• ElMac

Är jag fjantig?

I typ två månader har vi vart asstressade för att få allt klart och än är de många saker som inte är hundar klart (090807). Vi hade tänkt jobba gärnet på det den här veckan så vi kunde ta en välförtjänt paus från planerandet och hitta på något tillsammans. Vi ha inte gjort något ihop på månader känns det som. Så min sambo tyckte att vi skulle åka någonstans till helgen och de skulle kännas toppen - om så mycket som möjligt är klart innan vill säga.

Så igår då hans bror var förbi så sa han "Du på lördag måste du hålla honom hemma för då kommer vi och hämtar upp honom"

Happ, där rök vår helg. Till saken hör att vi har bara denna helg och bröllopshelgen (då man troligen lär vara lite mör;)) och sen har vi hans barn igen i två veckor...

Hade verkligen sett framemot att få slappna av med honom. Visst, jag kan göra de med vänner med men de är honom jag saknar i all stress. Nån som förstår?

Å hur kan de välja att ta det denna helg? Hans bror och toastmastern som har fixat svensexan vet hur sjukt mycket vi har att göra och hur stressade vi är båda två.. så nu blir det att stressa denna vecka för att bli ledig till helgen så hans kompisar kan sno honom.

Och nej, jag är inte avis på svensexa, har sagt till tärnan att jag inte vill ha/förväntar mig någon möhippa då mina vänner bor så spridda runt om så de skulle vara skitsvårt att fixa något. Men jag har sagt till dessa som fixat att sambon dels verkligen inte vill ha något och att om de fixar något inte ta det innan eftersom vi redan är sönderstressade. Så väljer de sista helgen innan och säger det bara knappt en vecka före :(

Alltså, de handlar mest om att jag är stressad och behöver en lugn helg med min älskling, som vi hade planerat. Inget annat.

• Svar på tråden Är jag fjantig?
  • Emmas syster

boka in en massage för dig själv den dagen!

så får i alla fall du lugnt

• Åsa Erika

Emmas syster skrev 2009-07-27 13:25:00 följande:

boka in en massage för dig själv den dagen!så får i alla fall du lugnt
    Mycket bra tips! Sen så ta hjälp av alla tjejer som bor i närheten / har sina karlar ute på svensexa till pysselparty hos dig! ;)
  • Arla79

VILL din blivande ha svensexa?

Vad hade ni tänkt hitta på tillsammans?

• suamaca

Och funkar inte det så köp hem lite god mat, slappa, slösurfa och bara njut av lugnet och av att vara själv - kan vi alla behöva ibland tror jag Även om jag absolut förstår att du hellre haft helgen som ni planerat - men försök göra det bästa av situationen!

• Emmas syster

vill bara säga att nej du är inte fjantig

sista helgen är nog den dummaste de kan välja och man har rätt att få ta det liiiite lugnt ngn gång

har ni ledigt ngt alls efter bröllopet? för i så fall vill jag tipsa om att ta in på ngt spahotell natten mellan söndag och måndag (om ni gifter er på en lördag)
    det var verkligen kanonskönt! bröllopsnatten på hotell kunde vi vara utan, då bara sov vi nästan men natten efter med middag och bubbelpool var fantastisk

• ElMac

Nä han vill inte.

Dessutom är jag rätt säker på att han är med mig just denna sista helgen så de vart så mycket sista två månaderna.. Vi ha typ setts i sängen - sovandes ;)

Vi hade väl inget spikat iom att vi inte vet om vi har tid att göra något ihop, men vi hade nog åkt till havet, antingen där vi ska gifta oss eller en bit söderut..

Arla79 skrev 2009-07-27 13:30:40 följande:
    VILL din blivande ha svensexa?Vad hade ni tänkt hitta på tillsammans?
  • ElMac

Hehe vår budget är redan spräckt och även om den inte var det så verkar sånna ställen stängda på lördagar i den här stan.

boka in en massage för dig själv den dagen!så får i alla fall du lugnt
  • ElMac

Bästa tipset, frånsett att jag inte känner några tjejer omkring. de jag känner bor ett par mil bort och är typ lika uppbokade som mig så de är nog svår att få lös kommande helg.(å mina närmsta bor 15-115 mil bort)

Åsa Erika skrev 2009-07-27 13:28:06 följande:

Mycket bra tips! Sen så ta hjälp av alla tjejer som bor i närheten / har sina karlar ute på svensexa till pysselparty hos dig! ;)
  • ElMac

Åh tack, skönt att höra :)

Tycker det är korkat av dem att ta denna helg av många anledningar.. Visst jag unnar honom svensexa även om han själv inte vill ha en men just denna helg känns för mycket bara..

Efter bröllopet så har vi förhoppningsvis barnvakt så vi kan åka till Lofoten ett par dagar. men som sagt inte säkert. I så fall är det bara denna helg vi har:(

yey.

Funderar på att kidnappa honom före hans vänner :) Å vaddå, om han vill planera något med mig, ska jag avstyra det då för att hans vänner kom på så sent?

Emmas syster skrev 2009-07-27 13:32:58 följande:

vill bara säga att nej du är inte fjantigsista helgen är nog den dummaste de kan välja och man har rätt att få ta det liiiite lugnt ngn gånghar ni ledigt ngt alls efter bröllopet? för i så fall vill jag tipsa om att ta in på ngt spahotell natten mellan söndag och måndag (om ni gifter er på en lördag)det var verkligen kanonskönt! bröllopsnatten på hotell kunde vi vara utan, då bara sov vi nästan men natten efter med middag och bubbelpool var fantastisk
  • Arla79

Då tycker jag ni ska åka iväg. Vi hade exakt samma problem bara att vi har 2 gemensamma barn som vi vill göra något med sista helgen då vi inte hade haft tid med dem de senaste månaderna. Vi kompromissade och åkte fre-lör istället för lör-sön.
    Med facit i hand hade det varit bättre om vi bara hade stuckit iväg och kommit hem på sön som planerat.

Lycka till hur ni än gör och hoppas bröllopsdagen blir underbar.

ElMac skrev 2009-07-27 13:34:02 följande:
    Nä han vill inte.Dessutom är jag rätt säker på att han är med mig just denna sista helgen så de vart så mycket sista två månaderna.. Vi ha typ setts i sängen - sovandes ;)Vi hade väl inget spikat iom att vi inte vet om vi har tid att göra något ihop, men vi hade nog åkt till havet, antingen där vi ska gifta oss eller en bit söderut..
Svar på tråden Är jag fjantig?