• LyckligTjej

Vi som gifter oss 3/7 2010

Tänk att vi har mindre än ett år kvar tills våran underbara dag Vi kan väl samlas här alla vi som gifter oss den 3/7 2010, dela våra tankar, tips osv.
    Vi håller vårat bröllop hemligt än så länge så det är sååå trist att inte ha någon att prata bröllop med

• Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010
  • aikidoaasa

Det är det datumet som vi ska gifta oss på också!!!
    Det är ingen hemlighet för de runt oss då vi vill att även de ska kunna vara med på allt det roliga. Kompisar som är med ut och kollar klänningar... mammor som får vara med och planera... en pappa som våndas över hur mycket som han tycker att de ska bidra med etc... (Vi betalar själva men pappa är helt inställd på att det är en skam om inte brudens far betalar för en del av kalaset... så det som de vill lägga till blir endast en bonus som gör så att vi kanske kan lägga mer på något område)

Inbjudningskorten skall vara hemmagjorda och vi vet hur vi vill ha dem. (har pysslat med det nu i veckan )

Festlokalen är bokad... men väntar fortfarande på att de ska skicka bekräftelsen. När jag får en röst igen (sjuk) så ska jag ringa och kolla vad det är som hänt. Det ska väl inte vara några problem men man vill vara säker.

Kyrkan är bokad, det blev exakt den tiden som vi ville ha så vi är glada.

Bröllopsnatten är bokad. Nu ska vi bara komma på exakt vilken resa som vi vill göra som smekmånad... vi har aldeless för många alternativ som vi är sugna på!

Fästmannen kollar runt på hur vi ska göra med transport till/från kyrkan så han tycker det är spännande. Han är riktigt duktig på att kika in saker han också så det är inte alls bara jag som håller i allt.

Jag längtar mig sjuk till nästa sommar!!!
    Om ni är nyfikna så är det idag den 18/10: 8 månader, 2 veckor och 1 dag kvar till dagen D för oss!
  • avtryck

aikidoaasa: 8 månader, 2 veckor och 1 dag. Du gör mig nervös

Visa gärna foton på era inbjudningskort när de är klara. Behöver inspiration!

Vi funderar på att göra ett vitt, fyrkantigt, dubbelvikt kort. Fyra bilder på oss på framsidan, lite fotoautomatstil och fästa ett pärlemorskimrande blad med text inuti. Alternativt ett halvt A4 med bilder och text och framkalla, lite polaroidstil. Vad tror ni om det? Svårt att förklara och tänka sig hur det blir. Får nog testa sig fram!

• LyckligTjej

Vi har också suttit och funderat på bröllopsresor och det lutar mot att vi kommer att åka till Thailand
    Det vi inte kan bestämma oss för är om vi ska åka iväg på tumanhand eller låta våra barn följa med, dem är idag 3 och 5år.
    Vore jättekul att åka hela familjen och samtidigt skönt att få resa iväg själva. Hur kommer ni andra att göra?

aikidoaasa skrev 2009-10-18 14:38:50 följande:
    Det är det datumet som vi ska gifta oss på också!!! Det är ingen hemlighet för de runt oss då vi vill att även de ska kunna vara med på allt det roliga. Kompisar som är med ut och kollar klänningar... mammor som får vara med och planera... en pappa som våndas över hur mycket som han tycker att de ska bidra med etc... (Vi betalar själva men pappa är helt inställd på att det är en skam om inte brudens far betalar för en del av kalaset... så det som de vill lägga till blir endast en bonus som gör så att vi kanske kan lägga mer på något område)Inbjudningskorten skall vara hemmagjorda och vi vet hur vi vill ha dem. (har pysslat med det nu i veckan )Festlokalen är bokad... men väntar fortfarande på att de ska skicka bekräftelsen. När jag får en röst igen (sjuk) så ska jag ringa och kolla vad det är som hänt. Det ska väl inte vara några problem men man vill vara säker.Kyrkan är bokad, det blev exakt den tiden som vi ville ha så vi är glada. Bröllopsnatten är bokad. Nu ska vi bara komma på exakt vilken resa som vi vill göra som smekmånad... vi har aldeless för många alternativ som vi är sugna på! Fästmannen kollar runt på hur vi ska göra med transport till/från kyrkan så han tycker det är spännande. Han är riktigt duktig på att kika in saker han också så det är inte alls bara jag som håller i allt. Jag längtar mig sjuk till nästa sommar!!! Om ni är nyfikna så är det idag den 18/10: 8 månader, 2 veckor och 1 dag kvar till dagen D för oss!
  • Korallbruden

Hej Brudarna

Vad kul med egen tråd med vårat datum...

Vi har bokat kyrkan kl 15:00, lokal, tärnor, marsalkar, fotograf efter mycket jämförande... börjat leta ring och tänkte ge mig ut i klänningsjungeln... vet vilken bukett jag vill ha och skall börja leta tärnklänningar. Har även börjat känna en liten bridezilla känsla... inte bra!!! såpbubblor börjar bli intessanta med hjärtan på locket och röda rosetter på inbjudningarna hmmm....jössös!!! Vart skall det här sluta...

• julibrud10

Haha, jag börjar oxå få bridezilla-vibbar, jag blir iaf mer och mer insnöad i planerandet...Men njuter av det! Visst är det roligt!?!

Lycklig tjej- det va ju väldigt bra pris på Calligraphen! Ska kolla där lite mer.

Avtryck- din idé med fotografier lät ju jätte-fint och orginellt! Har ni svat-vitt tema oxå?

Vi funderar oxå på smekmånad...Kostar så mycket att resa långt i juli! Vi ska resa till turkiet veckan efter vigseln här för att gifta oss där oxå då min blivandes familj och släkt bor där, sen kanske vi tar ett flyg till grekland en vecka för att vila upp oss! Vi har inga barn, förstår att det måste va svårt att välja att åka som familj eller par..

• Krystal

hm...vi har också typ tänkt oss det datumet... Ingen bokat och bestämt...och det är väl så långt vi kommit i planeringen...

• Korallbruden

Hur många av oss finns i Stockholmsområdet?

• aikidoaasa
    Korallbruden skrev 2009-10-19 10:59:25 följande:
    Hur många av oss finns i Stockholmsområdet?
    Vi befinner os i stockholms området.
  • Korallbruden

aikidoaasa: vart i stockholm?

• h and a 2010

vi ska gifta oss i stockholm fast vi bor i london.

Svar på tråden Vi som gifter oss 3/7 2010