Ur barnamun
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
Vi var ute och åkte när jag såg vita kor på en äng...Pekade och sa till min son på 5 år att titta på dom vita korna....varav min son säger...."men mamma dom är ju nakna"
Jösses vad jag skrattade.
Har ni något som ni hört barn säga?
haha, jag har fått frågan varför jag har "så tjocka bröst" ;)
Min systerson (2 år) satt på en fyrhjuling i en affär i vintrast. "Provkörde den lite".
Så gick det förbi en familj med två barn, båda äldre en honom.
Yngsta pojken var kanske 3-4 år och suttade på sin napp(!!)
Min systerson utbriste högt och tydligt "HEJ BEBIS!"
Jag garvade i en halvtimme, och småler fortfarande när jag tänker på det. ^^
Han kände väl sig rätt stor och mäktig på en fyrhjuling för en fullvuxen karl gentemot ett stort barn med napp.
Min yngsta dotter, som idag är nio år, höll för några år sedan på att lära sig cykla. Det bar sig inte bättre än att hon hamnade rätt i ett buskage, och min fru frågade "Men vad skulle du i busken att göra"? Svaret från dottern kom blixtsnabbt: "Kolla läget"
Skrattar....jag har en lillebror(30 år)som gillar dolly parton.
när han var barnvakt en gång så kollade dom på dolly på tv och min bror frågar då min son (samma son) om inte dolly är snygg och fräck.....jo svarar min son....lika fräck som din mamma frågar min bror då.....min son svarar....jo men min mamma har längre tuttar.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta....ler
Min sambos dotter ville aldrig ha strumpor när hon var 2-3 år. Jag skojade lite med henne och sa att om man inte har strumpor kan fötterna bli så kalla så att tårna trillar av. Det tog tydligen skruv... för en morgon när hon kom in i vårt sovrum hade jag inte hunnit klä på mig på överkroppen.
Tösen fick således syn på min nakna överkropp, stirrade chockat på den och gallskrek sedan:
- MAJA! Skynda dig och sätt på dig en tröja innan tuttarna trillar av!!!
På förskolan där min mamma jobbade hade man pratat mycket om allergier med barnen.
Ngn vecka senare hör mamma två av barnen prata:
- Varför är du så ledsen?
- Min hund har dött...
- Ska ni begrava hunden på kyrkogården?
- Nä! det går ju inte! Någon kan ju vara allergisk!
:)
Min sambos farmor berättade en historia från när sambon var liten. Han skulle med skolan till Naturhistoriska Riksmuseet och titta på dinosaurierna och han såg fram emot det jättemycket. När han väl kom hem från museet frågade mamman hur det hade varit och han svarade "Dåligt, de var ju döda".
Min fyraåring och jag gick och tittade på när cirkusen kom till stan. Kameler stod och betade i en hage och då utbrister min son; "Titta mamma, i de där bulorna de har på ryggen finns det sånt som man lägger på gröten!"
Det tog en liten stund innan jag förstod vad han menade, men sedan kom jag på att han blandat ihop kaMel och kaNel. Mitt lilla hjärta...
hihih vilken rolig tråd!