har precis stukat foten riktigt illa så kan dessvärre inte röra mig så snabbt.. så här sitter jag och är ynklig och hungrig istället

• Red Scarlet
    kermit100 skrev 2009-08-10 19:11:39 följande:
    Har precis avslutat en nutrilett-kur på shakes i 12 dagar och är sju kg lättare =)
    Oj jäklar vad duktigt! Drack du enbart shakes då under den tiden? Ingen frukt/grönsaker eller annat?

Hur klarar du av smaken förresten, tycker du att det var gott? Jag insåg för sent att det var väldigt äckligt med nutriletts shaker. Men nu har jag köpt ett paket för 10dagar, bara att dricka upp
  • Red Scarlet

Oj oj, du var verkligen tuff du som kunde hålla på det så benhårt! Själv dricker jag inte kaffe men älskar thé så ska försöka dricka mycket örtthé och grönt thé, det ger ju mättnadskänsla ett tag i vilket fall.

• Red Scarlet

Jo jag håller med duochjag09, det gäller nog att försöka vänja sig av vid att småäta och inte vara rädd för att vara lite 'hungrig'. På så vis krymper man väl magsäcken och lär sig tänka på ett annat sätt kring sitt mentala sug efter mat/onyttigheter.

Idag gick det lättare att dricka morgonshaken, jag höll för näsan och svalde så fort jag kunde. Jag har fått höra att man ska försöka äta drycken som soppa med liten sked och tugga den mycket, men det skulle ju vara riktigt plågsamt för mig. Är hellre lite mer hungrig och slipper kväljningar...hrrm...

• Red Scarlet

duochjag09: Förresten, vad duktig du är som har lyckats så bra! Imponerande!

• Red Scarlet

kullaberg: Ja det undrar jag också! Min mamma gjorde ungefär samma kur som jag i våras och hon gick ner 3kg, inte så mycket kanske men hon har inte haft något problem att hålla dem sedan dess. Men då tränar hon en del och försöker att alltid äta hyfsat nyttigt. Jag är bara rädd att min kropp kommer att sluka varenda kalori och kolhydrat och lagra vätska som en tok så fort jag börjar äta fast kost igen.

Men vad jag hört så ska man vara försiktig med kolhydrater i början (det ska du väl alltid vara menmen) så inte mycket ris/pasta/potatis och bröd. Lite kött och mycket sallad tror jag är bra, och att fortsätta dricka mycket vatten/vätska. Någon som har andra tips på hur man ska hålla den vikt man nått?

• Red Scarlet

Jag antar att GI kanske ger mer energi än en nutrilettkur och det är ju jättebra att orka/kunna träna under tiden, men min mamma tränade som vanligt under tiden hon åt nutrilettkuren. Är det bra eller dåligt?

• Red Scarlet

Jo det står att man får i sig ALLA näringsämnen när man äter den där shaker-kuren med nutrilett, men du äter ungefär 600-800cal om dagen vilket är vääldigt lite. Det är säkert lite kolhydrater med i kuren men kanske inte tillräckligt för att man ska vara superpigg när man tränar. Tror att det kanske är bättre med styrketräning och försiktigare träning under tiden man kör kuren, löpning osv kan nog vara lite farligt om man får yrsel och blir matt. Man vill ju inte falla omkull liksom.

Jag håller med, lite kolhydrater MÅSTE man ha annars orkar kroppen inte fungera och hjärnan orkar inte tänka. Men det är ju skillnad på att ta och fylla på lite grann efter träning och lassa på 1kg ris på varje portion man äter

• Red Scarlet
    duochjag09 skrev 2009-08-11 09:20:31 följande:
    Red Scarlet skrev 2009-08-11 08:16:19 följande:
    Men herregud varför dricker du det? Huuuuu skulle inte kunna dricka något som smakar päck som man får kväljningar av. Det är ju dömt att misslyckas Prova naturdiet istället MYCKET GODARE Eller allra godast är ju cambridgekuren. Ett tips är att dricka genom ett sugrör och isbitar i shaken, lite lyxig drinkkänsla Kan vara lättare att dricka mindre goda soppor då
    Haha jag drygar ju ut dagarna med att ta en eller två naturdiet-bars istället också, så lär inte gå ner så mycket pga dem. Men jo.. jag trodde att drycken skulle vara jättegod så jag köpte ju såklart pulver för 10dagar direkt, nu måste jag ju äta det Men jag är också väldigt kinkig vad det gäller sådana saker så tror att jag skulle tycka att det mesta smakade sådär (Finns tex bara två bars av alla jag testat som funkar för mig), men jag kanske vänjer mig! Ska försöka testa det där med sugrör och isbitar, kan ju funka!
Svar på tråden Nutrilett-kur hjälp mig!