• Västkust

Söker festlokal vid havet i Göteborg/Bohuslän/Norra Halland

Oj, nu har även jag blivit medlem här för att börja planeringen. Spännande.

Har någon ett tips på en relativt stor festlokal vid havet på västkusten. Göteborg, Bohuslän eller norra Halland. Fastland eller på en ö.

(Letar även efter en fin kyrka vid havet.)

• Svar på tråden Söker festlokal vid havet i Göteborg/Bohuslän/Norra Halland
  • gbg mackan

Jag kan rekommendera varmbadhuset Satholmen. Man får ha med egen mat & dryck. Ligger precis vid havet och de har en härlig brygga som man kan ha bröllopsskålen på.

• MrsRobinson

Valön i Fjällbacka sök på det.
    Där gifte sig min syster.
    Väldigt vackert men jag tror inte du kan ta med dig egen alkhol och så.

• Millanita
    lule skrev 2009-09-03 16:10:29 följande:
    Vad är det för priser på Onsala Herrgård Millanita?Inte får man väl ha med sig egen mat och dryck?
    nope tyvärr får man inte ta med sig mat och dryck själv (om man önskar det dvs) Men det är det som är hela grejen att dom ordnar verkligen allt för ett helt okej kuvertpris. Vi betalar 950:-/kuvert tror jag och då ingår, personal, lokal, blommor, förrätt, varmrätt, efterätt, kaffe, tryffel. Dessutom får dom dig att känna att det verkligen är eran helg/dag...dom har övernattningsmöjligheter oxå...ligger såå vackert vid havet...längtar såå!
  • pingst2010

Annars kan du ju kolla på Tjolöholms slott i Kungsbacka ligger också fint vid havet, en gammal fin kyrka har de med.

• siaglass

Ljungs kyrka i Ljungskile ligger väldigt fint.

www.svenskakyrkan.se/default.aspx&ptid=0
    Ingången i kyrkan ligger mot havet, syns ju inte på bilderna här... men åk dit och kolla...

Och där har ni även Ljungskilegården.

www.ljungskilegarden.com/atthyra1.htm
    Inte precis vid havet, men int så långt ifrån...
    Vi skulle ha varit här om lokalen varit ledig... tyvärr hade de jazzvecka den helgen vi ville va där...

Hoppas ni hittar nåt!

• BlomAnna
    Millanita skrev 2009-09-04 09:41:13 följande:
    nope tyvärr får man inte ta med sig mat och dryck själv (om man önskar det dvs) Men det är det som är hela grejen att dom ordnar verkligen allt för ett helt okej kuvertpris. Vi betalar 950:-/kuvert tror jag och då ingår, personal, lokal, blommor, förrätt, varmrätt, efterätt, kaffe, tryffel. Dessutom får dom dig att känna att det verkligen är eran helg/dag...dom har övernattningsmöjligheter oxå...ligger såå vackert vid havet...längtar såå!
    950 kr/kuvert plus dryck eller? Vad kostar drycken?
  • Millanita
    BlomAnna skrev 2009-09-04 10:39:02 följande:
    950 kr/kuvert plus dryck eller? Vad kostar drycken?
    hmm kommer inte ihåg vad drycken kostar..men det tillkommer! Vi har räknat på allt och har bokat, men inte tänkt så mkt på drycken eftersom det bestäms först när alla gäster meddelat osa. Om du är intresserad så kontakta dom så får du en offert/pris som absolut inte är bindande, bara kul att kolla vad dom erbjuder m.m Men väldigt gött att just för denna speciella dag kunna luta sig tillbaka och bara njuta av ens bröllopsdag.
  • BlomAnna
    Millanita skrev 2009-09-04 10:44:03 följande:
    hmm kommer inte ihåg vad drycken kostar..men det tillkommer! Vi har räknat på allt och har bokat, men inte tänkt så mkt på drycken eftersom det bestäms först när alla gäster meddelat osa. Om du är intresserad så kontakta dom så får du en offert/pris som absolut inte är bindande, bara kul att kolla vad dom erbjuder m.m Men väldigt gött att just för denna speciella dag kunna luta sig tillbaka och bara njuta av ens bröllopsdag.
    Jag har mailat dem för offert, väntar med spänning
  • Millanita
    BlomAnna skrev 2009-09-04 10:48:54 följande:
    Jag har mailat dem för offert, väntar med spänning
    åhh vad kul, hoppas du får en bra sådan
    Hon Annika som har hans om det är jättegullig och månar verkligen om brudparet, så hitills känns det verkligen superbra inför vårat. Sen ligger det lagom nära onsala kyrka också
    Åk ner och kolla (du kanske redan har varit där nere) du kommer inte bli besviken, läget är så romantiskt he he...perfekt att ta bröllopsbilderna i deras park och på bryggan!
Svar på tråden Söker festlokal vid havet i Göteborg/Bohuslän/Norra Halland