Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    PB,
    VAAAA?? KAN man softa emd en film och käka godis???!?!?!??!?!?????????

    Haha, jo jag har gjort det med. Iallafall softat med film. men nu är det mest sociala aktiviter på g, Och imorgon o llördag har jag tänkt att INTE vara social utan att få hänga med mig själv här hemma och njuta de sista kvällarna innan det blir nattningar etc igen. Då ska jag nog läsa bok eller kolla film....
    Sedan har jag faktiskt planerat in lite mer rensning o städning också på lördag, men det tycker jag faktiskt är mest avslappnande. jag gillar att ha något att pyssla med...
    Dessutom är det ypperliga tillfällen att få lyssna ikapp de Sommarpratprogram jag inte alls hunnit lyssna på men som jag ville under sommaren. Så jag drar igång datorn och sr´s websida och lyssnar medan jag pysslar och plockar här hemma. Det är faktiskt riktigt mysigt!

  • sweetstreet

    Nä gott folk.
    Nu måste jag packa ihop och dra till jobbet!

    Kraaaam till er alla!!!

  • sweetstreet

    AM.


    kanske har du talanger som hittills varit helt dolda....

  • sweetstreet

    PB
    Å vad KUL!!!
    Grattis till att ni är uppe i Bonussiffror!!!

    Vickan,
    jag vet att det kan vra svårt att dra ner på jobbtakten ibland. MEN när man mår dåligt så går det ju lite autoimatiskt.
    Trixet är väl att lyckas hålla tempot nere även när man sedan börjar må bättre, så att man inte ska mås sämre igen...

    MSW,
    jag tror det kommer bli bättre i bröstet rätt snart. ofta tar det ju inte alltför lång tid för dem att acklimatisera sig till förändrad mjölkefterfrågan. men det är inte så kul så länge dt gör ont. Hoppas snart det blir bättre.

    Snaily,
    hoppas du får en bra tripp till Arboga!!
    jag var där för många år sedan då en av mina bästa vänner bodde där. Det är en liten och mysig stad. fast jag tror den skulle kännas lite för liten för mig att bo i...
    Å andra sidan är jag nog inte rätt person att bedöma sådant nu. Jag tycker ju att även Stockholm känns som en liten pittoresk "småstad" nuförtiden, där lugn och icke-stress råder !!!

    Mugglan,
    hoppas att du får en skön och bra semester!!!
    och att du snart slutar blöda!
    kraaam!

    BS,
    fy för din kollega!!! Vad HEMSKT!!!
    När man hör sådant så inser man verkligen hur bra man har det! För hur jobbiga saker man än har runtomkring sig så känner jag att så länge de jag älskar mår bra och har hälsan /både fysiskt och psykiskt) så har man ettt bra liv!
    Sedan udnrar jag också vad Iris och hennes dagiskompisar lekte! låter rätt intressant!

    Sist men inte minst
    CICCI!!!!
    GUMMAN!!!!!!!!!
    jag vet inte riktigt vad jag ska säga till dig men vill skicka stödkramar!!!
    Det låter inte alls bra att du mår såpass dåligt. jag tycker att du bör ge "psykofolket" en chans trots allt. Även om du känner att du inte riktigt tror det kan hjälpa dig.
    men se på fruLLan. Hon var ju 100% emot det från början när hon mådde som sämst innan BF men nu vill hon ju inget hellre än att få hjälp och stöd att arbetsa igenom hela den processen som kan hjälpa henne på sikt.
    Jag har aldrig haft panikångestattacker men känner flera som har det.
    Det låter otroligt läskigt tycker jag men jag hoppas att du kan komma i balans oavsett om du går tillpsykolog eller ej.
    KRAAAM!

  • sweetstreet

    PB,
    ja förut var det ialafall så att man kunde skjuta upp en bra del av vinstskatten så länge man använde vinsten till att pynta för ett dyrare boende!
    Kolla upp detta !!!

  • sweetstreet

    MrsB
    visst är det skönt att vara utan barn också! MEN jag hade hellre kunnat vara "barnledig" i små stunder då och då, typ någon eftermiddag eller kväll eller t o m dag då och då. Men som vi har det nu så blir det ju alltid så att vi har Lillskruttan hos oss hela tiden och sedan var ju jag en sväng med henne till Sverige i mars och då var maken ensam för första gången sedan hon föddes. två veckor "ledigt fick han! Och han längtade som en tok!
    och nu är han i Sverige och jag varit ledig i 10 dagar ochd et har verkligen varit både jätteskönt och jättejobbigt omvartannat.

    Du vart ska ni åka skridskor förresten??
    Där maken din har sina matcher eller???

  • sweetstreet

    PB,
    aha! Då förstår jag! Det är omgjort!?!
    Hm, då vet jag inte alls hur det fungerar längre.
    Men hoppas att ert pris stiger iallafall!!!

    Hallå!!!! Fortsätt buda folk!!!!!! *skriker högt för att köparna ska höra*

  • sweetstreet

    Kokisen,
    trist med bilen. Hm hoppas det löser sig snart.
    och det där emd förkylning och nyföding har man ju glömt bort!!!
    Alltså hur mycket mer försiktig man var då!

    Fast vi har nu i efterhand insett att vi nog inte var så jätteförsiktiga.
    Vi tog ju med henne ut till Central Park nästan från början efter att vi fick hem henne från Neo. Hon låg med oss på en filt där, eller i sin vagn och sov....
    Mmmm.....
    Känns så himla konstigt att det bara är ungefär ett år sedan! men nu är hon ju STOR!!!
    Och fyyy vad jag längtar!!!
    Men imorgon vid denna tid så har de iallafall landat! jeooo!
    Gissa vem som kommer stå på flygplatsen och spana.....

  • sweetstreet

    AM,
    du minns att du käkade en himla massa fänkål, visst var det det??
    Nu har jag en fråga.
    Vad gjorde du emd den??? Alltså har du några bra recept??
    jag har köpt en del färsk fänkål nu för att det var så himla billigt och den såg så fin ut. Tänkte bl a göra fisksoppa eftersom fänkl är supergott i "fiskbuljong" men minns även att du gjorde en massa saker med din. Vad?!?!?


    Vet att du mest är inne på tårtor nu, men kanske har du tid att slänga ut ngt bra fänkålsrecept också???

  • sweetstreet

    Iiiiih!!!!!!

    Nu är de här!
    Min lilla familj!!
    och jag känner mig salig ända in i hjärtat!
    Shit jag började nästan lipa när jag såg dem komma mot mig på flygplatsen!!!

    men TYVÄRR ska jag på jobbretreat imorgon till tisdag och jag VILL INTE ALLS!!!!!!
    jag vill vara med Lillskruttan!!!!
    Men bussen går 06.30 imorogn bitti!
    FAN FAN FAN!!!!
    Sedan ska jag sitta och lytssna på föreläsningar en hel jävla dag.
    Snacka om att mina tankar och mitt hjärta kommer vara här hemma.

    Tycker dessutom synd om M som nu kommer ha hand om lilltjejen ensam i två dagar och en natt. Tror han är nog trött ändå jetlaggad som han är plus att det tar hårt på ens energireserver att flyga ensam med en 14-månaders bebis över Atlanten!

    usch vad det är dålig timing!!
    men men.

    På onsdag har jag iallafall semester och då drar vi hela familjen tilll San Juan i Puerto Rico.
    DET ser jag fram emot!!!

    Men de här två dagarna på retreaten känns bara heeeelt onödiga.
    trist för om de legat lite annorlunda i tiden så hade jag säkert sett fram emot dem. men nu känns det bara så feeeel att dra iväg.

    Ja ja....

    Egentligen ett värdsligt i-landsproblem.

    Vill passa på att säga till PB att jag håller tummarna. Både för huset och för insemineringen!!!
    Läskigt med psykfallet. Hoppas det inte hände rigne.

    Puss på er!

  • sweetstreet

    Tittar bara in snabbt!
    är ÄNTLIGEN på semester!!!!!
    kom till San Juan igår (Puerto Rico). Såååååå najs!!!
    Lite varmt kanske men bra!
    Här ska vi nu ta det lugnt fram till söndag då vi åker tillbaks till NYC.
    Såg att Koko haft amningsproblem.
    Gumman, har inte hunnit läsa men hoppas verkligen att det kommer kännas bättre snart oavsett hur du kommer lösa det hela.
    kram!!!

    Och grattis PB såg att du fått en fin vinst!!! .-) Härligt!

    Såg även att Nennelainen börjat spruta!!
    Å jag hoppas sååååå att det ska gå bra!
    Har mailat dig förresten!

    Oj nu vaknade lilltjejen.

    Kram!!!

  • sweetstreet

    Ojojoj! Hr inte hunnit in på hur länge som helst. än mindre hunnit läsa ikapp.
    MEN fick mail av Nenne-skrutt så jag håller som sagt tummana för allt jag är värd!!!!!

    För egen del kan jag meddela att Lilltjejen ntroligen har Svininfluensan!!!!!

    Fast måste säga att OM det är det så var det inte alls så farligt.
    Som en jobbig förkyning inte mer.
    Jag börjar fundera över om allt de skrivit om i svenska medier ang denna gris verkligen ÄR så farligt som de får det till att låta som?
    Självklart ksa man vara vaksam och uppmärksam! Men det ska man ju vara med alla influensor! Så ja jag vet inte. Vi ska till läkaren på 15-månaderskoll nu på fredag. Sak fråga då.

    Om ngn undrar över vilka symptom hon haft är det:
    i helgen feber både lördag och söndagkväll. inte dagtid. Feber: 39 på lördagkvällen och 38.5 på söndagkvällen.
    Sedan ingen feber men från måndagen började det mullra i luftrören. Nu hostas det och snörvlas det mycket. Särksilt nattetid. Soveriet är därför INTE bra. Men som sagt inget annorlunda från andra vanliga förkylningar hon haft tidigare.

    Nu får vi se ifall jag och maken klarar oss eller om vi åker dit vi med.

    Kram till er alla!
    Som tur var smittar man ju inte via nätet.
    Jag hoppas kunna läsa ikapp åtminstone senaste två dagarna så småningom...

    Puss på er alla!

  • sweetstreet

    Vill först säga Grattis till Vickan! Härigt att du käner att du har en liten bebis i magen nu!

    Sedan vill jag önska Frejis lycka till!
    Wiiiih! TÄNKA TT DET ÄR DAGS!!!!
    Känns otroligt ändå!

    Sedan vill jag säga till Telis att jag fullständigt förstår hur du känner dig. Jag o min mamma har också en viss förmåga att lyckas att trycka på helt fel knappar hos varandra mest hela tiden. Det finns nog ingen jag kan bli sååå trött och så arg på som min mamma.

    Jag ahr inte alls hunnit skumma så mycket men sett att Tinga haft ett helvete. Stor varm kram till dig!!!!! Hoppas såååå att det ska vända för er snart. Ni har kämpat så otroligt tappert så länge.

    AM ang huvudform vet jag itne riktitgt Vår tjej har sovit på rygg i stort sett ända till hon kunde vända sig själv (vilket är rätt nyligen) men hon ahr rätt rund skalle ändå.....

    Koko,
    skönt att även du verkar komma ur detta med lillebrors krångel.

    Cicci,
    är också nyfiken på namnet och dopet! Och vill även skicka en kram tilld ig för när jag läste sist (vilket är läääänge sedan) mådde du inte så bra. Hoppas du mår bättre nu gumman!

    Snorkfröken,
    måste även kommentera eftersom jag såg kommentaren du fick när du skte hjälp. FY FAN vad ARG jag blir! Så oproffsigt be,mötande att man verkligen storkanr och häpnar! jag fattar inte hur man som BM kan säga sådana saker!!!!! Helt obegripligt! Stor kram till dig med!

    Mugglan,
    du verkar fortfarande ha problem efter ditt MF. Usch! Jag är superledsen för din skull. Hoppas verkligen att din kropp snart gör som du vill.

    Okej. Det var väl de saker jag just nu minns efter att ha sanbbskummat.
    Ledsen om jag glömt några av er andra tjejer.

    Självfallet är Nenne den jag vill skcika allra flest kramar till just nu.
    Men eftersom jag både mailat med dig lite, samt att jag beskrev mina känslor på min blogg nyligen så känns det överflödigt att upprepa det här.
    Tusen och åter tusen kramar till dig i varje fall vännen!!! Jag tänekr såååå mycket på dig och P!!!!

    Puss på er alla andra!!!!

  • sweetstreet

    hej hej igen!!

    Å Mugglan vad spännande med huset!

    Vänner
    kul att se dig igen! Hur mår du nu? Är illamåendet över????
    Å jag känner igen det där med att jag inte längreberättar viktiga saker för min mamma. Jätteorgligt egentligen och jag vet inte riktigt hur det blev så men nu känner jag att jag inte alls orkar dela mitt liv med hennelängre. Alltså dela med mig av.... mitt liv. Ofta förstår hon inte alls hur jag känner eller tänker. Eller så har hon usen olika "det-kan-alrig-vara-bra-för-jag-har-hört-eller-läst-att.... kommentarer. Ofta kritiserar hon mig också. Antingen via pikar eller direkt. Och alltid är hon mer eller mindre orolig över "hur det ska gå för mig" och jag orkar inte ta detta så nu berättar jag sällan saker för henne om hur jag egentligen mår. Alltså när man mår lite sämre av ngn anledning. Just för att jag itne orkar med att hon ska vara orolig också. Det räcker ju om jag är det själv.

    Håller helt med dig om detta ang att man bäst känner sina barn också! Jag tycker man ska ta ala råd med en nypa salt. Vissa saker är säkert jättebra och vissa saker är bullshi. Däremellan finns ju allt som KAN vara bra men inte passar alla barn eller familjer. Vi är alla olika.

    Haha, en kompis till mig här är barnläkare och de fick just sitt första barn nu i juni. Hon sa senast vi sågs att "oj, NU inser jag att så många v alla rå och förmaningar är så TEORETISKA. De bygger på statistik men när man sjävl sitter där och ens barn vägrar äta eller sova eller vad det nu är och endast EN sak hjälper så GÖR man ju detta. Även om det går enotm anvisningar och råd". Det kändes jätteskönt och lite kul att höra detta från henne.
    Då inser man ännu tydligare att man kan lyssna på råd och tips och förmaningar om ditten o datten, men till syvende och sist är det ändå man själv som måste känna vad och hur det fungerar emd sitt eget barn.

  • sweetstreet

    Ja jst det Frejis! hann inte skriva men
    LYCKA TILL NU!!!

    Heja Bumsis!!!!!

  • sweetstreet

    Åååå GRATTIS Frejis till Bumsis entré!!!!!

    Hoppas nu att hon snart får lämna neo.
    Bamsekram till hela familjen!!!!!

    September,
    jag hinner inte heller hänga här alls så mycket längre. Mest är det jobbet som suger musten ur mig tror jag. Läser iböand men hinner inte alls kommentera så mycket. Men försöker skumma då o då för att uppdatera mig lite....

    PB
    ang luftning av element så låter det som du gör rätt.
    Ibland kan det dock ta ett tag innan det blir varmt. Särskilt om det stått länge oluftat.
    Hoppas det snart fixar sig.

    Tinga,
    hoppas att det underlättar nu när maken din är hemma lite mer. Jag tänker så mycket på er också hur ni har det. Det är svårt att förstå hur jobbig och slitigt det måste var. Själv kan jag ikbland bli sååå irriterad på Lillskrutan när hon bara vill leka med maten, mend et är ju verkligen INGET alls!!!
    Kram gumman!!

    Kokisen
    vad härligt det låter att det flyter på bättre med lillebror nu!!!
    Hoppas det fortsätter så.

    Usch, nu minns jag inte alls vad jag tänkt kommentera. Som vanligt...
    Jaja så är det.
    Ingen som hört något från Nenne????????????
    Jag förstår ifall hon inte orkar hänga här nu och jag hoppas hoppas hoppas innerligt at hon orkar ta sig upp ur avgrunden. FAN vad ledsen jag blev när jag insåg vad som hänt. Eller inte hänt snarare....
    Finns verkligen inga ord.

    Nej nu måste jag göra mig iordning för natten.

    Oj förresten Lappis, såg att ni nu bestämt er för adoption!
    Jättehärligt!!!!
    måste kännas oerhört skönt att kunna fokusera på det istället för att jonglera med både känslor och hormoner längre...
    och du vi hade det superhärligt på vår semester. Minns nu att du frågade. Det var vaaaaarmt och fuktigt som i en bastu. Men det var underbart med lediga dagar tillsammans med maken och Lillskruttan!!!
    Och härligt att träffa våra vänner också. och att få bada i havet......
    Synd bara att man inte nkunde vara ledig längre.

    Megakramar till er alla nu!!!

  • sweetstreet

    Hallåååååå!
    Fick veta att Nennelainen startat en blogg! SKITBRA!!!

    Själv har jag så jävla lite tid att komma in i tråden. Känns faktiskt jättetrist att jag aldrig hinner in och då verkligen inte kan läsa ikapp.
    Vet inte men har känt mig lite nere på ett vis senaste tiden. inget speciellt som hänt men just detta att jag itne har tid eller ork för saker jag VILL göra får mig att biland känna mig helt urlakad. Förra veckan var jättejobbig för LillSkruttan blev sjuk. De ringde från dagis på tisdagen och hon hade feber så det blev tilll att omplanera jobbet och hämta henne. Sedan försökte vi pussla ihop dagarna så gott det gick så att båda skulle få kunna jobba en del varje dag/kväll. Själv blev jag dålig på onsdagen och kraschade faktsikt hemma på em så maken fick inte alls gå till jobbet som planerat utan stanna hemma resten av den dagen. jag sov från halvtretiden till efter åtta på kvällen. Nästan 6 timmar! Som tut var kände jag mig bättre efters det men fasiken jag funderar lite över om det är p g a utmattning som jag mådde dåligt????

    Vissa dagar känns det som om allt snurrar alldeles för sanbbt omkring mig. Hinner inte med. Känner att det är massor man borde göra hela tiden men som kommer på efterkälken. Allt hopar sig och jag kan känna värsta stressen.
    Och nu pratar vi inte alls ENBART om saker på jobbet eller andra "måsten" utan nu kan ibland även roliga saker göra mig stressad.
    Usch!

    Fast om man tar bort allt detta så trivs jag egentligen bra med livet. Jag njuter mer än någonsin av dottern och jag tycker det är underbart att vara mamma på så många vis. Ändå har jag som sagt den här orförmågan att ha oändligt tålamod. Kan bli såååå frustrerad ibland.
    Nu i veckan när jag spenderade så mycket tid hemma med henne så kände jag verkligen att jag längtade till idag måndag. Och funderade på hur man överhuvdtaget kan vara hemma fulltid emd sina barn så länge som man är i Sverige? Sekunden efteråt fick jag skitdåligt samvete över att ha tänkt så. Men ärligt talat så känner jag att jag inte vet om jag skulle klara det.

    Och då kan jag ändå längta efter henne och tycka det är jättemysigt när man hämtar henne från dagis och kommer hem. Även helgerna är oftast mysiga, men som sagt förra veckan kändes enormt dryg. Och då delade vi ändå på dagarna hemma, jag och maken.

    Okej nog om mig.
    Vad har hänt den senaste tiden?
    Nya pluss?
    Hur mår frejis??
    Någon som vet sidnummer om man vill läsa henes och Bumsis berättelse??? Jag har ingen tid i världen att leta upp den annars.

    Jag tänker på er mycket och som sagt, det känns tråkigt att jag inte kan hänga här som förr.

    Megabamsekramar!!!!!

  • sweetstreet

    Oj såg tingas inlägg nu och ber om ursäkt över att jag klagar på NADA!
    Vännen, jag har tänkt mycket på er också! och killarna. Jag är glad tt du nu ändå ser en uppåtgående trend.
    kan även meddela att våra vänner vars dotter sondmatades länge endast åt popcorn i början när hon började äta själv! Kanske är det just torra saker som de gillar??? Något som inte känns kladdigt o kletigt i munnen?
    Vill även säga att hon utvidgade sin meny till annat också så småningom! Så hon lever inte på pocorn längre utan äter numera det mesta!
    Stor kram!!!!

  • sweetstreet

    Nu msåte jag jobba vidare.
    over and out alla söta rara pinglor här inne!
    Miss you all girls!

  • sweetstreet

    Snaily TACK!!!!!

    Izzie,
    ja kanske är det så. Fast ibland känns det som om det är just "egentid" jag saknar och det får man kanske inte mer fat man är hemma? Eller får man det?
    Till viss del beror säkert min frustration på att dottern sover så LITE väldigt korta stunder så man kan itne göra saker när hon sover middag heller oftast. Vissa barn sover ju mellan 1-2 timmar på dagen men hm. vår lilla tjej tycker att 20-40 minuter är ungefär lagom. Fast på dagsi kan hon sova 2 timmar i sträck när de har vila. Konstigt...


    Telis,
    jo det är säkert lite där skon klämmer också. har nog inte haft riktig semester sedan jag flyttade hit. I längd jo ett par stycken på 2 veckor, men då ska man till Sverige och där flänger man runt som en skottspole och har ändå konstant dåligt samvete....
    Jaja, det löser sig väl.
    Men lite sliten av det är man nog, Och arbetstempot är så jädrans högt och ändå hinner jag inget känns det som....

    Oupsie,
    tack!!!

    Nu har jag läst Frejis inlägg också!


    Stor kram igen till er alla.
    Jag ska nog inte klaga för jag har ju egentligen det jättebra. Men ibland så är det som om energin liksom försvinner och man blir lite trött.
    Nu ska jag sova.
    Puss o Godnatt!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor