Inlägg från: Bride in the city |Visa alla inlägg
  • Bride in the city

Presentöppnandet på bröllopet??

Den människa som kräver att få se brudparet klippa loss snören, dra bort tejp osv osv om och om igen har nog inte tänkt igenom graden av svettighet som inträder utöver det totala sömnpiller detta innebär. Personligen gillar jag inte känslan av jämförelse mellan preenter som dessutom kan uppstå.

Har varit på bröllop där man inte öppnat paketen förrän senare, där man öppnat till frukost dagen därpå och där man öppnat efter bröllopsmiddagen. Kan verkligen avråda från det sistnämnda om det inte är ett litet bröllop eller ett där man gått ihop och köpt ett fåtal, större presenter. Först sitter man och äter och det hålls tal, sen ska man lyssna på pappersprassel och kort som läses upp..man växer fast i stolen och vill bara gå hem och sova direkt efteråt.

Presentöppnande i stor skala är för mig helt enkelt utrtist och jag minns fortfarande hur jag under min 40-årsdag inte gjorde annat än att öppna paket och ta emot blommor. Ja, rart att alla ville uppvakta mig, men vart festen försvann undrar jag fortfarande, fast de som var där hade visst trevligt så det var ju bra.

Så; antingen till frukost dagen därpå eller så ber man om hjälp och ber hjälpredorna tjuvöppna lite under kvällen.

Tänker att det nog ändå vcar bättre förr; lysningspresenter på lysningsmottagningen. Dels var man hemma, i brudens föräldrars hem ofast tror jag, så man slapp släpa på alla presenter fårn någon hyrd festlokal, och dels hann man nog prata med alla sina gäster och tacka på ett civiliserat sätt utan manssa stoj och musik i bakgrunden. Återinför traditionen lysningsmottagning?!

Bride in the city - som inte kommer att öppna ev presenter på den stora dagen.

Svar på tråden Presentöppnandet på bröllopet??