• Red Scarlet

Nutrilett-kur hjälp mig!

Efter bröllopet och en kort men alldeles för njutbar sommar har jag gått upp 5kg. Jag fick en chock när jag ställde mig på vågen, hur kan det gå så fort?!

Har i vilket fall bestämt mig för att försöka köra en 10dagars nutrilett-kur med shakers och naturdiet bars att varva med för att få en kickstart på min viktnedgång. Någon som gör en liknande kur just nu eller som gjort en innan som vill hjälpa till och stötta och ge tips?

• Svar på tråden Nutrilett-kur hjälp mig!
  • Red Scarlet

Kom bara inte med för mycket träningstips, har precis stukat foten riktigt illa så kan dessvärre inte röra mig så snabbt.. så här sitter jag och är ynklig och hungrig istället

• kermit100

Har precis avslutat en nutrilett-kur på shakes i 12 dagar och är sju kg lättare =)

• Red Scarlet
    kermit100 skrev 2009-08-10 19:11:39 följande:
    Har precis avslutat en nutrilett-kur på shakes i 12 dagar och är sju kg lättare =)
    Oj jäklar vad duktigt! Drack du enbart shakes då under den tiden? Ingen frukt/grönsaker eller annat?

Hur klarar du av smaken förresten, tycker du att det var gott? Jag insåg för sent att det var väldigt äckligt med nutriletts shaker. Men nu har jag köpt ett paket för 10dagar, bara att dricka upp
  • kermit100

Det finns ju lite olika smaker. Min favorit är jordgubb. Chokladen kan du piffa till med en tsk pulverkaffe så får den en intensivare smak. Ja jag körde bara med shakes, ingen frukt inte ens mjölk i mitt kaffe eller minsta tuggummi eller halstablett, var stenhård. Drack mycket citron vatten och ört te, kan rekomendera ört teer från yogi the. De är mycket smakrika och piffar upp det sämsta humör.
    Lycka till!

• Red Scarlet

Oj oj, du var verkligen tuff du som kunde hålla på det så benhårt! Själv dricker jag inte kaffe men älskar thé så ska försöka dricka mycket örtthé och grönt thé, det ger ju mättnadskänsla ett tag i vilket fall.

• duochjag09

Jag kör cambridgekuren blandat med naturdiet. Har gjort så i 7 veckor. Gått ner än så länge ca 11 kg. Har inte klarat av att köra rent hela tiden utan det har varit typ varannan vecka...sen har jag fuskat och ätit lite. Mitt tips är att du så länge du bara kan låter bli att äter något för det triggar bara upp suget efter annat.

• Red Scarlet

Jo jag håller med duochjag09, det gäller nog att försöka vänja sig av vid att småäta och inte vara rädd för att vara lite 'hungrig'. På så vis krymper man väl magsäcken och lär sig tänka på ett annat sätt kring sitt mentala sug efter mat/onyttigheter.

Idag gick det lättare att dricka morgonshaken, jag höll för näsan och svalde så fort jag kunde. Jag har fått höra att man ska försöka äta drycken som soppa med liten sked och tugga den mycket, men det skulle ju vara riktigt plågsamt för mig. Är hellre lite mer hungrig och slipper kväljningar...hrrm...

• Red Scarlet

duochjag09: Förresten, vad duktig du är som har lyckats så bra! Imponerande!

• kullaberg

Vad duktiga ni är som gått ner så mycket! Härligt!
    Men min fråga är då, hur blir det efter när kuren är slut. Själv är jag livrädd för att gå upp allt igen då. Fast det gör man kanske inte om man fortsätter äta nyttigt... Finns det tips och råd på hur man ska lägga upp sin kost EFTER en intensiv kur?

• Red Scarlet

kullaberg: Ja det undrar jag också! Min mamma gjorde ungefär samma kur som jag i våras och hon gick ner 3kg, inte så mycket kanske men hon har inte haft något problem att hålla dem sedan dess. Men då tränar hon en del och försöker att alltid äta hyfsat nyttigt. Jag är bara rädd att min kropp kommer att sluka varenda kalori och kolhydrat och lagra vätska som en tok så fort jag börjar äta fast kost igen.

Men vad jag hört så ska man vara försiktig med kolhydrater i början (det ska du väl alltid vara menmen) så inte mycket ris/pasta/potatis och bröd. Lite kött och mycket sallad tror jag är bra, och att fortsätta dricka mycket vatten/vätska. Någon som har andra tips på hur man ska hålla den vikt man nått?

Svar på tråden Nutrilett-kur hjälp mig!