• LyckligTjej

Vi som gifter oss 3/7 2010

Tänk att vi har mindre än ett år kvar tills våran underbara dag Vi kan väl samlas här alla vi som gifter oss den 3/7 2010, dela våra tankar, tips osv.
    Vi håller vårat bröllop hemligt än så länge så det är sååå trist att inte ha någon att prata bröllop med

• Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010
  • julibrud10

Jag e oxå från STHLM...

• Krystal

m2b är Stokholmare...själv är man västkustbo...och bröllopet har vi väl tänkt ha på västkusten...

• aikidoaasa
    aikidoaasa skrev 2009-10-19 11:04:03 följande:
    Vi befinner os i stockholms området.
    I Haninge närmare bestämt.

avtryck: I ett annat forum som jag är på kan man göra egna tickers som räknar ned/upp i valfritt ämne. Själklart valde jag en som tickar ned till den 3/7 2010. Det är mysigt när man postar ett meddelande där och ser hur den sakta men säkert närmar sig. Perfekt när man som jag längtar sig sjuk till att äntligen få säga ja.
  • Korallbruden

Vi finns i västerort

Jag är Göteborgstjej men bor sedan länge i Sthm. Bröllop blir i ute i Bro.

Vart gifter ni er?

• NightElf

Hej! Hoppar också in här eftersom vi bokat den 3/7! Är en östkustbo som blivit västkustbo så bröllopet blir i Göteborg. Vi har köpt klänning, bestämt ring (arvegods), beställt skor till mig, bestämt hur inbjudningarna ska se ut, placeringskorten har kommit och ska göras iordning, bokat lokal, kyrka, mamma ska göra bufféen, dekorationerna är i princip klara, gästlistan är nästan klar, musiken är klar till kyrkan (förutom psalmerna)... Ja mycket är bestämt redan men mycket pyssel återstår ännu!

• julibrud10

Vi ska gifta oss på södermalm i sthlm och även ha festen där. Ska ha möte med cateraren imorgon, men vi ska också försöka göra lite själva tex tilltugg till champagnen, efterrätt och vickning. Alkohol får vi ta med själva tack och lov!

Men endå springer kostnaderna iväg och jag har lite svårt att motivera mig själv att lägga så stora kostnader på ett bröllop...Samtidigt som jag inte vill kompromissa utan göra det som vi verkligen vill ha det!
    Vad har ni andra för budget? och får ni hjälp med kostanderna av era föräldrar?

• avtryck

Vi bor också i Stockholm. Men bröllopet blir i Huskvarna där vi båda kommer ifrån.

aikidoaasa: vi kommer ha tema vitt och silver på inbjudan, festprogram etc. Sedan blir det inslag av klarrött och grönt.
    Tickers är kul! Jag funderar på att lägga in en på vår hemsida på weddingannouncer.com.

• h and a 2010

vi gifter oss i bromma (om man fortfarande far gifta sig i kyrkan).

• LyckligTjej

Har precis varit inne och lagt en beställning på ett par skor på Matildas Fest Ännu en sak att stryka från listan

• aikidoaasa

Vilka färgteman kommer ni alla att ha?

Vi kommer ha tre: vitt (självklart), petrol och (typ) carmosinröd.
    Vi har testat lite med att kombinera dem i olika utföranden och vi tycker att det blir riktigt snyggt. (Våra mammor blevså glada också för det är deras favoritfärger också. )

Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010