• ElMac

Är jag fjantig?

I typ två månader har vi vart asstressade för att få allt klart och än är de många saker som inte är hundar klart (090807). Vi hade tänkt jobba gärnet på det den här veckan så vi kunde ta en välförtjänt paus från planerandet och hitta på något tillsammans. Vi ha inte gjort något ihop på månader känns det som. Så min sambo tyckte att vi skulle åka någonstans till helgen och de skulle kännas toppen - om så mycket som möjligt är klart innan vill säga.

Så igår då hans bror var förbi så sa han "Du på lördag måste du hålla honom hemma för då kommer vi och hämtar upp honom"

Happ, där rök vår helg. Till saken hör att vi har bara denna helg och bröllopshelgen (då man troligen lär vara lite mör;)) och sen har vi hans barn igen i två veckor...

Hade verkligen sett framemot att få slappna av med honom. Visst, jag kan göra de med vänner med men de är honom jag saknar i all stress. Nån som förstår?

Å hur kan de välja att ta det denna helg? Hans bror och toastmastern som har fixat svensexan vet hur sjukt mycket vi har att göra och hur stressade vi är båda två.. så nu blir det att stressa denna vecka för att bli ledig till helgen så hans kompisar kan sno honom.

Och nej, jag är inte avis på svensexa, har sagt till tärnan att jag inte vill ha/förväntar mig någon möhippa då mina vänner bor så spridda runt om så de skulle vara skitsvårt att fixa något. Men jag har sagt till dessa som fixat att sambon dels verkligen inte vill ha något och att om de fixar något inte ta det innan eftersom vi redan är sönderstressade. Så väljer de sista helgen innan och säger det bara knappt en vecka före :(

Alltså, de handlar mest om att jag är stressad och behöver en lugn helg med min älskling, som vi hade planerat. Inget annat.

• Svar på tråden Är jag fjantig?
  • ElMac

Tack snälla!

Får se hur jag gör. Har de planerat något känns de elakt att sticka, då blir de väl sura och inte hjälper till senare. vet inte heller om de är flera involverade eller om de är typ bestman och toastmaster.

Underlättar inte direkt då man reagerar som en treåring och blir skitledsen. Men de gör ju inte saken lättare att man är trött, nervös och stressad..

Arla79 skrev 2009-07-27 13:41:54 följande:
    Då tycker jag ni ska åka iväg. Vi hade exakt samma problem bara att vi har 2 gemensamma barn som vi vill göra något med sista helgen då vi inte hade haft tid med dem de senaste månaderna. Vi kompromissade och åkte fre-lör istället för lör-sön.Med facit i hand hade det varit bättre om vi bara hade stuckit iväg och kommit hem på sön som planerat. Lycka till hur ni än gör och hoppas bröllopsdagen blir underbar.
  • Emmas syster

Vill han inte ha ngn svensexa så tycker jag att du ska prata med honom om att de vill kidnappa honom denna helgen och berätta om dina planer oxå så får han välja själv!

Jag tror han väljer dina planer i så fall

• ElMac

ah jag ligger lågt ett tag och se vad han vill.. men kan jag avslöja att de tänker göra något för honom? eller är det fel mot de som arrangerar?

Emmas syster skrev 2009-07-27 13:45:42 följande:

Vill han inte ha ngn svensexa så tycker jag att du ska prata med honom om att de vill kidnappa honom denna helgen och berätta om dina planer oxå så får han välja själv!Jag tror han väljer dina planer i så fall
  • ChristLin

ElMac skrev 2009-07-27 13:47:37 följande:

ah jag ligger lågt ett tag och se vad han vill.. men kan jag avslöja att de tänker göra något för honom? eller är det fel mot de som arrangerar?Emmas syster skrev 2009-07-27 13:45:42 följande:
    Det är ju bra om du/ni informerar de som ska ordna sexan i förväg om att han inte vill och inte kommer vara hemma. Oftast ligger det en hel del planering bakom dessa dagar och de kanske har bokat in olika aktiviteter som de isf behöver boka av.
    Vill man inte iväg på svensexa så ska man ju inte åka, men det är ju trist om de som planerat den får betala för aktiviteter som inte blir av och liknande.
    Hoppas du får en fin helg oavsett vad din m2b väljer!
  • Arla79

Det är nog bättre att prata med honom så han får välja. Det kan bli lite konstigt när han får reda på att du visste och hittade på något tillsammans ändå.

• suamaca

Jag håller med ChristLin, de kompisar som ansträngt sig för att fixa en svensexa till din m2b lär säkert inte bli jätteglada om han bara inte vill. Hade jag varit med och ordnat detta så visst hade det känts surt med pengarna men det värsta hade nog varit att man varit med och fixat nåt och sen uppskattas det inte. Jag hade inte avslöjat nåt för min m2b om jag hade varit du, om han nu inte vill ha en svensexa så skulle han gjort det klart för sina vänner för ett bra tag sen - eller så får han/du/ni ta att de kan bli riktigt besvikna!

• ElMac

Huu känns som att hur jag än gör blir det fel :(

• suamaca

Jag förstår det - nu läste jag ditt inlägg igen och såg att hans bror var förbi igår. Och det kan jag väl kanske tycka är i sista sekunden för att du ska bli tillsagd att hålla honom hemma. Har du inte fått reda på nåt tidigare alls? Jag menar, ni hade ju faktiskt kunnat varit bortresta den helgen! Dock tror jag tyvärr ändå att reaktionerna kan bli rätt negativa från hans vänner om han inte "ställer upp".

• ElMac

Alltså jag har vetat att Toastmastern/grannen haft nå planer eftersom jag gett honom en lista. Jag har även sagt till honom att sambon eg inte vill ha någon svensexa så att de måsta ha en "lugn/snäll" sådan och även påpekat att vi har sjukt mycket att göra så jag/vi inte har tid med något innan vigseln. Toastmastern och brodern (som är bestman) är de som har varit mest involverade i planeringen så de om någon borde veta hur sönderstressade vi är. å de hjälper inte mig ett piss att de säger att de hjälper till nästa vecka. jag vill ha en helg med min man, utan barn utan stress. Bara njuta av det kommande bröllopet vilket vi inte haft tid med alls. Så första helgen på semestern skulle vi bara ta de lugnt och vara med varandra.

Fattar verkligen inte hur de tänker :( Å avstyr jag det hela är det jag som är boven i det hela. Å nu när de är som det är så lr jag ju tjura oavsett om de kokat ihop en möhippa också. Jag vill inte ha nå sånt helgen innan. Jag vill ladda batterierna, vilket verkligen behövs!

suamaca skrev 2009-07-27 14:28:08 följande:
    Jag förstår det - nu läste jag ditt inlägg igen och såg att hans bror var förbi igår. Och det kan jag väl kanske tycka är i sista sekunden för att du ska bli tillsagd att hålla honom hemma. Har du inte fått reda på nåt tidigare alls? Jag menar, ni hade ju faktiskt kunnat varit bortresta den helgen! Dock tror jag tyvärr ändå att reaktionerna kan bli rätt negativa från hans vänner om han inte "ställer upp".
  • suamaca

Ja klart man vill njuta av sitt kommande bröllop, den här tiden får man ju inte tillbaka. Kanske tog de dig inte på allvar om du sa att han helst inte vill ha någon och att ni inte hade tid innan vigseln och sen att du sa att den skulle vara lugn/snäll. Just det där med tiden kan jag tänka mig att de bara struntat i eftersom de allra vanligaste är nog att man har svensexa/möhippa innan bröllopet. Det var inte förrän jag hamnade på BT som jag hörde talas om "fruhippa" Vissa män och många budskap på en gång, kan vara bäddat för kortslutning Dock förstår jag att du är känner dig grinig och önskar att det vore annorlunda. Jag tycker i alla fall att om han nu går på svensexan, att du ska försöka skämma bort dig själv lite och unna dig något gott - kan ni inte ladda batterierna ihop så försök iaf se till att dina egna är laddade så mkt det går även om det inte är samma sak!

Svar på tråden Är jag fjantig?