• Arwent

Jag vågar inte!

Min sambo önskar sig mer än något annat en secret box som morgongåva.

Men JAG VÅGAR INTE!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 15:44
    Nu har jag bokat en tid. Det blev redan på fredag! Nu behöver jag hjälp med "rekvisita". Ni som gjort en budoirfotografering får gärna tipsa mig. Vad ska jag tänka på?

• Svar på tråden Jag vågar inte!
  • agtiwi

Jag vågade inte heller.. Inte att gå till en proffsfotograf. Löste detta genom att göra mig i ordning och ta med mig det jag ska ha på mig samt våran digitalkamera till en väninna. Hon var vänlig nog att fotografera mig! Sen gjorde jag ett fotoalbum via pixopolis som blev kanonfint!!

• Betty Boop augusti2009

Jag tycker det är skämsigt att bli fotad så av en främmande människa och kommer därför inte göra det. Skulle bara känna mig fånig.
    Strunta i det om du tycker det är obehagligt.

• shakynose

Då ska du inte göra det heller!!!

Jag misstänker att detta är baksidan med denna "trend". Det är helt knas att det upplevs som något man "ska" göra, och att man kanske gör sin man besviken om man inte vill eller vågar.

• mittid

Gör det INTE om Du känner Dig obekväm med det!!!
    Du ska aldrig "göra våld" på dig själv för någon annans skull!!!
    Är det "bara" själva fotograferingen som känns "fel/obehaglig" så kanske agitivi's förslag kan vara något, eller känner du att du är emot även själva boxen... resultatet... så LÅT BLI! Det är mitt råd.

• Arwent

Men egentligen vill jag ju. Jag vill ge honom det han vill ha men jag vill även göra det för min egen skull. En liten egoboost för en sliten 3 barnsmamma. Men det känns så svårt.

• mittid

Ska du så ska det kännas trevligt/roligt!!! Vågar du inte så kan det vara bra att lyssna på Dig själv!!! Fundera på vad det är som gör att det känns "skrämmande"... hitta orsaken och gå sen på din magkänsla... !!

• Arwent

Orsaken är att jag är blyg och tanken på att fotas halvt naken av en person jag har träffat 3 gånger känns inte bekvämt. Jag har alltid haft svårt att stå framför kameran och vara i blickfånget. Till och med när jag hade det som jobb. Sen har jag burit tre barn och det syns på min kropp.

• Snuttis2

jag trodde heller aldrig att jag skulle våga ..men jag gjorde min för ca en månad sen och det var en total självförtroende kick...
    jag älskar alla bilder , de blev super fina och har nu gjort ett album till honom och ett ännu större till mig...

hade mina systrar med mig och vi drack lite vin och åt choklad och jordgubbar under tiden. fotades på ett vackert hotell rum som jag hyrt för några timmar..fotografen var super professionell och visade mig hur jag bäst framhävde olika sidor-då jag har noll kropps uppfattning...våga
    säger jag bara ,det var bland det häftigaste jag gjort hitills och jag är ingen person som gillar att vara i centrum.. du väljer ju själv hur du vill ha dina bilder, vad du ska posera i..är du blyg ta lite mera påklädda bilder..jag testade lite olika stilar--väldigt påklätt i nattlinnen och med rosblad omkring mig..till halv avklätt med cabaret hatt som täck plagg....

jag råder dig att träffa några olika fotografer och känn på deras person..jag rek. min som jobbar i halmstads trakten , och linköpings trakten

• mittid

De va många goda råd där!!! : )
    Om man verkligen vill så har du ju konceptet här...
    Lycka till!

Snuttis2 skrev 2009-07-26 21:47:31 följande:
    jag trodde heller aldrig att jag skulle våga ..men jag gjorde min för ca en månad sen och det var en total självförtroende kick...jag älskar alla bilder , de blev super fina och har nu gjort ett album till honom och ett ännu större till mig...hade mina systrar med mig och vi drack lite vin och åt choklad och jordgubbar under tiden. fotades på ett vackert hotell rum som jag hyrt för några timmar..fotografen var super professionell och visade mig hur jag bäst framhävde olika sidor-då jag har noll kropps uppfattning...vågasäger jag bara ,det var bland det häftigaste jag gjort hitills och jag är ingen person som gillar att vara i centrum.. du väljer ju själv hur du vill ha dina bilder, vad du ska posera i..är du blyg ta lite mera påklädda bilder..jag testade lite olika stilar--väldigt påklätt i nattlinnen och med rosblad omkring mig..till halv avklätt med cabaret hatt som täck plagg....jag råder dig att träffa några olika fotografer och känn på deras person..jag rek. min som jobbar i halmstads trakten , och linköpings trakten
  • Fotbollsfru

Nu vet inte jag anledningen till att du inte vågar. Är det kanske att klä av sig och posera framför en främmande människa? Lite lägre självförtroende? Av svaren du fått innan att döma låter det som att det skulle vara våldtäkt på dig själv att göra detta om du inte vågar. Men om du inte anser att du skändar din kropp :-/ tycker jag du ska klä av dig med stolthet. Det viktiga i livet är att komma över sina egna uppsatta hinder.

Svar på tråden Jag vågar inte!