• Flygande taxen

Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"

Har suttit och läst igenom en massa pysseltrådar för att få lite inspiration till den egna bröllopsfesten. La märke till att de allra flesta pratar om vad "vi" ska ha.

T.ex. "VI ska ha diamanter på borden", "VI har valt rosa som färgtema" etc.

Tror faktiskt jag använt mig av termen "vi" själv också.
    Men ärligt talat, i hur många fall är det faktiskt ett "vi" vi pratar om och inte ett "jag"??
    För själv använder jag ju faktiskt helt fel termer när/om jag skriver "vi". Min man kunde inte bry sig mindre om vilka slags bordsdekorationer, tårtkristyrer, dukningar etc. jag väljer. Här är det totalt ointresse som råder.

Är faktiskt era blivande män intresserade av pysslet och pyntet, eller kommer detdär "vi:et" liksom bara med i farten? :)

• Svar på tråden Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"
  • nano86

Här är vi "vi" i nästan allt. Sambon är jätteintresserad av vilken klänning jag ska ha, han har mycket bestämda åsikter om vad som är snyggt (tack o lov så tycker vi väldigt lika). När det kommer till bordsdekorationerna så är han intresserad av att det inte ser föööör hemskt ut

• Fairytail

Ja här är det nog tvärtom. Sambon planerade hela bröllopet. hihi
    Jag blev så glad för alla idéer som han kommer med. Och han har planerat och fixat men jag tar nog åt mig äran och skriver vi jag också. hihi

• Waldekranz

Har inte läst tråden men min m2b är näst intill lika delaktig som mig i allt pyssel, dekoration, planering osv. skulle väl säga att det är jag 60% min m2b 40%

• Humlan66

Nja för våran del så har jag väl önskemål som JAG skule vilja ha det , men jag får inte ha nått som inte mannen godkänner. Han är stenhård och ärligt talat är det asjobbigt
    men däremot surfar jag runt mycket mera än han gör i jakten på allt som har med bröllop att göra

• Lakritsbåten

JAG är det vad det gäller pyssel och pynt! Men om man skrev det så skulle nog någon vän av ordning fråga "är det bara du som gifter dig eller?"

Men jag gör det för VÅR skull och utifrån vad VI (han OCH jag) gillar

• Maalina

Det kommer definitivt bli ett fett JAG när det kommer till planering av vårt bröllop ;) Kan aldrig tänka mig att han kommer bry sig om hjärtan på borden och färgen på löparna.. Haha..

• Pearldrop

Chrisse och Jonas skrev 2009-08-04 10:58:57 följande:

Min man hade väldiga åsikter på vissa saker och inga alls på vissa men eftersom jag inte visste vilket som var vad fick jag ju visa och fråga om allting så han var nöjd med allt. Sen hjälpte han till med sånt som festprogram och andra papperspyssel.
    Låter unegfär som här.
  • Flygande taxen

Ojdå vad många engagerade brudgummar det fanns där ute!
    Trodde faktiskt att jag hade stereotypen av gubbe här hemma, som när man försöker berätta om en ny idé nickar och säger "Jo det blir fint" samtidigt som han håller blicken klistrad vid tv-rutan :)

Inför själva vigseln (vi smet ju iväg och gifte oss hemligt för ett tag sen) hade många åsikter om vad, hur, när och speciellt min frisyr och klädval, smink etc.
    Men själva festen vill han ha så lite som möjligt att göra med. Ja... planeringen då alltså :D Vilket passar mig helt fint! Ha ha

• Fenixx

många gånger så är det nog JAG som planerar mycket då han inte är fullt intresserad som jag. sen är det dock 1år kvar också så han kanske kommer igång närmare inpå.

men det är faktiskt han som valt vårat färgtema.
    vi delar att det känns rätt med vårat upplägg och sen hade han bara som krav med just färgtemat. sen har det väl mest blivit att jag gett alternativ och han fått säga sitt.

• JustMeAndMyLove

Vi är i alla fall ett klart "VI". M och jag pratar mycket om bröllopet och får nya ideer och förkastar gamla var och varranan dag! Just nu tittar vi mest på resan vi drömmer om ;)

Svar på tråden Är det verkligen "vi" eller menar ni "jag"