• Västkust

Söker festlokal vid havet i Göteborg/Bohuslän/Norra Halland

Oj, nu har även jag blivit medlem här för att börja planeringen. Spännande.

Har någon ett tips på en relativt stor festlokal vid havet på västkusten. Göteborg, Bohuslän eller norra Halland. Fastland eller på en ö.

(Letar även efter en fin kyrka vid havet.)

• Svar på tråden Söker festlokal vid havet i Göteborg/Bohuslän/Norra Halland
  • Hante

Lysekils kyrka är jättevacker och ligger nära havet.

• trixy

Hej, jag kanske är helt fel ute, men jag måste bara tipsa dig om en otroligt vacker plats precis vid Vänerns strand. Det är sagoslottet Läckö, strax utanför Lidköping. Slottet är från 1600-talet och ligger som en vit pärla vid strandenkanten på en ö, och har en egen slottskyrka, mysig rustik restaurang m.m.

Bara ett litet drömtips, lycka till!

• NightElf

Vi ska ha vår fest på Såsen i Kalvsund (Göteborgs norra skärgård vid Hönö/Öckerö). Var där idag och det var otroligt vackert och lokalen är jätte fin verkligen! Den rekommenderar jag! Man får ta med egen mat om man vill och hyran är låg. Men den är upptagen 3 juli 2010 ;) Lycka till!

• wiken

Gifte mig på stora mosskullen i gbg skärgård, super fint, bra pris och egen dryck. Kolla in www.utsoktmat.se
    lycka till!

• BlomAnna
    NightElf skrev 2009-08-05 21:21:50 följande:
    Vi ska ha vår fest på Såsen i Kalvsund (Göteborgs norra skärgård vid Hönö/Öckerö). Var där idag och det var otroligt vackert och lokalen är jätte fin verkligen! Den rekommenderar jag! Man får ta med egen mat om man vill och hyran är låg. Men den är upptagen 3 juli 2010 ;) Lycka till!
    Vart kan man hitta mer indo om denna lokal?
  • Västkust

Åh, det var svårare än jag trodde att hitta nåt! Drömmen vore ett ställe i Halland, Göteborg eller Bohuslän som ligger precis vid havet. Gärna klippor runt om och fönsterpartier mot vattnet. Helst ett ställe där man kan ha med egen alkohol. Är den nån som har en bra idé? Här är några som vi har kollat på men som vi känner inte passar oss (av olika anledningar), men jag lägger ut dem som förslag om någon annan kan ha nytta av dem.

Nösunds värdshus -orust
    Båtellet och Restaurang drott - marstrand
    Skaftö Folkets hus - fiskebäckskil
    Gullmarsstrands hotell - fiskebäckskil
    Väderöarnas värrdshus
    Bryggcafet - bovallstrand
    nösundsgården - orust
    Stensjöhill herrgård- mölnlycke
    Björkö hotell - björkö
    särögården - särö

• Ellie Lo

Jag vill tipsa om Hjuviks båtklubb, sök bara på google så kommer det upp!

Lycka till!

• Millanita

Åhh spännande för er med all planering
    Jag rekomenderar verkligen Onsala kyrka och sen festlokalen på Onsala herrgård...supervackert. Vi ska ha vårat bröllop där nästa sommar och längtar såååå

www.onsalakyrka.se
    www.onsalaherrgard.se

good luck

• lule

Vad är det för priser på Onsala Herrgård Millanita?
    Inte får man väl ha med sig egen mat och dryck?

Svar på tråden Söker festlokal vid havet i Göteborg/Bohuslän/Norra Halland