• Flygande taxen

Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"

Har suttit och läst igenom en massa pysseltrådar för att få lite inspiration till den egna bröllopsfesten. La märke till att de allra flesta pratar om vad "vi" ska ha.

T.ex. "VI ska ha diamanter på borden", "VI har valt rosa som färgtema" etc.

Tror faktiskt jag använt mig av termen "vi" själv också.
    Men ärligt talat, i hur många fall är det faktiskt ett "vi" vi pratar om och inte ett "jag"??
    För själv använder jag ju faktiskt helt fel termer när/om jag skriver "vi". Min man kunde inte bry sig mindre om vilka slags bordsdekorationer, tårtkristyrer, dukningar etc. jag väljer. Här är det totalt ointresse som råder.

Är faktiskt era blivande män intresserade av pysslet och pyntet, eller kommer detdär "vi:et" liksom bara med i farten? :)

• Svar på tråden Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"
  • Taha

Min man var jättepetig och engagerad gällande pysslet. Men han är så som person. Tar allt han gör på törsta allvar oavsett om det är ett projekt på jobbet eller färgnyans och bredd på ett band man ska välja till vigselhäftet. Driver stundtals gallfeber på mig med det men så minns jag att jag bör vara glad över det.

• ettem

Japp, hos oss är vi=jag...
    Min sambo har starka åsikter vad gäller mat, dryck och underhållning (som den köksmästare han är), men allt vad gäller pyssel, inbjudningar, blommor spelar ingen som helst roll för honom, och för min del är pyssel en hobby (eller nåja, innan vi fick barn i alla fall...) så det är bara trevligt att få det precis som jag vill.
    Men det är ju lååång tid kvar, så vi får se om ett år- kanske han är mer engagerad då!

• källerudd

Vi är faktiskt vi hos oss. Eller ja det är nästan så att det är han... Från att ha varit en som inte brytt sig om det blir bröllop eller inte till att fria på eget bevåg till att bry sig om allt ifrån vart vi ska gifta oss till vilken färg vi ska ha har det gått väldigt fort =)

Han säger inte så ofta något, men när han säger något då ska det vara så. Han var benhård på att det skulle vara vinrött på bröllopet...Jag försökte länge byta färg men inte, jag la dock till en färg för bara rött känns inte alls jag..och det va helt ok. Men som sagt han vet vad han vill min M2b och det känns bra att han vill vara så delaktig, då det är vår dag..

Det som hittills är bestämt är faktiskt hans idéer =)

• Silla69

ahhahahaha, det var super bra skrivet..

Här e det JAG för hela slanten.

Min M2b har sagt sina önskningar sen sköter jag resten..
    Bollar lite med honom, men han skiter helt i vad jag har på bordet mm. Bara det blir snyggt o med stil typ.

jag vill sköta det så jag tycker det e super.
    Inga bråk inga sura miner och jag får mitt dröm bröllop..

Flygande taxen skrev 2009-08-04 09:34:08 följande:

Har suttit och läst igenom en massa pysseltrådar för att få lite inspiration till den egna bröllopsfesten. La märke till att de allra flesta pratar om vad "vi" ska ha.T.ex. "VI ska ha diamanter på borden", "VI har valt rosa som färgtema" etc.Tror faktiskt jag använt mig av termen "vi" själv också.Men ärligt talat, i hur många fall är det faktiskt ett "vi" vi pratar om och inte ett "jag"??För själv använder jag ju faktiskt helt fel termer när/om jag skriver "vi". Min man kunde inte bry sig mindre om vilka slags bordsdekorationer, tårtkristyrer, dukningar etc. jag väljer. Här är det totalt ointresse som råder.Är faktiskt era blivande män intresserade av pysslet och pyntet, eller kommer detdär "vi:et" liksom bara med i farten? :)
  • kikki kikki

min kille säger att jag får det jag vill ha men jag frågar alltid han och han kommer själv med åsikter och ideer och kollar själv runt efter saker till bröllopet så vi är helt klart VI

• Arwent
    Silla69 skrev 2009-08-04 23:21:48 följande:
    Här e det JAG för hela slanten.Min M2b har sagt sina önskningar sen sköter jag resten..Bollar lite med honom, men han skiter helt i vad jag har på bordet mm. Bara det blir snyggt o med stil typ.jag vill sköta det så jag tycker det e super.Inga bråk inga sura miner och jag får mitt dröm bröllop..Flygande taxen skrev 2009-08-04 09:34:08 följande:
    Precis så är det hemma hos oss. Han friade och vi bestämde datum ihop men utöver det så är det, JAG. Och det är jag nöjd med.
  • rosesarered

Det är både jag och vi. Jag har ett större intresse för dukningar och trycksaker och om jag får säga det själv så är jag duktigare på det också Dock saknar han inte intresse för hur vi ska ha våra trycksaker etc. För att vara den som inte knåpar monogram i datorn så har han rätt mycket åsikter, nästan lite irriterande hehe

• BladEkström

Hos oss är det är VI, men vårt samhälle har format mig till att ha lite större koll på vad som finns och vad som behöver göras och min blivande man lite mer åt andra hållet. Något vi verkligen jobbar på! någon mer som funderat på varför det finns 8 sidor på manskläder i bildgalleriet medans det är 100-tals på brudklänningar?! lite bitter är jag nog. Haha

• kullaberg

Hos oss är det för det mesta VI även om JAG kommer med de flesta idéer och m2b gillar eller ratar. Men det är just nu han som är på mig att vi ska handla in allt material till inbjudningarna så VI kan börja pyssla. Och jag är helt 100 på att han kommer klippa och klistra minst lika mycket som jag.

• MilosMamma

Jag kan tycka en sak o han en sak men VI bestämmer tillsammans.
    Annars kan han gifta sej med ett träd istället.

Svar på tråden Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"